Cyberpunk RED - Faxlapok - Halálfutam 2045

PLETYKÁK - VÉLEMÉNY - IDŐJÁRÁS & VESZÉLYEK - TECH -

ÉLETSTÍLUS - SZÓRAKOZÁS - ÜZLET - NEMZETKÖZI HÍREK

NCT

Night City Today


Death Race 2045

Írta: Ron Kovac


Azon kevesek, akik hozzám hasonlóan rajonganak a régi, úgy értem, tényleg régi filmekért, talán még emlékeznek az eredeti Death Race 2000 filmre, David Carradine és Sylvester Stallone szereplésével. A diktatórikus rezsim által rendezett transzkontinentális autóverseny, ahol a gyalogosok elgázolásával és a többi versenyző kilövésével lehet pontotokat szerezni, egy igazi klasszikus. Parádés szereposztása és a készítők által 2000-be rémálmodott disztópikus világa különleges élményt nyújt, még ha az akciók mai szemmel már kissé lassúak és a trükkök ódivatúak. 

Nos, úgy tűnik, hogy nem csak mi, filmrajongók kedveljük ezt a régi mozifilmet, ugyanis az elmúlt hónapokban több pletykát is hallottam, hogy a város Harci Zónáiban valakik megrendezték a saját verziójukat - természetesen valódi, elgázolható gyalogosokkal, bombákkal, fegyverekkel és nagyon, nagyon sok vérrel. Természetesen nem indulhat akárki - a nevezési díj egy kisebb vagyon, a jutalom pedig általában nem is pénz, hanem valami igazán exkluzív dolog. Az informátoraim szerint ez a gazdag cégvezetők és unatkozó milliomos-csemeték sportja, akik felturbózott verdáikkal vágtatnak végig az előre meghatározott útvonalon, aktiválva az előre odakészített csapdákat, hogy a mögöttük száguldók egyenesen belerohanjanak. Védelmükről a navigátorként is szereplő profi Szólók gondoskodnak.

Bár a verseny illegális és elméletben titkos, gyorsan híre ment, és a fogadtatása elég vegyes: a Zónában élő szerencsétlenek egyáltalán nem örülnek, hogy pontot érő bábuk lettek a pályán, ahogy a helyi bandák sem örülnek az idegen fegyvereseknek. A városi szervek pedig, bár az egész kívül esik a hatáskörükön, nyílt arculcsapásról beszélnek. Mások viszont remek lehetőséget látnak az egészben, így többször is készültek a szabad piacon értékesített drónfelvételek a versenyről, és az is megesett, hogy egy harmadik fél megpróbálta elrabolni egyik vagy másik versenyzőt.

A verseny titokzatos szervezői természetesen a saját embereikkel igyekeznek biztosítani az egész rendezvényt, ami nem kis feladat: az ügynökeik már napokkal a futam előtt bejárják a környéket, hogy kijelöljék a nyomvonalat (a régi térképek és néha még a légifotók is megbízhatatlanok); el kell helyezni a különféle csapdákat; és fel kell mérni, hogy a környéken élő bandák közül melyik a veszélyes, melyiket lehet megvesztegetni, hogy ne csináljon semmit, vagy éppen hogy melyiket lehet felbérelni, hogy valamilyen módon részt vegyen benne ("csapdaként" vagy a gyalogosokat pályára terelő erőként). A verseny alatt azután rájuk hárul a kíváncsiskodók elkergetése és a versenyzők védelme mindenkitől, aki nem résztvevő.

Összességében ismét egy ötlet, amit a gazdag elit a létező legönzőbb módon valósított meg: egy különleges autóverseny izgalmas szórakozást nyújthatna mindenkinek, ám ehelyett egy újabb véres luxussport lett belőle. Úgy is mondhatnánk, hogy egy újabb tipikus kedd.



Küldetés: Színpadépítők

Információ a játékosoknak:

A karaktereket egy Pedro Gomez nevű Fixer szedi össze, egy rizikós, de jól fizető melóra: a következő Halálfutam versenyre keresnek biztonságiakat és technikai személyzetet. A meló három napos, a pénz napi 3000 eb, szállással és ellátással, természetesen szigorú titoktartás mellett. Ha elvállalják, gyakorlatilag azonnal viszik is őket a szállásukra, egy lakókamionban, ahol találkozhatnak a biztonsági/technikai stáb többi tagjával (a karakterek kívül még 8 fő van, két másik csapatra osztva). A kamion a meló első napján a verseny jövőbeli helyszínére megy, a három csapatot kirakja a nekik kijelölt zónákban, majd este felszedi őket.

A meló három napján más és más feladatok várnak a csapatokra:

  • Első nap: terepbejárás és felderítés
    Ezen a napon a három csapatnak fel kell derítenie a nekik osztott zónát, és a megadott instrukciók alapján ki kell jelölnie a verseny útvonalát az adott szakaszon (legyen benne adott számú kanyar, egyenes szakasz, rizikós, de ne túl veszélyes útvonal legyen, csapdák helye). Meg kell tudniuk, hol vannak a bandák, kit lehet megvesztegetni és kit kell távoltartani.
  • Második nap: alkudozás és technikai előkészítés
    A csapatoknak fel kell keresniük azokat a bandákat, akik alkuképesnek tűnnek, és le kell vezetni velük a tárgyalást. A megbízó biztosítja a banda által kért anyagi javakat (pénz, fegyver, drog, szoftver, kiberver stb.), a józan ész határain belül. Azokat a bandákat, akikkel nem lehet zöldágra vergődni, a szervezők egy-két légicsapással elintézik, de a csapatnak itt is lehet dolga, például a drón/rakéta célravezetése, a menekülők kiiktatása.
    Ezen kívül a csapatnak fel kell szerelnie a "csapdákat": ezek általában egy érzékelőből és valamilyen fegyverből állnak, és úgy működnek, hogy a kocsik a mögöttük haladók akadályozására, kiiktatására tudják aktiválni őket. A csapdák inaktívak a versenyig, és az őrzésük is a csapatra hárul.
  • Harmadik nap: utolsó előkészületek és a verseny
    Napközben a csapatoknak van még idejük befejezni az esetleges csúszásban levő előkészületeket, ellenőrizni, hogy a területen van-e elég gyalogos, a csapdák működnek-e, a bandák tartják a szavukat, nincsenek szaglászó riporterek vagy zsaruk stb.
    A verseny késő délután vagy napnyugtakor indul: a versenyzők felturbózott kocsikkal állnak a rajtvonalra, majd padlógázzal nekilódulnak a kijelölt útvonalnak. Általában három kört kell megtenniük, miközben próbálnak minél több gyalogost elgázolni, a csapdákkal szívatják egymást, és a fedélzeti fegyvereikkel is igyekeznek kilőni egymás járművét (mivel gazdagokról van szó, ezek a fegyverek olyan lőszert használnak, amik a kocsik elektronikáját intézik el). A technikai személyzet ez idő alatt arra figyel, hogy senki se zavarja meg a versenyt.
    Ha a menet lefutott, a csapatok szélsebesen leszerelik/felrobbantják a csapdákat, hogy eltűntessék a nyomaikat, majd a kamionnál gyülekeznek. A lakókocsi biztonságos terepre viszi őket, ahol megkapják a 9000 eb-t, plusz bónusz 1000 eb-t, ha kiemelkedően látták el a rájuk osztott feladatokat.


Mesélői jegyzetek:

Ez a kaland erősen moduláris jellegű: a három nap és az előirányzott feladatok adják a történet vázát, de a mesélőn múlik, hogy melyik Bonyodalmakat illeszti be. Mivel a verseny rendszeresen ismétlődik és a szervezők rendszeresen újra alkalmazhatják a bevált embereket, több kalandra is elég lehet az.

A feladatok:

  • Nyomvonal
    Ehhez a mesélőnek meg kell csinálnia az adott zóna sematikus térképét: lakótömbök, alul-felüljárók, parkok, üzemanyag-állomások, természetesen minden romokban. Plusz el kell helyeznie rajta a bandák által létrehozott útakadályokat, jelezni, hogy mi van leszakadva, beomolva. Az lesz a csapat játszótere, ahol a mesélő által megadott irányelvek szerint ki kell jelölni az útvonalat.
    Az is lehet, hogy a mesélő eleve úgy határozza meg az irányelveket, hogy az általa készített térképen ennek csak két-három szakasz feleljen meg. Vagy előre be is jelölheti az útvonalakat, és a csapatnak a terepbejáráskor csak azt kell eldöntenie, hogy A, B vagy C útvonal legyen. Extrém változatként a mesélő azt is mondhatja, hogy a játékosok tetszés szerint rajzolják meg az útvonalat, egyfajta végtelen homokozóként kezelve a Harci Zónát.
    Megjegyzés: a szervezők elvárásai között mindig szerepel, hogy a versenynek a Zóna sűrűbben lakott részén kell haladnia, az extra pontokat érő "járulékos veszteségek" miatt. Ha a csapatnak ez morális problémákat okoz, meg kell oldania, hogy úgy szabotálja a dolgot, hogy a szervezőknek ez ne tűnjön fel.
  • Bandák
    A mesélőnek el kell helyeznie két-három kisebb, vagy akár egyetlen nagyobb bandát a terepen (ezek lehetnek a saját ötletei, vagy akár az alapkönyv 308-309. oldalán szereplő bandák tagjai is). A csapatnak azután ki kell találnia, melyikkel lehet alkudozni és melyiket jobb elkerülni, vagy esetleg kompletten likvidálni. Könnyen lehet, hogy a bandák nem anyagi javakat kérnek a semlegességért vagy szolgálatukért cserében, hanem "kéz kezet mos" elven segítséget kérnek egy másik bandával, renitens Fixerrel vagy nekik túl kemény Szólóval szemben.
    Megjegyzés: a szervezők a saját kezük bepiszkítása helyett jobban kedvelik, ha a bandák terelik a pályára az elgázolható gyalogosokat. Egyes bandák (például a 6. Utca) ezt kifejezetten ellenezhetik.
  • Csapdák
    A mesélőn múlik, hogy a csapat mennyire kap szabad kezet a csapdákkal. Lehet, hogy szabott számú és típusú csapdát kell kirakniuk, és az is megoldás, ha a karakterek maguk találhatják ki, hogy mivel szívassák majd egymást a gazdagok. Ez elsősorban a technikai beállítású karakterek számára lesz érdekes, a többiek számára inkább az őrködés ad feladatot.
  • A Verseny
    Igazából magával a versennyel a játékosoknak nincs sok dolga, az tőlük függetlenül zajlik. A legjobb, ha a mesélő kitalálja az összes versenyzőt, vagy legalább néhány jellegzetesebbet, és a futam során kockadobásokkal dönti el, éppen ki vezet, ki szaladt bele valamelyik csapdába, ki szorul valamilyen segítségre.


A feladatok mellett számos Bonyodalom is történhet:

  • Áruló banda: az egyik, korábban megvesztegetett banda nem tartja be a megállapodást. Lehet, hogy még a verseny előtt elkezdik átalakítani az útvonalat, új akadályokat emelnek, megpróbálják ellopni az inaktív csapdákat, vagy a futam alatt váratlanul tüzet nyitnak a kocsikra. A csapatra hárul a feladat, hogy elhárítsák a veszélyt.
  • Áruló csapattag: kiderül, hogy a másik két csapatban egy vagy több áruló van. Ezek lehetnek fedett szervek, céges ügynökök vagy merénylők, akik valamelyik versenyzőt akarják hidegre tenni. Az információ egy elfogott üzenetből derült ki, de az is lehet, hogy átverés az egész, és valójában nem is áruló, csak felültették.
  • Haver a pályán: az egyik játékos rájön, hogy egy ismerőse/rokona/régi barátja a Zónában van, és verseny közben az egyik terelő banda a kocsik útjába tolja, másokkal együtt. Ha megpróbálja megmenteni, nem csak a fizetését kockáztatja, hanem azt is, hogy a többi biztonságit is utána küldik, hogy levadásszák.
  • Médiaérdeklődés: a verseny előtt vagy alatt felbukkan néhány vakmerő újságíró, hogy felvételt készítsen a futamról. A terep veszélyessége miatt minden bizonnyal ők is hoztak magukkal egy-két fegyveres kísérőt, akik igyekeznek megvédeni őket a csapattól.
  • Merénylet: a futam alatt felbukkan egy banda vagy céges kommandó, akik valamelyik versenyzőt szeretnék kiiktatni vagy elrabolni. A csapatnak meg kell akadályoznia a támadásukat.
  • Szervek felbukkanása: a futam kellős közepén  felbukkannak a szervek, hogy fehér páncélos lovagként beszálljanak a versenybe. A szervezők természetesen elvárják, hogy a csapat tagjai a rendőrökkel is szembe szálljanak.
  • Vesztegetési kísérlet: valaki megkörnyékezi az egyik csapattagot, egy tekintélyes összegért cserében szabotálja a versenyt. Lehet, hogy arra kérik, hogy egy adott területen vezesse az útvonalat (ahol légicsapást tudnak mérni az autókra), helyezzen el egy plusz aknát, amit távolról felrobbanthatnak, vagy hogy intézze el a társait egy adott időpontban. Minél veszélyesebb a kérés, annál többet fizetnek érte.
  • Zsarolási kísérlet: ez lényegében ugyanaz, mint a Vesztegetési kísérlet, csak a titokzatos kontaktszemély nem pénzt kínál, hanem egy elrabolt barát/rokon/szerető életével próbálja megzsarolni a karaktert. Rajta áll, hogy belemegy, vagy valahogyan megpróbálja kijátszani őket.


-Kyrg

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések