Százkorona - Példajáték - A Beavatott
Elkezdődött a Százkorona tesztek második sorozata, miután lezárult az első, öt kalandból álló kampányunk. A következő történet az északi Szirtvidék helyett a kellemesebb éghajlatú Nappart kikötővárosaiban játszódik, ahol a egyebek mellett a hajókra vonatkozó szabályokat is kipróbáljuk majd.
Az északi tesztjáték során nagy hangsúlyt kapott a mágia, illetve a varázslókhoz való hozzáállás a közrendűek és a Boszorkánykirálynő emberei részéről. A rendszer is sokat finomodott, az eredeti alapelvek megtartása mellett: a "varázsige és frázisok" kombinációja már nem rak akkora plusz terhet a mesélő vállára, nem kell hasraütésszerűen kitalálnia a nehézséget, és a játékos is jobban uralja a varázserejét.
Mindezekből a tapasztalatokból született az alábbi példajáték: a harcrendszert testközelből bemutató első rész után itt a Boszorkánykirálynőhöz hűséges Feketeköpenyesek egyike, a fiatal és becsvágyó Beavatott, Kékgyöngyi Henna próbál egy bujkáló látnok nyomára jutni. Küldetése során egy napparti zsoldos, Anzo segíti őt, mint felesküdött testőre.
Kékvölgyi Henna, a napparti Beavatott
• Rátermettség 0 - Mozgás 4
• Küzdelem 0 - Tőr 4
• Kitartás 1 - Akaraterő 5, Állóképesség 4, Sebtűrés 7
• Tudás 2 - Legendák 5
• Érzékelés 0 - Megfigyelés 3
• Ösztön 0 - Veszélyérzet 2
• Mágia 2 - Hatalom a természet felett 10, Hatalom az anyag felett 10
• Motivációk:
○ Hűség (Boszorkányúrnő) 3
○ Gyűlölet (Boszorkányúrnő ellenségei) 1
• Fegyver
○ Tőr: Fegyverbónusz 0, Kezdeményezés -1
• Páncél
○ Bőrzeke: Védelem 1, Mozgásbüntetés 0 (Has, Mellkas)
○ Karvért, bőr: Védelem 1, Mozgásbüntetés 0 (Jobb Kar, Bal Kar)
○ Lábvér, bőr: Védelem 1, Mozgásbüntetés 0 (Jobb Láb, Bal Láb)
○ Csuklya: Védelem 1, Mozgásbüntetés 0 (Fej)
Napmezei Anzo, a zsoldos
• Rátermettség 2 - Erő 5, Mászás 5, Mozgás 7 (páncélban 5), Úszás 3
• Küzdelem 2 - Birkózás 3, Kard 8, Tőr 4, Verekedés 5
• Kitartás 2 - Akaraterő 3, Állóképesség 3, Méregellenállás 4, Sebtűrés 10
• Tudás 0 - Navigáció 2
• Érzékelés 0 - Megfigyelés 2
• Ösztön - Időjóslás 2
• Fegyver
○ Kard: Fegyverbónusz 0, Kezdeményezés 0
○ Tőr: Fegyverbónusz 0, Kezdeményezés -1
• Páncél
○ Láncing: Védelem 2, Mozgásbüntetés 2 (Has, Mellkas, Jobb Kar, Bal Kar)
○ Lábvér, bőr: Védelem 1, Mozgásbüntetés 0 (Jobb Láb, Bal Láb)
○ Sisak, nyitott: Védelem 2, Mozgásbüntetés 0 (Fej)
Mesélő: "Az ösvény, amit tegnap óta követtetek, kanyarogva halad a hegyek előtti dombok között, majd végül az erdő egyik tisztásán, egy futónövényekkel benőtt, meredek sziklafalnál ér véget."
Henna: "Odamegyek a sziklafalhoz, és végig tapogatom, hátha találok egy rejtett barlangnyílást."
Mesélő: "Anzo?"
Anzo: "Én addig őrködök, amíg a Beavatott keresgél."
Henna: "Vetek egy megvető pillantást a zsoldosra, de nem mondok semmit."
Anzo: "Sóhajtok és elkezdek én is keresgélni."
Mesélő: "Alaposan végig nézitek a sziklafalat, de nem találtok sem barlangnyílást, sem más, mesterséges alagutat."
Henna: "Egy építmény, mondjuk egy lépcső vagy torony nyomait sem találjuk a talajon?"
Mesélő: "Erre kérek egy Megfigyelés próbát, az avar miatt -1 büntetéssel."
Henna: <A dobás 99, ami nagyon, nagyon Fehér, vagyis Sikertelen.>
Mesélő: "Semmi nyoma annak, hogy itt valaha bármilyen építmény állt volna."
Anzo: "Mennyire lehet fellátni? Nincsen fentebb valami a falon?"
Mesélő: "Tőled is kérek egy Megfigyelést."
Anzo: <A dobás kereken 30, ami egy Sárga/Átlagos sikert jelent.>
Mesélő: "Ahogy meredsz felfelé, úgy 15 méter magasan észreveszel egy kiszögellést, ahol látsz is valamiféle építményt."
Anzo: "Vigyorogva mutatom a hölgynek, hogy merre van a tovább vezető út."
Henna: "Na jó, de hogy jutunk fel? És mások hogy jutottak oda fel?"
Anzo: "Gondolom, ha jön valaki, felkiáltanak, és fentről ledobnak egy kötelet vagy kötéllétrát."
Henna: "Hát ez most annyira nem tűnik jó ötletnek. Nem tudjuk, van-e valaki az Igaz Emberrel, de jobb lenne nem felhívni magunkra a figyelmét."
Anzo: "Akkor mászunk! Megnézem, elbírnak-e a futónövények."
Mesélő: "A növények nem túl erősek, de mögöttük a sziklafalban bőségesen vannak kapaszkodók. Dobjál mászásra, +1 lépték bónusszal." <A dobás 25, ez az 6. oszlopon egy Sárga/Átlagos siker.>
Mesélő: "Remek, könnyedén találsz is fogást, és máris fel tudtál mászni úgy 3 métert (10 lábnyit). Nagyjából ezzel a tempóval tudsz haladni körről körre."
Anzo: "Akkor elindulok felfelé!"
Mesélő: "Henna, te is megpróbálsz felmászni?"
Henna: "Nem az erősségem… de megpróbálom." <A dobás 62, Fehér/Sikertelen>
Mesélő: "Képtelen vagy fogódzkodót találni, egy-másfél méterről mindig lecsúszol."
Henna: "A Homályra mondom, nem fogok csalódást okozni az Úrnőnek! Előveszem a homályport a szütyőből, és egy keveset a tenyerembe öntök."
Mesélő: "Mit akarsz varázsolni?"
Henna: "Kimondom a varázsigét, hogy REPÍTSEN FEL A SZÉL! A Hatalom a természet felett szavait használom, és magamra szórok egy adag homályport, hogy erősítsem a varázslatot."
Mesélő: "Rendben, ez egy Átlagos varázslat, csupán egy frázis van a varázsigéhez. Az erőssége 10, az adottság szintje alapján. Erre jön még +1 bónusz a porból, és ha jól értem a szavaidat, akkor a Motivációd is bevetnéd, +3 bónuszért. A 26-30. oszlopon dobsz a +4 léptékkel."
Henna: "Pontosan."
Mesélő: "Lássuk a dobást."
Henna: <99, ismét Fehér/Sikertelen.> "Ezt nem hiszem el - dobok egy érmét a Révésznek! <Egy szerencse-pontért újradobja a próbát, ami így 58 - ez kényelmesen beleesik a Sárga/Átlagos sikerbe.>
Mesélő: "Ahogy kimondod a szavakat, érzed, hogy felkavarodik körülötted a szél, felkapja a faleveleket, azután szó szerint légpárnaként alád siklik és elkezd emelni felfelé, 10-es Mozgással. Viszont azt is érzed, hogy <kidobja a sérülés helyét a Véletlenszerű Találat Táblázatból> a hasadban valami fájdalmas görcsbe rándult a varázsige ártó hatalmától. 2 pontot sérülsz."
Henna: "Ebből 1 pontot felfog a 10. szintű adottságom, nem?"
Mesélő: "De, teljesen igazad van, bocsánat. Akkor csak 1 pont a sérülés, a Sebtűrésedből így akkor 6 maradt. Anzo, te csak annyit észlelsz, hogy hirtelen erős szelek támadnak, és szinte elsuhan melletted a Beavatott, egészen a kiszögelésig emelkedve."
Anzo: "Most egy kicsit berántom a nyakamat, és igyekszem a látszatát is kerülni, hogy kételkedtem volna a hölgy hatalmában. Mászok tovább."
Mesélő: "Rendben, három kör után eléred a táv felét. Ott kérek még egy próbát."
Anzo: <A dobás 76, ez a 6. oszlopon Fehér/Sikertelen.> "Dobom az érmét a Révésznek! <Az újradobás 58, Zöld/Félsiker.> Ez volt az utolsó Szerencse-pontom...
Mesélő: "Egy pillanatra úgy tűnik, lecsúszik a kezed a kapaszkodóról, és feleútról lezuhansz, de azután gyorsan fogást váltottál, és sikerül megkapaszkodnod. Mászol tovább, még kell két kör, hogy felérj."
Henna: "Én mit látok?"
Mesélő: "Te nagyjából két kör alatt felsuhansz a kiszögellésig. Egy kis épületet látsz a falnak simulni, talán két lépés széles és egy lépés mély lehet. Az ajtaján nem látsz lakatot, ha van is zár, az belül található."
Henna: "A varázslatom erősség-percig tart, igaz?"
Mesélő: "Igen, 10 és 19 között erősség percig."
Henna: "Akkor feljebb emelkedek, és körülnézek, hogy van-e máshol is bejárat."
Mesélő: "Rendben, akkor repülsz egy kört. Anzo, te közben felérsz, és látod, hogy a Beavatott elrepült."
Anzo: "Nézek utána, hogy és én akkor most mit csináljak? De nem kiabálok."
Mesélő: "Henna, kérek tőled egy Megfigyelést a magasból."
Henna: <A dobás 15, ez most egy Narancssárga/Jó siker.>
Mesélő: "Ahogy végignézel a tájon, távolabb, több mérföldnyire innen látsz egy települést. Nem valószínű, hogy Mélyakna lenne, inkább csak egy falu lesz. De itt a közvetlen közelben nem látsz semmit."
Henna: <Csalódottan sóhajt.> "Rendben, akkor visszaereszkedek a kiszögelésre."
Mesélő: "Ahogy visszatérsz, látod, hogy olyan kicsi a hely, nem is fértek el egymás mellett."
Henna: "Akkor egyelőre a kiszögellés mellett lebegek, és némileg ingerülten mutatok az ajtóra, hogy Anzo végre kezdjen vele valamit, ne csak ott álldogáljon!"
Anzo: "Megnézem magamnak azt az ajtót…"
Százkorona - Példajáték - A Beavatott
Megjegyzések
Megjegyzés küldése