Falkensteini Gőztechnológia - A Ganz “Paripa” gőztricikli

A nemrég megjelent Gőz Kora kiegészítőben nem csak hatalmas harci gépeket ismerhetünk meg, hanem olyan gőzhajtású járműveket is, melyekkel a hétköznapokban, a nagyvárosok utcáin találkozhatunk. Vannak köztük egy- és kétkerekű velocipédek, és számos, a mi világunkban is létező automotív “márka”, mint a BMW, a Mercedes vagy a Rolls-Royce. Természetesen az itt felsorolt típusok csak ízelítőt jelentenek, és számos más kisebb-nagyobb műhelyben, gyárban is készülnek közúti gépezetek.


Az egyik ilyen márka a pest-budai Ganz, az 1867-ben elhunyt Ganz Ábrahám, Magyarország egyik első gőzurának gyára. A budai Vízivárosban álló üzemben készültek az első magyar kísérleti automotívok, és itt született meg a gőztricikli koncepció. Ez a szokatlan ötlet akkor fogant meg a Törpe főkonstruktőr, Azúr Kerékmester fejében, amikor egy bálon egy angol úr arról panaszkodott neki, hogy az automotív túl nagy ahhoz, hogy egymaga utazzon vele a városon belül, a velocipéd pedig nem kínál elég csomagteret. Azúr addig töprengett és vázlatozott, mígnem megtalálta a megoldást: ha négy kerék sok, kettő pedig kevés, a három pont jó lesz! Az elgondolás helyességét mi sem mutatja jobban, mint hogy manapság Pest-Buda utcáin a”Paripa” a leggyakoribb gőzhajtású jármű!
A triciklin elöl található a két, kormányzott kerék, a kisméretű gőzgép pedig a hátsó kerék felett, a vezető háta mögött található. Ez a szerkezet Kerékmester zsenialitását dicséri, hiszen még senki sem épített ilyen erős motort, ilyen kompakt méretben! Az ülés alatt pedig egy kisebb utazóláda található, így egyaránt alkalmas városközti utazásra vagy gyors futárjárműnek.

A jármű váza vasból készült, a megfelelő helyeken rézborítással. Az utazóládát remek minőségű faanyagból állították össze a Ganz asztalosai, az ülést pedig elsőrangú bőrből varrták. A kerekek nem a velocipédeken megszokott vékony, egy hüvelykes gumiabroncsok, hanem masszívak, automotívra valók - remekül bírják mind a macskakövet, mind a poros vidéki utakat!

 

Ganz “Paripa” gőztricikli

Ár: 15 nap és 1500 v

Méret: Kicsi (40 Seb)

Leírás: vas váz, bőr nyereggel, fa utazóládával

Meghajtás: kerek sárgaréz kazán

Működési idő: 1 óra

Irányítás: kormányrúd

Mozgás: vastag kaucsukgumi abroncsok



Falkensteini Gőztechnológia - Gép a gép ellen


Falkensteini Gőztechnológia - Az orosz "Vasóriások"


Falkensteini Gőztechnológia - A Ganz “Paripa” Gőztricikli

Falkensteini Gőztechnológia - Új Szerkentyűk

Falkensteini Gőztechnológia - Az Osztrák Birodalom Vándorsólyma

Falkensteini Gőztechnológia - Különleges Formulák

Falkensteini Gőztechnológia - Szerkentyűk a ruhatárban

Falkensteini Gőztechnológia - Szerkentyűk Uraknak

Falkensteini Gőztechnológia - Szerkentyűk Hölgyeknek

Falkensteini Gőztechnológia - Csodálatos Járművek - A Rinocérosz

Castle Falkenstein alapkönyv és A Gőz Kora kiegészítő pdf formátumban (külön-külön és kedvezményes csomagban) már a DrivethruRPG oldalon is megvásárolható!

-Kyrg


 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések