UnderWorld RPG - Kalandok és Kampányok az AlVilágban I.
Az UnderWorld szerepjátékban az "urban fantasy" nem csupán a stílust jelenti, hanem akár egyfajta mérce is lehet: minél közelebb járunk a felszínhez, annál alacsonyabb a Ragyogás szintje, és így annál inkább a valóság és a sötét borzongás dominál. Ha pedig mélyebbre merészkedünk a föld alá, a Ragyogás erejével a fantasy keretek is erősödnek, olyan lényekkel találkozhatunk, akik nem is lennének képesek létezni a felső csatornákban. Az egyes kalandok stílusa és jellege pedig nagyban függ attól, hogy a mesélőnk, a Kalauz milyen kampányt szeretne vezetni.
Az Intrika témájú kampányban a Játékosok általában magasabb rangú személyeket alakítanak, egy domínium befolyásos tagjait, vagy akár vezetőit is. Itt háttérbe szorul a felfedezés és a mélység felismerése, inkább a társadalmi események, szövetségek, árulások és merényletek dominálnak. Ezen belül gyakorlatilag bármi elképzelhető, akár az is, hogy egy bebörtönzött angyal próbál mindenkit rávenni, hogy eresszék őt szabadon, egy vámpír nagyúr machinációi, hogy megszerezzen egy ősi írást, vagy egy metrósárkány, aki át akarja venni az irányítást egy domínium felett.
A domíniumok között nem ritka a nyílt vagy rejtett Háború, és ez is remek alap lehet egy kampányhoz. A játékosok lehetnek a hadműveleteket irányító tisztek (ez némileg az Intrika kampány oldalága), a frontvonalban harcoló katonák vagy különleges ügynökök is. Értelemszerűen ez a fajta történet az, ami a legtöbb harci cselekményt hordozza, és mivel az UnderWorld harcrendszerében könnyű elhalálozni, egy hosszabb háborúban akár az egész parti is kicserélődhet. A kalandok a stratégiai pontok elfoglalása, a nyílt csaták, merényletek és különleges hadműveletek vonalán mozognak.
Az egyes kalandok természetesen még ennél is szélesebb skálán mozognak, ráadásul az alapkönyvben kapunk egy öt lépéses kalandgenerátort is, a CSELEKEDET / TÁRGY / HELY / KOMPLIKÁCIÓ / ELLENFÉL elvek mentén haladva. Az öt táblázat 3-3 érme feldobásával történik, így mindegyikben 8*8=64 eredmény jöhet ki. Ezek természetesen csak a vázát adják meg az eseményeknek, de ezek alapján a Kalauz már kitalálhatja magát a kalandot.
CSELEKEDET: Találkozás
TÁRGY: Könyvtáros
HELY: Yankees Stadion
KOMPLIKÁCIÓ: Bűnözés
ELLENFÉL: Törvényen Kívüli
Ebből az öt eredményből a Kalauz azt találja ki, hogy a Könyvtárosok céhének egyik tagja felkéri a csapatot, hogy találkozzanak vele a 161. utca/Yankees Stadion metrómegállóban. Amikor viszont a csapat odaér, semmi nyomát nem találják a megbízónak, és egy csapat FelVilági bandatag is éppen az utasokat zargatja. Miután ezeket elkergették, megtalálják a Könyvtáros jegyzeteit az egyik kukában, és a legutolsó oldalon találnak pár lefirkantott sort, hogy egy, a céhből kizárt, és azóta törvényen kívüli Könyvtáros meg akar tőle tudni valami fontos információt…
A kalandok természetesen nincsenek csak az AlVilágra korlátozva, de azt mindig észben kell tartani, hogy bizonyos Szerzetek nem képesek a Ragyogáson kívül létezni: egy Roncsembernek halálos ítélet lenne a FelVilágba látogatni.
Ezek voltak azok az ötletek, amikkel az alapkönyv szolgál. A következő cikkben néhány olyan történetet (rajzfilmet, filmet, regényt) mutatok, amelyek (tudtukon kívül) akár egy UnderWorld kampány is lehetnének.
UnderWorld RPG - Kalandötletek II. - A Pénzvonat
UnderWorld RPG - Kaland - Roncs-Álmok
UnderWorld RPG - Példajáték - Csapdában!
UnderWorld RPG - Példajáték - Találkozás a Rákpáncélban
UnderWorld RPG - A Kalandötlet-generátor
UnderWorld RPG - Kalandok és Kampányok az AlVilágban II.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése