UnderWorld RPG - Bűbájok - A ragasztószalag mindent megold

Az AlVilág lakói számos kisebb-nagyobb Bűbájt ismernek, melyekkel könnyebbé tehetik az életüket: ezek általában egyszerű varázsigék, amiket valamilyen tárgyra kimondva ideiglenes vagy állandó hatást lehet elérni. Az Abrakadabrát például bármilyen papírfecnire fel lehet írni, majd ezt fel lehet erősíteni egy sebre, hogy gyorsabban gyógyuljon. A Felségjelet egy ruhadarabra kell mondani, ami így páncélként fog működni, feltéve, ha van rajta valami jelkép, ami az elkötelezettségét hirdeti (ez lehet akár a kedvenc focicsapat logója, vagy az egyik Birtok urának jele). Ezeknél általában a Bűbáj kimondásakor kell Fejszámlálást dobni, és bizonyos számú Sikert kell elérni, hogy a mágia kifejtse hatását.

Olyan Bűbájok is vannak, melyek használatához nem szükséges Fejszámlálás, és igazából nem is varázsigék, hanem állandó hatású tárgyak: az Életkő például minden viselőjének plusz egy érmét ad a sérülésekkel szembeni ellenálláshoz; a Szerencsezsetonok plusz egy érmét adnak bármilyen próbához; a Tündérpálcák pedig megemelik az adott hely Ragyogásszámát, egy másik Bűbáj használatához.

Az alábbiakban néhány újabb Bűbájjal szeretném kiegészíteni az alapkönyvben szereplőket.

Ragasztószalag

"Ha nem tudod megjavítani ragasztószalaggal, nem használtál eleget belőle!"

A közhiedelem szerint egy erős ragasztószalaggal bármi egyben tartható, megjavítható, még ha nem is túl tartósan. A varázsige segítségével ideiglenesen életet lehet lehelni egy sérült, törött vagy más okból működésképtelen eszközbe. Ehhez bármilyen márkájú vagy típusú ragasztószalag megfelel, de minél erősebb és minél többet használnak belőle, annál jobb. Egy alapvetően mechanikus eszközhöz (lőfegyver, pumpa, motor, csónak stb.) egyetlen Siker is elég a három érmés Fejszámláláson, egy elektronikushoz (mobiltelefon, rádió, adóvevő, számítógép, TV stb.) kettő kell. Egy Ragyogással működő RoncsTech holmi megjavításához mindhárom érmével Sikert kell dobnia a használónak. A javítás általában egy jelenetre vagy történetszakaszra szól: a fegyver kitart az aktuális összecsapás során, az adóvevőn segítséget lehet hívni, a jármű kitart az üldözés során.

(Minimum Ragyogás: 2)


Habszappan

Ez a Bűbáj a nyomok elfedésére és a gyorsa visszavonulásra szolgál. Nem kell hozzá több, mint egy kis darabka szappan. Ha a használó legalább egy Sikert dob egy három érmés Fejszámláláson, a szappan elkezd veszettül habzani, másodpercenként több liternyit termelve. Száraz környezetben a hatás csak tíz körig tart, de így is nagy területet (legalább tíz négyzetmétert) képes lefedni: minden egyes elért Siker egy érményi büntetést ad mindenkinek, aki a habbal borított területre lép. A hab nagyjából 10 perc alatt tűnik el, szinte nyomtalanul.

A szappant vízbe (nagyobb pocsolyába, csatornába vagy akár egy aknába) dobva a hatás hihetetlen mértékben felerősödik: ekkor minden egyes Siker körönként egy köbméternyi habot termel, heves bugyborékolás mellett! Egy kétszer kettes alagútban, két Sikerrel számolva, így tíz kör alatt egy 5 méter vastag dugót képez. A hab nem csak elrejti a túloldalán tartózkodókat, de ha valaki belemegy, minden körben Nehéz erőpróbát kell dobnia, hogy át tud-e rajta jutni - az átjutás annyi körbe telik, ahány Sikert a habzás beindításakor dobott a használó.

(Minimum Ragyogás: 1)


A Törpe Fenőköve

Egy ősrégi Bűbáj, amit a bajnokok kovácsai készítettek, mikor még a hősök a felszínen csatáztak a sárkányokkal és szörnyetegekkel. Egy tetszőleges kőre és egy pengével/éllel bíró fegyverre (késre, kardra, tőrre, lándzsára, baltára stb.) van szükség hozzá: ha a használó legalább két Sikert dob a próbán, a következő harc során a fegyver plusz két Érme bónusz sebzést kap.

A varázslatnak azonban ára van: miután a Bűbáj hatása elmúlik, a forgatónak Fejszámlálást kell dobnia, a fegyver normál sebzésének megfelelő számú érmével. Ha egyetlen Sikert se dob, a fegyver eltörött, bár egy jó kovács még kovácsolhat belőle egy másikat. Ha csak egy Sikert dob, a fegyver kicsorbult, a sebzése egy Érmével csökken, de meg lehet javítani. Ha kettő vagy több Sikert dob, a fegyver sértetlen maradt.

(Minimum Ragyogás: 2)


UnderWorld RPG - Bűbájok - A ragasztószalag mindent megold

UnderWorld RPG - A RoncsTech csodái I.









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések