A Falkenstein Kastély - Időzsandárok - Kampányvázlat időutazóknak

Egy ideje már erősen gondolkozom egy olyan Castle Falkenstein kalandon vagy kampányon, ami részben vagy egészében a gőzkorszakon kívül játszódik. A klasszikus fantasy szetting ötletét egyelőre félretettem, bár meg kell mondjam, a CF kártyás rendszere az egyik legizgalmasabb, amivel valaha játszottam, és nagyon kíváncsi vagyok, hogyan működne egy teljesen alternatív környezetben. Az alábbi kampányötlet a fentiek eredménye.


Dr. Alexander Lazarus
Az oxfordi Trinity College egyik legkiválóbb matematika professzoraként Dr. Lazarus Charles Babbage és Ada Lovelace jó ismerőse volt, aki számos elméleti kérdésben a segítségükre volt az Analitikus Számolómű kifejlesztése során. Nem tudni biztosan, hogy ő ajánlotta-e be Lady Lovelace-t Rá Templomának varázslórendjébe, avagy a hölgy fordította figyelmét a tudományokról a mágia felé, de annyi bizonyos, hogy sokáig lappangó Tehetsége igen gyorsan kibontakozott, és szinte szívta magába a mághikus ismereteket. Az Időbeli Irányítás Fóliánsa lenyűgöző hatalmat biztosít a rend tagjainak, hiszen ezáltal képesek lesznek megállítani, lelassítani, vagy akár visszaforgatni is az idő kerekét - Lazarusnak azonban ez kevés volt. Úgy vélte, ennél sokkal többet is elérhetne, és belevetette magát a kutatásba.
A rend vezetői először lelkesen támogatták a próbálkozásait, bár az egyik nagymester idővel gyanakodni kezdett, ahogy Lazarus egyre inkább vonakodott megosztani velük az eredményeit. Azonban mielőtt kérdőre vonhatta volna a tudóst, egyszerűen nyoma veszett. Nem csupán eltűnt, hanem mintha soha nem is létezett volna, annak ellenére, hogy a többieknek voltak róla - egyre halványuló - emlékei. Lady Lovelace sietve az Illuminátusok közti ismerőséhez, Grey Morrolanhoz fordult, mielőtt teljesen elfeledkezett volna a nagymesterről, és egy mentális varázslatnak köszönhetően sikerült megállapítaniuk, hogy a férfit gyakorlatilag kitörölték az időből - a jelek szerint ugyanis valaki beavatkozott az idő folyásába, és egyszerűen megakadályozta, hogy a szülei találkozzanak!
Mikor Lady Lovelace visszatért a szentélybe, ahol Lazarus dolgozott, hogy a segítségét kérje, a tudósnak szinte semmi nyomát nem találta. A néhány hátrahagyott feljegyzésből viszont egy riasztó képet sikerült összeraknia: Dr. Lazarus kutatásai sikerrel jártak, és immár képes volt visszautazni a múltba, ám a szándékai egyáltalán nem egy szemlélődő kutatóé, hanem egy hatalomra éhes Lángelméé voltak! Minden nyom arra utalt, hogy arra készült, hogy ősi, elveszett műtárgyakat lopjon el, hogy azután a jelenben értékesítse őket, illetve hogy végezzen mindazokkal, akik az ellenségei voltak, ugyanúgy, ahogy a néha, elfeledett nevű nagymesterrel tette.


Az Időutazó
Mikor Lady Lovelace megosztotta félelmeit Grey Morrolannal, váratlan vendéget kaptak: a titokzatos Időutazó jelent meg a szobában, időgépével együtt. Elmondta nekik, hogy máris több alkalommal kellett helyrehoznia azokat a "károkat", amiket Lazarus machinációi okoztak, sőt, az ő életüket is többször megmentette. Egyedül viszont nem bírja már a lépést tartani a Lángelmével, úgyhogy szövetséget ajánlott a varázslóknak: átadott nekik egy különleges gépezetet, az Anakronisztikus Áthelyezőt, melynek segítségével megtalálhatták Lazarus nyomát, és ügynököket tudtak utána küldeni, hogy megakadályozzák a terveit. Lovelace és Morrolan megszerezte saját varázslórendjeiktől az engedélyt az együttműködésre, és a legnagyobb titokban elkezdtek embereket toborozni az Időzsandárok közé.

Az Anakronisztikus Áthelyező
Ez a hatalmas, rézből, bronzból és üvegből készült szerkezet kitölti ki a titkos telephely fő csarnokának nagy részét. A belsejében meglepően kevés a hely a csövek, mérők és kábelek között, így csupán, hét ember méretű lénynek készült párnázott ülés került bele. Az utazók a gömb oldalában elhelyezett páncélozott ajtón keresztül tudnak beszállni.
A gépnek több funkciója is van, melyek közül az első azoknak az időalagutaknak az észlelése, melyeken át Dr. Lazarus közlekedik az időben. Amikor érzékeli az ezekre jellemző csomókat az éteri síkon, automatikusan megpróbálja meghatározni a kilépési pont helyét és idejét, majd riadót fúj. Az Időutazó elmélete szerint minden múltbéli változás hatása hullámban terjed végig az időben, és amíg ez el nem éri a jelent, addig van idő megváltoztatni, "visszacsinálni"  a történéseket. A lökéshullám nagyjából 1 óra/évszázad sebességgel terjed a jövő irányába, vagyis ha mondjuk Lazarus és emberei gyilkosságba keverik valaki ősét 1720-ban, és azt felakasztják, 150 év távolságból ennek hatása nagyjából másfél óra alatt érte el 1872-t. Ez azt jelentette, hogy az Időzsandároknak minden körülmények között állandóan készenlétben kellett állnia az Anakronisztikus Áthelyezőnél, vagyis több csapatra is szükség volt.
A második funkció az ügynökök célba juttatására szolgált. Miután mindenki elfoglalta a helyét a gépezet belsejében, a gömb előbb lassan, majd egyre gyorsulva forgásba lendült, mígnem az egész egy elmosódott jelenéssé változott. Ezen a ponton az Anakronisztikus Áthelyező létrehozta a saját időalagútját az utaskabin padlóján - az ügynökök ezen keresztül tudják elhagyni a szerkezetet, egy rövid zuhanás után. Az utazók azonban nincsenek teljesen ott, ugyanis a testük egyszerre létezik a gömbben és a múltban, ami biztosítja, hogy vissza bírjanak térni az útról. A visszaúthoz az utazóknak egy különleges, zsebórára hasonlító Szerkentyűre van szüksége, amivel meg tudják nyitni az átjárót: ezt bármelyik nyílásra "rá tudják helyezni", amin átlépve a gömb belsejébe érkeznek. Ha bárki követni próbálná őket, nem jár sikerrel, még ha beléjük is kapaszkodik közben.


Az Ellenfelek
Amennyire tudni lehet, Dr. Lazarus hasonló módszerrel dolgozik, mint az Időzsandárok: egy korábbi út során elvesztette az egyik szemét, mikor a Szentföldön egy német lovag kardcsapása csaknem kioltotta az életét, így már nem személyesen utazik a múltba, hanem válogatott pribékeket indít útnak. Az emberei korhű öltözéket viselnek, de gyakorta a legmodernebb technológiával készült óraműszerkezetű vagy gőzhajtású Szerkentyűket is bevetnek, sőt, egy alkalommal még egy rádium-bombát is sikerült becsempészniük a római szenátusba. 
Ezek a pribékek egy titkos rejtekhelyről indulnak útnak, ahol Dr. Lazarus és legfőbb tanítványai, Agatha és Amelia Sandhurst nyitják meg az időalagutakat. A két hölgy egy ikerpár, akiket egy észak-amerikai boszorkányperben halálra ítéltek, így a Lángelme az idővonal sérülése nélkül ki tudta hozni onnan őket - ez azon kevés alkalom egyike volt, amikor az Időzsandárok nem tudták megakadályozni a tettét, bár egy csapatuk jelen volt.
A rejtekhelyet a jelenben aktívan keresik a bajor titkosszolgálat emberei, ám eddig nem sikerült a nyomára bukkanni. Feltehetően egyes más hatalmak, sőt, talán még Rá Templomának egyes tagjai is segítik Dr. Lazarust, ami jelentősen nehezíti az ügynökök dolgát.
Dr. Lazarus Időalagút varázslata annál stabilabb és pontosabb, minél messzebbre nyúlik vissza. Rejtélyes okokból az egy éven belüli időpontokra szinte képtelenség pontosan "becélozni" a varázslatot, így a Lángelme néhány korai kudarc után fel is adta azokat a kísérleteket, hogy a saját múltjában közvetlen változásokat eszközöljön. Általában 10 év a minimum időtávolság, de legtöbbször több száz évvel korábbanra nyitja az alagutakat. A varázslat Spirituális aspektusú (technikailag az Időbeli Irányítás Fóliánsának a része, legalábbis Lazarus másolatában), a Taumikus Energia Követelménye pedig 20.

A kampány
Ez a történet mindenképpen nagyobb lélegzetű, mint egyetlen kaland, így legjobb, ha egy hosszabb kampányra építünk. Ennek íve egy több évadós sorozat vagy többrészes könyv mintájára nagyjából a következő lenne:
  • Első könyv - A Kezdetek
     Az Időutazó átadja az Anakronisztikus Áthelyezőt, amit egy titkos bázison állítanak fel, Skóciában. Morrolan és Lady Lovelace összeszedi az első csapatot, akik még magával Dr. Lazarusszal is találkoznak, így azt is látják, amikor a német lovag majdnem megöli. A Lángelme ekkor még nagyon merész támadásokat intéz, az utazásai legtöbbje a régi ellenfelei családja ellen irányul, hogy meggátolja azok megszületését. Erre az időszakra esik a Sandhurst-ikrek megmentése is.
  • Második könyv - Az Áruló
     A sebesülése után Dr. Lazarus már nem személyesen utazik a múltba, hanem inkább a pribékjeit küldi vissza. A küldetések célja is megváltozott, személyes bosszú helyett inkább a műkincsek elrablása és a megrendelésre történő merényletek dominálnak. Az Időzsandárok több veszteséget is elszenvednek, így számos új ügynök is kerül a rendszerbe. A főszálat jelentheti egy, az Időzsandárok közé beépült porosz ügynök utáni nyomozás, vagy a versenyfutás Dr. Lazarus embereivel, amint több időalagúton keresztül próbálnak a nyomára jutni egy ősi, nagy hatalmú ereklyének. 
  • Harmadik könyv - Dr. Lazarus, az ifjabb
    Dr. Lazarus ismét személyesen indul a múltba, ám ezúttal kifejezetten célzottan: rájött ugyanis, hogy az egyik korai útja során súlyos hibát követett el. Megpróbálta megakadályozni az egyik ellensége megszületését, mégpedig úgy, hogy elcsábította annak dédanyját. Most azonban rádöbbent, hogy rossz hölgynek nemzett utódot, és az ebből a vérvonalból született leszármazottai tönkretették a terveit. Hogy helyrehozza a dolgot, visszatér, hogy végezzen a saját fiával, ám végül képtelen megtenni. Ehelyett inkább magával hozza a fiatal, immár felnőtt férfit a jelenbe, aki annyira hasonlít rá, hogy sokan az ő fiatalabb énjének gondolják. Az ifjabb Lazarus pedig apja méltó utódja, bár még nála is nagyobb gazember.

A Drámai Karakterek
A kampányba számos ponton beszállhatnak a játékosok Drámai Karakterei: benne lehetnek akár kezdetektől, mint az legelső csapat ügynökei, vagy csatlakozhatnak valamelyik későbbi bűnözési hullám során is. Mindannyian a gőzkorszak szülöttei, bár ha valaki egy, a régmúltból származó karakterrel akarna játszani, arra is van egy kiskapu. A gömbbe csak olyan személy léphet be, aki végig benne volt, és ez arra az esetre is igaz, ha az egyik utazó adott neki a véréből (átömlesztéssel vagy megitta), illetve ugyanezen okból fokozott óvatosság javasolt az intim kapcsolatok létesítése során is.
A kampány jellege miatt szinte minden szerep helyet kaphat benne, hiszen a múltbéli gaztettek megakadályozása során nem lesz hiány sem összecsapásokban, sem szociális helyzetekben, sem pedig titkok megfejtésében. A pribékekhez hasonlóan az adott korra jellemző öltözékben, de modern Szerkentyűkkel és fegyverekkel felszerelkezve érkeznek meg a tér és az idő megszabott pillanataira. Az Anakronisztikus Áthelyezőt bátran használhatják varázstudók, Tündék, Törpék, sőt, akár Sárkányok is, de nem árt, ha mindenki észben tartja, hogy a felvilágosult gőzkorszak előtti időkben a nem emberi népeket nem mindenhol látták szívesen.
Képességek terén kiemelkedően nagy szerepe lehet a Karizmának, a Bátorságnak, a Vívásnak, a Műveltségnek és az Előadásnak is, hiszen nem árt, ha az egyes bevetésekre megérkezve mindenkinek meg van az előre kitalált álcája,  amihez tartja magát.

Hat részes könyvekkel számolva a fentebb vázolt kampányban legalább 18 játékalkalom van, ha minden egyes bevetést sikerül lejátszani egy 4-5 órás alkalom alatt (az eddig publikált kalandjaim többsége általában ennyi idő alatt szokott lefutni). A Castle Falkenstein alapkönyvben szereplő idővonalra építve végig lehet benne járni gyakorlatilag az őskortól a gőzkorszak korábbi éveiig minden kort és helyszínt.

A Falkenstein Kastély - Időzsandárok - Kampányvázlat időutazóknak

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések