Százkorona - Fajzatok - A hárpia
A Százkorona játékok nem csak a mágia és a világ kipróbálására nyújtanak alkalmat, hanem a különféle szörnyetegek, fajzatok tesztelésére is: lassan egész komoly kis bestiárium kezd sorakozik a OneNote jegyzetfüzetemben, a kipróbált és gyakran újraírt lényekből. A véletlenszerűen összeállított homálylények mellett a leggyakrabban a tőlük származó fajzatok bukkannak fel: ebbe a gyűjtő kategóriába tartozik Százkoronán szinte minden fenevad, ami nem állat, rém, élőholt vagy sárkány. A most bemutatott lény, a Hárpia az ötödik tesztjáték során bukkant fel és eléggé megkeserítette a csapat életét: a boszorkány nem keveset áldozott saját életerejéből a varázslataira, ahogy előbb elűzni, később pedig legyőzni próbálták, igaz, végül sikerrel jártak.
Rátermettség - 5 Küzdelem - 1 Kitartás - 2
Erő - 20 Karmok - 12 Mágiaellenállás - 5
Erő - 20 Karmok - 12 Mágiaellenállás - 5
Mozgás - 10 Méregellenállás - 5
Repülés - 20 Sebtűrés - 15
Tudás - 0 Érzékelés - 0 Ösztön - 0
Nyelv (Azúr) - 5 Nyomkövetés - 3 Állati érzéke - 5
Nyelv (Azúr) - 5 Nyomkövetés - 3 Állati érzéke - 5
Mágia - 1
Halálsikoly - 10
Fegyver Fegyverbónusz Kezdeményezés
Karmok +2 -0
Páncél: nincs
Leírás
A hárpia olyan, mintha átmenet lenne ember és madár között: a felsőteste és az arca egy tollas nőé, a lába madárszerű, a karja pedig a kettő keveréke, tollakkal, és megnyúlt ujjakkal.
Általában sziklás terepen fészkelnek, a domb között vagy a hegyoldalakban. Jobban kedvelik a meleg éghajlatot, így sokkal gyakoribban Azúrföldön vagy a Napparton, mint a kontinens többi vidékén, ám ennek ellenére még a Ridegszív-hegységben is találkozni velük.
A hárpiák gyakran ragadnak el embereket, akiket azután a fészkükbe visznek és széttépnek. A legendák szerint a haláluk előtt még rosszabb sors is vár rájuk, bár erre még senki se talált bizonyítékot - igaz, nem nőnemű hárpiát se láttak még soha. Értik az azúr nyelvet, bár beszélni nem tudják, mert a torkukból csak sikolyok törnek elő. Ezek igen veszedelmesek, mert mágikus hatásuk is van.
Emberevő
A hárpiák imádják az emberhúst, és csak sikeres Akaraterő (Kitartás) próbával tudnak ellenállni a lehetőségnek.
Halálsikoly
A hárpiák "nyelve" sikolyok sorozatából áll, de van köztük egy, amit csak prédára lesve vetnek be: ez a magas, metsző hang szó szerint képes beszakítani az áldozat dobhártyáját, aki Hatás (1-4) pontot sérül, mindig Fejen. Vörös Siker esetén akár azonnal bele is hallhat. A sikolyt egy adott célpont ellen kell irányozni, és jó látási körülmények között az is észlelhető, ahogy megremeg a levegő a hárpia és a célpont között.
Megragadás
Ha a hárpia legalább Narancs eredményt ér el, mikor a karmaival támad, úgy is dönthet, hogy sebzés helyett inkább megragadja és felkapja az áldozatot. Ekkor általában egyből a fészkébe viszi, hogy ott széttépje, útközben viszont nem bántja. A megragadott áldozatnak Erő (Rátermettség) vagy Birkózás (Küzdelem) próbát kell dobnia a kiszabaduláshoz, annyi büntetéssel, amennyi a sebzés lett volna (-5 vagy -6). Ha sikerül lefejtenie magáról a karmokat, már csak a zuhanást kell túlélnie... Ha van szabad keze és inkább támadni próbál, ugyanannyi a büntetése, mint ha kiszabadulni próbálna.
Százkorona - Fajzatok - A hárpia
Megjegyzések
Megjegyzés küldése