Falkensteini Gőztechnológia - Az orosz "Vasóriások"

Új-Európa nagyhatalmi helyzetét régóta az egyes országok katonai újításai határozzák meg, ahogy mindenki igyekszik sakkban tartani a másikat a saját különleges erőivel: a tengereken a brit Királyi Hadiflotta Dreadnought csatahajói az urak, az égen a porosz Zeppelinek egyelőre labdába se rúghatnak a bajor Égikorvettek és Égicsatahajók mellett, a szárazföldön viszont nem sok minden tud szembeszállni Bismarck kancellár Kúszóerődjeivel, bár az osztrák Villámvetők már elkönyvelhettek egy félsikert ellenük, és a Verne Ágyúk fenyegetése sem elhanyagolható. Természetesen senki sem ül a babérjain, és mindenki igyekszik újabb és újabb eszközökkel felkészülni a háborúra, melynek bekövetkeztét a Második Paktum erői igyekeznek mindenáron megakadályozni. Japánban Lord Tomino Óriási Gőzhajtású Automatonja fenyegeti az államhatalmat, az osztrákok a Vándorsólyom ornithopterekkel szállnak fel a fellegek felé, a poroszok pedig az Egyszarvú gőzhajtású önjáró ágyúval igyekeznek előnyre szert tenni. Ám mit tesz mindeközben az Új-Európa peremén elterülő hatalmas Orosz Birodalom? Nos, eddig úgy tűnt, hogy semmit - a Cár rettegett titkosrendőrségének mindkét keze tele volt az anarchisták felkutatásával, az ország ipara pedig nem tette lehetővé komolyabb katonai fejlesztések megvalósítását. Ám a legújabb hírek alapján ez hamarosan megváltozhat.


A Népszerű Találmányok magazin nemrégiben levelet kapott egy magát csak "Iljának" nevező, szökésben levő orosz tudóstól, aki a személyes találkozón elmosódott fotográfiákat és cirill betűs feljegyzéseket mutatott némileg szkeptikus kollégánknak. Ezekkel akarta bizonyítani az "Железный гигант", vagyis a "Vasóriás" orosz automatonok létezését. A képek alapján a Cár tudósai hasonló úton indultak el, mint Lord Tomino, ám az ő gépezeteik sokkalta kisebbek és így talán fürgébbek is, mint a japán óriás. Ráadásul nem csupán egyetlen egyről volt szó - "Ilja" szerint a Cár parancsára egy egész századot építenek ezekből az alig három lépés magas járművekből.

Bár magazinunk szerkesztői elsőre kétkedéssel fogadták a beszámolót, az ezután következő események némileg megerősítették "Ilja" szavait. Először is, még aznap ismeretlen személyek betörtek az irodánkba, és elvittek minden dokumentumot a riportot készítő kollégánk asztaláról. Szerencsére az informátortól kapott iratok egy másik helyen voltak, biztonságban, így azok nem tűntek el, és kollégánknak volt még ideje alaposan áttanulmányozni őket, mielőtt megjelent volna a szerkesztőségben Lord Chandler Bossley, a brit hírszerzés egyik ismert arca ("a legismertebb brit titkos ügynök", ahogy a lapokban néha nevezik). Sajnos Lord Bossley egyértelművé tette, hogy az államérdekek felett állnak, így a dokumentumok végül nála kötöttek ki. 

Mindez azonban nem gátolta meg kollégánkat, hogy emlékezetből (Ilja szavai és az orosz szótárral lefordított jegyzetek alapján) lejegyezze a szerkezet képességeit, és egy többé-kevésbé pontos képet is festett róla.

Vasóriás
Ár: 27 nap és 2700 v
Kinézet: rozsdavörös vaslemezek, nagy, gömbfejű szegecsekkel megerősítve
Méret: kicsi (80 Seb)
Meghajtás: gömb formájú réz Gőzkazán
Működési idő: 6 óra
Irányítás: vaskos fémkábelek és gépzsíros vasrudak
Mozgás: fémből készült, mechanikus lábak
Fegyverzet: gyorstüzelő tüzérségi löveg (30/40/50)

Mindezek alapján ezek a Vasóriások nem jelentenek komoly veszélyt mondjuk egy Kúszóerődre, viszont a védtelen gyalogságra annál inkább. Ráadásul sokkalta mozgékonyabbak, mint a poroszok lomha gépezetei, így a bajorok bombavetőinek sem lesz könnyű dolga, ha egy konfliktus során a frontvonal ellentétes oldalán találják magukat.


Falkensteini Gőztechnológia - Az orosz "Vasóriások"

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések