Százkorona - "Ön most itt áll..." - Fejlesztői helyzetjelentés

A Comme Il Faut-t illető bejelentés után többen is érdeklődtek, hogy hogyan is állunk a Százkorona idénre tervezett tesztváltozatával, ezért úgy döntöttem, készítek egy összefoglalót, hogy mivel vagyunk már készen, és mi az, ami még csak vázlatban létezik. 
A Százkorona alapkönyvet az elejétől kezdve három modulban írtam, így a tesztjátékok során külön tudtam odaadni ezek pdf változatait a játékosoknak, és az utolsó oldalakra rakott Verziótörténetben is egyszerűbb volt kezelni a változtatásokat. Az első lett a Világ Könyve, a második a Karakterek Könyve, a harmadik pedig a Mesélő Könyve. 


I - A Világ Könyve
Személy szerint kedvelem, ha az alapkönyv nem a rendszerrel és karakteralkotással, hanem a világ bemutatásával indul, ezért én is ezt tettem az első helyre. Ez a fejezet készült el a leghamarabb, még jóval a rendszer letisztázása előtt. Ez most az alábbiakat tartalmazza:
  • A világ rövid története, az emberek érkezésétől mostanáig.
  • Az öt embernép bemutatása.
  • Miriam, a Boszorkánykirálynő hatalomra kerülése, a személye és a birodalma.
  • Százkorona fejedelemségeinek és vidékeinek közel sem teljes leírása: egyelőre 61 fejedelemség, táj és ősi rom szerepel benne, de a tesztjátékok során mindig bővül egy-két helyszínnel.
  • Hírességek: néhány válogatott NJK, akik komoly beleszólással bírnak Százkorona sorsának alakulásába. Vannak köztük birodalmi helytartók, kalandorok, renegát varázslók és a Boszorkánykirálynő Feketeköpenyes rendjének prominens tagjai.
  • Istenek és vallás: Százkorona világán nincsenek papok a szó megszokott értelmében, és a nagyhatalmú, isteneknek tekintett homálylényeknek szervezett egyháza sincs - az Óhaza "élő istenei" után ilyesmire nem vágytak az ide érkezők. Ehelyett a Homály lakói próféták, kegyeltek és szerencsétlen kiválasztottakon át kommunikálnak a halandókkal.
  • Teremtmények: a világban létező szokatlan és veszedelmes lények, mint az élőholtak, fajzatok, rémek, homálylények, roppant állatok és sárkányok. A leírás mindenféle játékmechanikai szabály nélkül mutatja be őket, nagyjából azt, amit egy világlátott karakter is hallhatott róluk.
  • A Régiek: itt szerepel az a kevés információ, amit bárki tudhat a világ emberek előtti lakóiról.
  • Mágia: minden, amit a világ lakói a varázslókról, vagyis a mágusokról és boszorkányokról tudnak.
  • Értékek: a birodalom pénzei, és más értékes holmik, az éjkristályoktól a sárkánycsontig.


II - A Karakterek Könyve
Ennek az alapja lényegében az eredeti Conan szerepjáték legtöbb fejezete, benne az összes változtatással, amit a tesztjátékok során kipróbáltunk és jónak találtunk.
  • Karakteralkotás: megtartottuk az eredeti szabad karakteralkotást, kasztokok/osztályok és szintek nélkül. Ehelyett a Shadowrunhoz és a D6 Star Warshoz hasonlóan csak archetípusokat és példakaraktereket készítettünk, illetve megadtuk, hogy bizonyos zártabb csoportok (a telepatikus Suttogók, a Boszorkánykirálynőt szolgáló vadászok, szolgálók és varázslók, illetve a renegátok) számára milyen követelmények vannak.
  • Motivációk: a karakterek céljainak és vágyainak játéktechnikai megjelenítésére szolgáló kis alrendszer, ami a célokkal egyező tettekre bónuszt, az azokkal ellentétesekre büntetést jelent. Minél magasabbak az egyes motivációk értékei, annál jobban segítik, ám minél elvakultabb valaki, annál nagyobb az esélye, hogy a halála után nem nyugodhat békében.
  • Adottságok: az eredeti Adottságok és Összevont Adottságok megmaradtak, de sok helyen egyértelműsítettük a leírást, és egységesítettük például az egymást segítő adottságok bónuszait. Emellett a tárgykészítésre is alkottunk szabályokat.
  • Küzdelem: a játék harcrendszerén alapvetően nem sokat változtattunk, itt is inkább az egyértelműsítés volt az a cél. Néhány opcionális szabály alapértelmezett  lett, és bekerült pár teljesen új is, mint a teljesen átalakított pusztakezes verekedés is. A Különleges Sérüléseket és a gyógyulást is kikalapáltuk egy kicsit.
  • Mozgás: ez a fejezet szinte változtatás nélkül került át, legfeljebb az eredeti, lábban megadott távolságok lettek átváltva a "helyire", mint lépés (méter), ujj (centiméter). Eddig mindenki követhetőnek és hangulatosnak találta.
  • Veszedelmek: a zuhanás, tűz és fulladás szintén megmaradt, a mérgek hatásainak listáját viszont kibővítettük, és bekerültek a betegségek is.
  • Mágia: ez a fejezet jópár átalakuláson ment át, mire eljutottunk a jelenleg használt verzióig, ami egyfelől elég komoly szabadságot nyújt a varázslónak, másfelől viszont a kimondott varázsszavak őt magát is roncsolják. 
  • Az élet Százkoronán: miféle munkák várnak a karakterekre és mit vásárolhatnak a piacon, a fegyverektől a páncélokon át a hátasokig.


III - A Mesélő Könyve
Ez az a fejezet, ami jelenleg még mindig főleg a saját jegyzeteim szintjén létezik. A terveink szerint ez az alábbiakat fogja tartalmazni:
  • Mellékszereplők: ez eredetileg a Karakterek Könyvében volt, a Conan mintájára, vagyis félig-meddig készen van. Megvannak a reakció táblázatok, arra az esetre, ha pusztán a helyzet és a szerepjáték alapján nem lenne eldönthető, hogyan is reagál egy NJK a JK szavaira, tetteire. Ebbe a fejezetbe fognak bekerülni mindazok az általános NJK-k, akiket az eddigi kalandok során bevetettem, a banditáktól és birodalmi katonáktól a kardtáncosokon, kézműveseken és suttogókon át a vadászokig.
  • Bestiárium: számos fajzat, élőholt és sárkány már készen van, és végre elkészült a kaotikus természetű Homálylények véletlenszerű megalkotására szolgáló rész is, így ha a varázsló nem akarja fáradtságos (és fájdalmas) módon aprólékosan megszabni, miféle Természetű lényt akar megidézni, a mesélő pár dobással meghatározhatja. 
  • Kalandok és kampányok Százkoronán: az általános mesélői tanácsok és irányelvek mellett ez a fejezet a Boszorkánykirálynővel szembeszálló vagy éppen a birodalom oldalán álló karakterekről és történeteikről szól. Az eddigi tesztkalandjaink során mindkettőre volt példa, és egy alkalommal még magával az Úrnővel is találkoztak személyesen.
  • Legendák és pletykák: ez a fejezet néhány százkoronai legendát, elveszett fejedelemséget, elrejtett kincset és terjengő pletykát mutat be, mellékszereplőkkel, szörnyekkel és leírásokkal.

Ez tehát a jelenlegi állás, ami viszont kicsit csalóka, hiszen "csupán" az utolsó könyv három és fél fejezetét kell összerakni. Ráadásul ennek egy tekintélyes része csak letisztázást igényel, mert rengeteg NJK és szörny már készen van, és ki is lett már próbálva. Ami viszont még elég sok csiszolást igényel, az a Kalandok és kampányok fejezet, hogy ne semmitmondó lózungok, hanem használható tanácsok és irányelvek szerepeljenek benne, olyanok, amik tényleg illenek Százkorona világához és a Boszorkánykirálynő birodalmához.

Százkorona - "Ön most itt áll..." - Fejlesztői helyzetjelentés



Százkorona - Temetetlen holtak

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések