UnderWorld RPG - Az AlVilág lakói - Céhek

Ahogy azt az előző cikkben már bemutattam, az AlVilágban rengetegféle Szerzet él, hol homogén, hol nagyon is vegyes közösségekben. Bár a legfőbb összekötő elem kétségkívül a FelVilág kölcsönös elutasítása, a túlélés érdekében ez a sokszínű társaság szakma és hivatás alapján is igyekszik szerveződni - így jöttek létre a Céhek. Ezek a szervezetek féltékenyen őrzik a monopóliumaikat, és ezt az egyes Domíniumok urainak is célszerű észben tartania, ha nem akarják, hogy elapadjon a kereskedelem vagy elhagyják őket a harcosaik.


Az AlVilágot alkotó alagutak jó része nem magától született, hanem az Árkászok céhének tagjai ásták ki, és ők is azok, akik ezeket karban tartják. Bár egyik fontos feladatuk pont az, hogy építőkként és mérnökökként szolgálják a Domínium urait békében, háborúban, különleges képességük segítségével szinte ki tudják szagolni a Ragyogás nagy tócsáit, tavait. És ha rátaláltak, új alagutak és csatornák segítségével el is tudják ezeket vezetni, így könnyűszerrel meg tudják növelni vag yle tudják csökkenteni egy Domíniumban a Ragyogás szintjét, attól függően, hogy mire kaptak megbízást annak urától (ha például egy helyet a varázserő érzékenyebb Szerzetek laknak, akik modern technikát is használnak, nem hátrány, ha lejjebb viszik ennek erejét). 


A Bravók az AlVilág harcosai: ők a testőrök, az orvgyilkosok, a gladiátorok és így tovább. Ez nem azt jelenti, hogy csak ők értene a harchoz, vagy hogy a nem közéjük tartozó alvilágiak között nincsenek nagy harcosok, viszont ők mindannyian kiválóak. És ami még fontosabb, csak nekik van joguk erőszakot alkalmazni, anélkül, hogy ezért Törvényen Kívülivé válnának. Ha egy Bravó egy piactér közepén végez valakivel, majd a kiérkező (szintén Bravó) őrségnek átadja az orvgyilkosságra szóló szerződését, szabadon távozhat. Ha nincs ilyen írása, a céhtársai akkor sem feltétlen ragaszkodnak a letartóztatásához. Persze a Domínium ura még dönthet másként, de ennek következményei lesznek. Mindez természetesen az önvédelemre nem vonatkozik, egy Bütykölő is megvédheti magát, ha rátámadnak, csupán bizonyítania kell utóbb a történteket.


A Bütykölők hamisítatlan őrült tudósok és feltalálók, akik olyan technológiai csodákat alkotnak a FelVilág eldobált műszaki szemetéből, amikre a fentiek nem is gondoltak volna soha. Bár igazából ha gondoltak volna, akkor sem tudták volna ezeket elkészíteni, mivel ezeket a holmikat a Ragyogás mágikus energiái működtetik, így odafent nem is működhetnek (lásd a Roncsembereket, akik a FelVilágban azonnal darabokra hullanak). Hatalmukért cserében a Bütykölőkön egyre jobban elhatalmasodik az őrület - ami viszont egyre csodálatosabb találmányokhoz vezet.


Első pillantásra a Falfirkálók céhének tagjai nem többek, mint a FelVilág vakmerő graffitisei, akik mindenhol ott hagyják vad, nehezen kiolvasható jeleiket. Idelentre is valahogy így keveredtek, új kihívásokat keresve, ám az AlVilágban új szerepre tettek szert: ők lettek a legkiválóbb felderítők. És nem csak bejárják az ismeretlen helyeket, hanem keszekusza rajzolataikban ezeket fel is jegyzik, igaz, ezt a nyelvet csak ők maguk értik. Éppen ezért minden partiban hasznos, ha van valaki, aki a falra felfestett színes képből kiolvassa, miféle szörny él erre, milyen veszély várható vagy kinek a Domíniumába tévedtek be éppen. Ráadásul ezekben a képekben még mágikus hatásokat is el tudnak rejteni.


Számos dolog van, amit az Idelentnek Odafentről kell beszereznie, mint a különféle technológiai szemét, élelem vagy fegyverek, és ezeket a Kereskedők szállítják az AlVilágba. A céh tagjai általában olyan Szerzetek, akik gond nélkül tudnak a FelVilágban mozogni, akik pedig erre képtelenek, inkább csak a Domíniumok közötti forgalmat bonyolítják. A többségük a Hajléktalanok közül kerül ki, akik az elmaradhatatlan, ócska bevásárlókocsikat tolva tűnnek el a sikátorokban.


A Könyvtárosok a titkok tudói és kereskedői, akik minden járatról, teremről, domíniumról és szörnyetegről tudnak mindent - vagy legalábbis szeretnének. Ők a bárdok, a jósok, az orákulumok és az infódílerek. Hozzájuk fordul mindenki, ha tudásra van szükségük, ők pedig készséggel állnak rendelkezésükre, ha megfizetik az árát. Van, amelyik szolgálatot kér cserében, mások mágiával üzletelnek, és vannak, akik csak információért cserében adnak a saját tudásukból. Mindegyiknek van egy saját könyvtára, ahol könyvekben és újságokban, arkán szövegekben vagy Ragyogás-hajtotta számítógépeken tárolják az összegyűjtött ismereteket.


Az AlVilág lakóinak egészségéről a Mendikánsok gondoskodnak - ez a vallásos, ám nem dogmatikus rend Istent követve járja a Domíniumokat és az alagutakat, mint egykor a fenti koldulórendek, és bárkit ellátnak, aki rászorul. Nem csupán a sebkötözésben és betegségek kezelésében járatosak, a Ragyogás erejével, kézrátétellel is képesek gyógyítani. Mindez hatalmas igénybevételt jelent számukra, mivel ilyenkor szinte átveszik magukra mások sebesüléseit - különleges esetekben viszont még a holtakat is képesek visszahozni az élők közé. Nagy megbecsültségnek örvendenek, így általában még a legszegényebbek is megosszák velük azt a keveset, amilyük van.


Az Idelent Domíniumai között számos módon lehet utazni, folyókon, alagutakon és csatornákon át - és ezek mindegyikén a Navigátorok járművei jelentik a legbiztonságosabb módszert. Ők azok, akik hajóikkal (önjáró metrószerelvényeikkel, lánctalpas vonatjaikkal, lépegetőikkel stb.) biztosítják a kereskedelmet és a hírközlést, a Céhük pedig egyfajta közlekedési hatóságként igyekszik minden külsőst ellehetetleníteni, hogy ne rontsák az üzletüket. Minden Navigátor saját járművel kezdi a játékot, és gyakorta ez képezi a parti központi elemét, ahogy a legénység tagjaiként együtt utazgatnak.

Mindezeken kívül két nagyobb csoport van még, olyanok, akik nem tartoznak egyik Céhbe sem. Az egyik a Számkivetettek, akik korábban Céhtagok voltak, ám valamilyen vélt vagy valós gaztett miatt kizárták őket. Bár bírnak az eredeti Céhükből megszerzett tudásukkal, kizárásukkor elvették tőlük mágikus talizmánjaikat, és el lettek tiltva hivatásuk gyakorlásától. A legtöbb alvilági óvakodik tőlük, mivel a közhiedelem szerint balszerencsét hoznak. Ezzel együtt a játékosok ezt is választhatják a karakterük számára, bár eléggé megnehezítik vele a saját életüket.
A másik nagy csoportot a Céhnélküliek jelentik: ők jelentik az AlVilág lakosságának nagy részét, akik sosem tartoztak egyik nagy Céhbe sem. Bár van hivatásuk, ez általában nem annyira fontos vagy jelentős, hogy szerveződjenek - ha néha meg is teszik, nem jelentenek komoly erőt. Ez a csoport a Mellékszereplőknek szól, akiket a Kalauz irányít a játék során.

A következő cikkben a karaktereket jellemző Tulajdonságokról, a Szakértelmekről és a rendszerről lesz szó.

















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések