Az AVU Emberei - A harmadik blogszületésnap

Eltelt egy újabb év és eljött a blogunk harmadik (és egyben 311.) születésnapi posztja. Újra elolvasva a másodikra írt bejegyzést, elég sok minden történt egy év alatt! Lássuk tehát az összefoglalót.


Castle Falkenstein
Tavaly júniusban végre megjelent magyarul a Castle Falkenstein szerepjáték első kiegészítője, A Gőz Kora, amiből a Népszerű Találmányok egyik számán keresztül ismerhettük meg Új-Európa szárazföldi, tengeri és légi járműveit, különleges szerkezeteit. A következő kiegészítő, a Comme Il Faut azóta már le is lett fordítva, és a tördelés is nagyjából 75%-ban készen van. Az eredeti terveink szerint az idei Könyvhétre terveztük a megjelenését, de végül úgy döntöttünk, hogy egy kicsit lazítunk a tempón, és majd csak az év második felében hozzuk ki. 
A játékhoz idén is számos cikk született: voltak köztük a gőztechnológiáról szólók, mint a Paripa gőztriciklit, az orosz Vasóriások lépegetőket és az osztrák-magyar Griffmadár ornithoptert bemutató írások, a járműcsatákat kifejtő Gép a gép ellen vagy a fegyverművesekről szóló posztunk. A veszedelmes Mellékszereplőket bemutató sorozatunkban megismerhettétek az ír tengeralattjárós kalózok bandáját, az olasz Lángelmét és fegyvergyárost, a francia femme fatale kalandornőt, a görög renegát varázslót és a Shakespeart is megihlető Sötét Tündét, Calibant is. Az olyan különleges karakterek is kaptak egy-egy cikket, mint a félvérek és az automatonok. Az év végén még az új-európai karácsonyról is olvashattatok egy posztot.
Természetesen több lemesélhető kaland is felkerült, mint a Kincses Sziget folytatásának tekinthető Jim Hawkins öröksége, a Vacsora nyolc főre halálcsapdáját és a kis német hercegségben játszódó Az elrabolt gyermek. Nemrégiben beharangoztunk egy kampánysorozatot is, az Időzsaru hangulatát idéző Időzsandárokat.
Az elmúlt évben több cikk is kötődött az Osztrák Birodalomhoz, és azon belül Magyarországhoz: ilyenen voltak a fentebb már említett Paripa és Griffmadár járműveket bemutató írások. Egy újabb sorozatban viszont hazánk fontosabb személyiségeit kezdtük bemutatni, az elsőben a legnagyobb gőzúrral, gróf Széchenyi Istvánnal kezdve meg a sort.


UnderWorld
A második, licensz alapján megjelenő szerepjátékunk és egyben a harmadik hivatalos kiadványunk az UnderWorld - AlVilág urban fantasy lett, ami némi csúszással 2024 legelején érkezett meg a boltokba. A kemény borítós, fekete-fehér játék China Mieville és Neil Gaiman történeteinek hangulatát idézi a New York alatti kalandokkal. A játékról szóló cikkekben megismerhettétek a céheket, a világot, a karakteralkotást, a rendszert, a mágiát, a RoncsTech szerkezeteket, a relikviákat és az egyszerű bűbájokat. A történetek terén  bemutattuk az alapkönyv által javasolt kampányokat, de mellette azokat is, melyek más regények, sorozatok inspiráltak, a kalandötlet-generátort, és egy olyan kampányt, amivel gyakorlatilag a világ ismerete nélkül bárkit bedobhatunk a Felvilágból. A cikkeink között kalandötletet is találtatok, hamarosan pedig az első lemesélt kalandunk is felkerül a blogra. A játékmenetet bemutató példajátékokban működés közben láthattuk a rendszer alapjait, az összecsapásokat és a szociális próbákat. A világot részletező cikkek közül a legelsőben az alagútsárkányokat ismerhettük meg egy kicsit közelebbről.


Conan/Százkorona
Tavaly már írtunk a régi, TSR-féle Conan szerepjátékról, melynek elkészült a fordítása, sőt, tesztképpen néhány nyomtatott példány is (ezeket végül elajándékoztunk a barátainknak). Sajnos a francia Monolith kiadó nem válaszolt a megkeresésünkre, így csak a magunk örömére kezdtünk bele egy kampányba a játékkal: a cikkekben bemutattuk a példakaraktereket, a történet egyik helyszínét, majd összegeztük az egész során szerzett tapasztalatokat. A rendszer olyan mély benyomást tett ránk, hogy bele is kezdtünk egy ezen alapuló, saját szerepjáték, a Százkorona elkészítésébe: ezen azóta is dolgozunk, és már megismerhettétek a játékban szereplő varázstudókat, fegyverforgatókat, a mágia működését, a világ kinézetét és a homálylényeket. Két példajáték is felkerült hozzá, melyekből megismerhettük a harcrendszert és egy kicsit a varázslást is. A munkáról való összefoglalónkat is olvashatjátok.


High Colonies 2e
Tavaly tárgyalásokba kezdtünk a Columbia Games kiadóval a High Colonies hard sci-fi szerepjáték náluk megjelent második kiadásának magyar változatáról. Ezek eredményesek is voltak, így a jövőben majd ez a játék is megjelenik nálunk, bár pontos dátumot még nem tudunk és nem is akarunk mondani. Addig is igyekeztünk minél alaposabban bemutatni a játékot: olvashattatok cikket a két kiadás közti különbségekről, a karakterekről, a Harn játékból átvett rendszerről, a harcok működéséről, az űrhajókról, az űrbéli kolóniákról, és a játékba illő kalandokról és kampányokról.

Cyberpunk 2020 / Cyberpunk RED
Az évek óta tartó, eredetileg Nigh Cityben játszódó CP2020 kampányunk egy váratlan fordulattal Todorov tábornok Magyarországára, Budapest városába költözött át, így a tapasztalatok és ötletek számos hazánkról szóló cikket is hoztak: két cikkben végig mentünk a szerepeken (Rockerek, Szólók, Netrunnerek, Technikusok és Orvosok, illetve Zsaruk, Cégesek, Médiák, Fixerek és Nomádok); megismerkedhettünk a város hétköznapjaival, néhány klubbal és bárral (Neon Ciklon, Króm/Kert, Spartacus); a dunai nomádokkal, a Vállalkozók bandájával és a budapesti alvilággal.
A CP RED vonalon további faxlapokat olvashattatok, mint a Trauma Team életéről szóló Munka-trauma és Tűzkeresztség, a veszedelmes autóversenyről szóló Halálfutam 2045 és az űrbiznisz veszélyeit taglaló Csillagpor. Nagy örömömre ezek a történetek másokat is inspiráltak, így Ulelay Előd elkészítette két korábbi faxlapunk teljes kaland változatát, és mind a Míg a halál el nem választ, illetve A sötétség mélyén is felkerült a blogra.

Vegyesfelvágott
Mindezeken felül számos egyéb témáról is írtunk cikket a blogra: volt itt cyberpunk szetting a BaG rendszeréhez (Kiberlovagok), nosztalgiázó Star Wars D6 kalandmodul (Kincsvadászok), olasz cyberpunk-képregény (Enhanced első és második szám) és Heimurinn kaland, egy vendégíró tollából (Dwergek erdeje). Két cikk erejéig visszatértünk a Börtönvilághoz is, megnézve, milyen lenne a Conan rendszerével, illetve hogy milyen kalandok és kampányok működnének a világban. Megismerkedhettünk John Wick egyik legsikeresebb indie szerepjátékával, a Cat RPG-vel, és megnéztük, melyik szerepjátékok kínálják annak lehetőségét, hogy sárkány karaktert indítsunk. Bemutattuk az AGE rendszer legelső elemét, a Dragon Age RPG-t és a Fading Suns space fantasy szerepjátékot. És egy cikket szenteltem az egyik házibarkács ötletemnek, ahol a játékos karaktereknek kell idegen ügynökökként beépülnie az emberek közé, hogy előkészítsék az inváziót és a Föld bukását (Köztük járunk...).

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések