Falkensteini Gőztechnológia - Gép a gép ellen

A Castle Falkenstein szabályrendszerében számos, különleges járművet építhetünk: csapkodószárnyas ornithopterek, gőzhajtású helikopterek és égikorvettek repkednek az égen, tengeralattjárók, torpedónaszádok és dreadnought csatahajók csapnak össze a tengereken, lépegetők és Kúszerődök feszülnek egymásnak a csatamezőkön. Az alapkönyvben kapunk is néhány egyszerű és gyorsan használható szabályt ezekre az összecsapásokra, az alábbiakkal pont ezeket szeretném kiegészíteni.



Kezdeményezés

A CF rendszerében a Kezdeményezés szerepét egy normál Észlelés-tett tölti be, ahol a lapjainkkal  tudjuk megtámogatni a saját felfogóképességünket. Ez a járművek közti összecsapásban sincs másként, viszont ha a legénység egynél több főből áll, akkor elegendő, ha csak a parancsnokoktól függ, melyik fél lesz a gyorsabb.


A Parancsnok

A kezdeményezés után minden parancsnok eldönti, mire akarja utasítani a legénységét. Nem csak passzív szemlélő, egy Bátorság-tettel maga is segítheti embereit: a nehézség a harci helyzettől függ, egy rutinfeladat során (például teljesen ép Kúszóerőddel átgázolni egy ellenséges állásin) Átlagos, egy feszült, mi több, kétségbeejtő helyzetben (egy félig szétlőtt, sebesültekkel teli Kúszóerőddel kimanőverezni a támadó bajor égicsatahajó bombáit) pedig Nagyszerű vagy Kivételes. Félsikernél az egyik feladatra (kormányos, az egyik fegyver, szerelők) +2 bónuszt tud adni. Teljes sikernél a lehetséges feladatok felét tudja így koordinálni, melyeket ő választhat ki, Remek Sikernél pedig egyszerűen "mindenhol ott van", és mindenkihez szól.



A Tüzérek

A fegyverzet kezelő a saját Lövészetüket használják a támadáshoz, a parancsnok utasításait vagy saját terveiket követve. Kézifegyverekkel csak az ellenséges legénységet érdemes megtámadni, hiszen a járművek ellen ezek hatástalanok. A robbanógránátok, Gatling ágyúk és rakéták nagy területre hatnak, így igazából a célpont méretét nem kell figyelembe venni. Ha több, egyforma fegyver sortüzet lő, használhatjuk a Kombjnált Tett szabályát, ahelyett, hogy az egyes fegyverek támadását és sebzését külön vennénk figyelembe.


A Kormányos

A jármű vezetőjére nagy feladat hárul, hiszen az ő Kormányzása áll szemben a támadók Lövészetével. Kevesebb fegyver vagy kisebb jármű (pl. két ornithopter vagy száguldó automotívok) esetében minden egyes támadás ellen külön tehetünk próbát, viszont a nagyobb gépezetek vagy sortüzek ellen praktikus, ha a Kormányos egyből a Parancsnok után, a kör elején tesz egy tettet, megszabva arra a körre minden támadás nehézségét.

Ha az egyik fél harc helyett a menekülést választja, vagy eleve üldözéssel indul az összecsapás, a az egymás ellen végrehajtott Kormányzás tettekkel dönthetjük el a kérdést. Először is a Házigazdának meg kell határoznia, hogy milyen messze vannak induláskor egymáshoz képest, akár valódi távolságban (yard/méter), akár valami absztraktban (egység). Ezután amelyik fél a másikhoz képest sikeresebb, minden fokozattal (Félsiker, Teljes Siker, Remek Siker) valamennyivel növelni vagy csökkenteni tudja a távolságot. Ha a Házigazda úgy véli, hogy az egyik jármű a másikhoz viszonyítva gyorsabb, adhat neki rá +2 bónuszt. Például ha egy ornithopter próbál egy gőzhajtású helikopter nyomába érni, 500 yardról indulva, és az üldöző az üldözötthöz képest egy Félsikert ér el, a táv 400 yardra csökken. A következő körben viszont a helikopter egy merész manőverrel (Remek Siker az ornithopter tettéhez képest) 700 yardra növeli az előnyét. A harmadik körben sikerül ezt megismételnie, így már 1000 yard van közöttük, és az üldöző fel is adja.



A Szerelők

A CF nem szab meg külön találati helyeket vagy különleges hatást, csupán annyit, hogy ha a jármű eléri a Sebei felét, mozgásképtelen lesz. Ha viszont vannak a fedélzeten képzett szerelők, akkor megpróbálhatják menet közben javítani a sérüléseket: mivel egy ilyen összecsapás során a körök nem másodperceket, hanem minimum egy percet vagy akár ennél is többet jelenthetnek, sikeres Barkácsolással időt nyerhetnek a Parancsnok számára. Persze csodát itt se várjunk, de minden tettel 1-3 Sebet ki tudnak javítani körönként, összedolgozva növelve az egyes tettek sikerét. A nehézség természetesen a Házigazda kezében van, attól függően, mekkora a kár, tart-e még a csata, milyen az idő, stb.


Természetesen igény szerint lehet még további szabályokat behozni, de ha igyekszünk megmaradni az eredeti koncepciónál, ennyi bőven elegendő lehet egy izgalmas légi vagy tengeri ütközethez.



Falkensteini Gőztechnológia - Gép a gép ellen


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések