UnderWorld RPG - A Kalandötlet-generátor

Az UnderWorld szerepjáték kiadása elért (és igazából már meg is haladott) egy újabb fontos mérföldkövet: a tördeléssel sikerült jóval a betervezett időpont előtt végezni, és már át is adtam átnézésre a lektoromnak. Ráadásul a borító problémáját is sikerült megoldanunk, ugyanis egy ideig úgy tűnt, újat kell készítsünk, mivel az eredeti képanyaga nem állt rendelkezésre. Viszont az amerikai kiadónál sikerült a merevlemezek mélyéről előásniuk a hiányzó képeket, így a jelek szerint az UnderWorld magyar kiadása ugyanazzal a kinézettel fog megjelenni, mint az angol nyelvű. Már csak az a kérdés, hogy kemény, vagy puha kötésben?


Bár az alapkönyv nem túl vastag (160  oldal, szemben mondjuk a Castle Falkenstein 224 oldalával), az utolsó fejezetbe sikerült egy egész hosszú, 8 oldalas bevezető kalandot (Koldusból nem lesz rágcsa) beépíteni, amit alig várok, hogy lemesélhessek valahol. Viszont ami még érdekesebb, hogy a fejezet második felében egy Véletlenszerű Kalandötlet-generátor kapott helyet, melynek segítségével villámgyorsan ki tudunk dobni egy kezdő ötletet, "kalandmagot" (erről már korábban, a Kalandok és Kampányok I. részében is írtam). Ezek nem részletesen kidolgozott tervek, hanem nagyjából az alábbi mondat formátumát követik:

„A Főszereplőknek [MEG KELL TENNIÜK] [VALAMIT] egy [HELYEN], miközben [KOMPLIKÁCIÓK] akadályozzák őket, és [ELLENFELEKKEL] néznek szembe”.

A fenti mondat mindegyik része, az Állítmány, a Tárgy, a Hely, a Komplikációk és az Ellenfelek egy-egy táblázatot jelent, ahol két, egyenként három érmével dobott Fejszámlálással határozhatjuk meg az eredményt: az egyik dobás a sort, a másik az oszlopot mutatja, és a szokásossal ellentétben most az érmék sorrendje is számít (vagyis három különbözőt kell használnunk). A dobások az alábbi eredményt hozhatják:

    Fej - Fej - Fej (FFF)

    Fej - Fej - Írás (FFÍ)

    Fej - Írás - Írás (FÍÍ)

    Fej - Írás - Fej (FÍF)

    Írás - Írás - Írás (ÍÍÍ)

    Írás - Írás - Fej (ÍÍF)

    Írás - Fej - Fej (ÍFF)

    Írás - Fej - Írás (ÍFÍ)


Nézzünk néhány konkrét példát. 

Az első:

„A karaktereknek (FFF/FÍÍ) meg kell menteniük (ÍÍF/FFÍ) egy Navigátort (FFF/ÍÍF) Myurrhvárosból, miközben

(ÍÍF/FFÍ) régi ellenségek akadályozzák őket és (ÍÍF/ÍFÍ) egy törvényen kívülivel néznek szembe.”

Nem sok, de ahhoz elég, hogy felpörgesse a fantáziánkat. Myurrhváros a beszélő állatok, a Vadak települése, ahol egyetlen ember sem él, és a legtöbb oda tévedőt vagy elűzik, vagy megeszik (az albínó aligátorok legnagyobb örömére). Vagyis ha mondjuk a csapat egyik ismerőse, egy Hajléktalan Navigátor, aki egy nyolclábú lépegetővel járja az AlVilágot, véletlenül betévedt Myurrhváros közepére, ledöntve egy falat, könnyen bíróság elött találhatja magát. Az egyik embere viszont megszökött, és miután belefutott a csapatba egy közlei Birtokon, együtt a kiszabadítására indulnak. Csakhogy ennek nem mindenki örül: a Navigátor egyik régi ellenfele megpróbálja megakadályozni, hogy célba érjenek, több helyen eltorlaszolva az alagutakat, hogy a csapatnak veszélyesebb járatokon kelljen áthaladnia. Mikor végre eljutnak Myurrhvárosba, be kell valahogy észrevétlenül jutniuk (miközben a lakók többségének remek szaglása van…), Azonban kiderül, hogy az egész mögött egy Számkivetett, törvényen kívülivé vált Falfirkáló állt, aki bosszúból megváltoztatta a jelzéseket Myurrhváros körül, ez pedig további "balesetekhez" fog vezetni, ha nem állítják meg.



A második:

„A karaktereknek (FÍÍ/FÍÍ) meg kell venniük (FÍF/ÍÍF) egy ereklyét (FÍÍ/ÍFF) a 6-os Csótány Motelban, miközben (ÍFF/FFF) egy Bütykölő akadályozza őket és (FFÍ/FFF) egy sárkánnyal néznek szembe.”

Ez egy fokkal nagyobb ívű lett - lássuk, mit lehet ebből kihozni… A 6-os Csótány Hotel az AlVilág közismert helye, egy régi, 50-es évekbeli motel, ahol hatalmas, fél méteres, többé-kevésbé intelligens csótányok  élnek. Az egész hely messziről bűzlik, de ha kell egy fedél a fejed fölé, akkor nem mindig válogathatsz. Mondjuk, hogy egy mélységi felderítő talált valamit egy elrejtett teremben, amiről úgy véli, hogy nem más, mint A Város Kulcsa, az AlVilág talál legnagyobb ereklyéje - és akinél a kulcs, azé a város úgy a felszínen, mint a föld alatt! Természetesen azzal is tisztában van, hogy ha ezt magának követelné, azonnal magára haragítaná a Birtokok urait, így inkább meghirdetett rá egy árverést a 6-os Csótány Hotelben. Az ereklyére rengeteg érdeklődő van, így az egyik Birtok ura is, aki a csapatot küldi oda a maga nevében licitálni, ám az egyik vetélytársa felfogadott egy Bütykölőt, hogy a találmányaival és csatlósaival akadályozza meg, hogy részt tudjanak venni az árverésen. Ha mégis sikerül odaérniük és részt venniük az eseményen, a licitálásban nem várt ellenfelük akad: az AlVilág egyik alagútsárkánya is úgy döntött, hogy megszerzi magának a kulcsot. És ki tudja, mi lesz, ha esetleg kiderül, hogy az ereklye nem is valódi…

Természetesen ahhoz, hogy ez működőképes legyen, a Kalauznak alaposan ismernie kell a könyvet és ezen keresztül az AlVilág helyszíneit, szörnyeit és fontosabb szereplőit.

UnderWorld RPG - És a Kései Vonat befutott...

UnderWorld RPG - Birtok - A Piactér

UnderWorld RPG - Az első kaland tapasztalatai

UnderWorld RPG - A Birtokok, az AlVilág települései

UnderWorld RPG - Példajáték - Csapdában!



Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések