Százkorona - Kalandok és kampányok Százkoronán
Lassan fél tucathoz közeledik a Százkorona világán indított hosszabb-rövidebb kalandok, kampányok száma, melyek közül az egyik még mindig fut, a következő pedig jövő héten indul. Ezekben a történetekben nem csak a rendszert teszteltük, finomhangolva a ZeFRS motort és hozzá illesztve a saját szabad mágiánkat, hanem a világot is igyekeztünk minél több irányból megnézni. Jártunk az északi Szirtvidéken, a régiek titkait kutatva. Bejártuk a keleti földek erdeit, mocsarait és hegyláncait, szörnyetegre vadászva, miközben egy ősi király örökségének nyomában jártunk. Kikötöttünk a kontinens délkeleti sarkán, Tűfoknál, ahol ezeregyszáz évvel ezelőtt az első telepesek is megérkeztek. Nemesi intrikák között manővereztünk, egy próféciát követve, a legendás Farkasvölgy feltámasztásának ügyében járva. És eközben nem egyszer találkoztunk az istenek kegyeltjeivel, a régi mágusok rejtőző tanítványaival és a Feketeköpenyesek Beavatottjaival, renegátokkal, a Sötét Sereg katonáival, Szolgálókkal és Vadászokkal, sőt: egy alkalommal magával Miriammal, a Boszorkánykirálynővel is szemtől szemben állt a csapat…
Lássuk, mi mindent tanultunk ezekből a tapasztalatokból.
Könnyen adja magát az ötlet, hogy Százkorona szabad népeinek ellensége, a zsarnoki Boszorkánykirálynő ellen induljunk kalandra. Sötét Seregének katonái minden nagyobb fejedelemségben megtalálhatók, az elfoglalt országból szervezett tartományokat az általa kinevezett helytartók irányítják, ügynökei behálózták a nemességet, orvgyilkosai pedig állandóan azt lesik, melyik ellenségét tegyék el láb alól. Az egykori független fejedelemségek, királyságok urai mind a régi idők dicsőségére vágynak, így szinte mindig van valahol egy összeesküvés, lázadás, ami munkát adhat a kalandoroknak, zsoldosoknak. A rejtőző varázslók szintén a Feketeköpenyesek bukására vágynak, hogy végre ismét emelt fővel járhassanak a világban.
Egy ilyen kampánynak kell egy erős központi szál: ez lehet például egy trónját (esetleg országát) vesztett nemes, aki vissza akar térni, hogy megdöntse a helytartót, vagy hogy romjaiból feltámassza az országát. Miriam hódítása után több fejedelemség is elpusztult, és a földjük részben azóta is gazdátlanul áll. Vagy akár az is lehet, hogy valamelyik vidék (például az Azúrföld vagy a Nappart) nemesei szerveznek felkelést, hogy lerázzák magukról Miriam uralmát. Ezekben a történetekben a játékosok az intrikák szervezői és elszenvedői, a konfliktust merényletek, a nyomukban járó katonák és kémek jelentik.
Az is lehet, hogy a csapat nagy része egyszerű kalandor, ám rejtőzik köztük egy tanítvány, aki előlük is titkolja varázshatalmát, miközben a Feketeköpenyesek elől bujkál. Ha őt rejtegetik, automatikusan a Boszorkánykirálynő ellenségei lesznek, és ha elfogják őket, vele buknak.
És az is lehetséges, hogy a karakterek egész egyszerűen csak az egyén szintjén kerülnek szembe a Birodalommal: például felfogadják őket, hogy szabadítsanak ki egy gyereket, akit elvittek a Szolgálatba, vagy pont, hogy ők a kétségbeesett szülők, akik a Sötét Sereg különítménye után vágtáznak, és közben próbálnak segítséget szerezni.
Mielőtt belemennénk abba, miféle sötét szívű gazemberek állnak Miriam szolgálatába, fontos rámutatnunk, hogy a Boszorkánykirálynő közel se annyira vagy inkább másként gonosz, mint azt sokan gondolják. Igen, ha kell, habozás nélkül ártó mágiához nyúl, és erődemonstrációként akár egy egész települést is elpusztít - a terrort és a rombolást azonban mindig "patikamérlegen kimérve" alkalmazza, és sosem okoz több fájdalmat, mint amennyi feltétlenül szükséges. Aki pedig hűséggel szolgálja, biztos jutalomra számíthat tőle. Gyakorlatias, távolságtartó és számító asszony, aki pontosan tudja, mit kell tennie a hatalom megőrzéséhez - és nem habozik ezt meg is tenni.
Nos, a szolgái között már azért nagyobb a szórás. A karakterek lehetnek az Úrnő ügynökei, akik az összeesküvők nyomában járnak: Vadászok, Szolgálók, Beavatottak és a Sötét Sereg válogatott harcosai. Az ellenfeleik a mágusok tanítványai, áruló nemesek, kalandorok és renegátok. Ők maguk talán a hatalomtól megrészegült gazemberek (a mágia amúgy is hajlamos megrontani a használóját); a törvények semleges őrei, akik az Úrnő által bevezetett új rendben hisznek; sőt, akár még tiszta szívű hősök is, akik elhiszik, hogy Százkorona rémei, sárkányai és a régi idők mágusai mind az emberek vesztére törnek.
Remek kampány lehet például az, ha a különítmény hírét veszi, hogy valahol egy csapat áruló egy próféciát követ, ami egy régi mágikus eszközhöz köti a Boszorkánykirálynő bukását: ilyen lehet Hagen király gyűrűje, amivel századokkal ezelőtt Boszorkánykapu ura a Vörös Fenevadnak parancsolt a napparti hódítása során. Aki a gyűrűt megszerzi, nagy hatalomra tesz szert, hiszen a méretes, lángokból formált homálylény már-már egy istenség erejével bírt, és csak Hagen idő előtti halála akadályozta meg, hogy az egész keleti vidék a kezébe kerüljön. Egy ekkora erejű szörnyeteg komoly veszélyt jelenthetne Miriam uralmára - arról nem is beszélve, hogy az örökké ármányokat szövő Feketeköpenyesek számára is csábító lehet, hiszen az ő hűségük is csak addig tart, amíg a Boszorkánykirálynőt maguknál hatalmasabbnak érzik…
A csaptnak akkor is bőven jut feladat, ha a karakterek senki felé nem akarják elkötelezni magukat. A rémek, sárkánygyíkok és más szörnyetegek remek zsákmányt jelenthetnek a vadászok számára, bár gyakori, hogy a préda nyer. A zsoldosoknak mindig akad munka, hiszen a fejedelemségek gyakran torzsalkodnak egymással - ezeket a kisebb háborúkat a Boszorkánykirálynő nem hogy nem tiltja, hanem a rossz nyelvek szerint ő maga szítja, hogy ezzel elvesse a bizalmatlanság magvait. Az elpusztult fejedelemségek, várak kincseiről számos történet kering, és ha valaki elég bátor, ügyes és legfőképpen szerencsés, gazdagon vonulhat vissza. Ez persze keveseknek sikerül.
A szörnyvadász kalandok igazi utazós sztorik: a csapat fejedelemségről fejedelemségre (nagyobbak esetén faluról falura) vándorol, és hol maguk keresik a pusztítás nyomait, hol pedig hagyják, hogy valaki felfogadja őket. Az emberszerű, nagy termetű rémek egészen váratlan helyeken is felbukkanhatnak, akár egy város csatornáiba is bejuthatnak, és nagy erejükkel szörnyű pusztításra képesek. A sárkánygyíkok főleg a fejedelemségek vadonnal határolt területein jelennek meg, a Ridegszív-hegység völgyeiből, ám őket még nehezebb kiűzni vagy megölni, mint a rémeket. Addig maradnak, amíg bármi ehetőt találnak, azután mennek tovább, míg meg nem érzik a közeledő telet, vagy meg nem ölik őket.
A zsoldos kompániák kalandjai általában egy-egy fejedelemségben játszódnak: valaki felfogadja őket, és feladatok, küldetések egész sora vár rájuk, mielőtt a kitűzött célt el nem érik, vagy megbízójuk alul nem marad. Akármelyik is jön el előbb, ezután már általában nem lesz maradásuk ott: a zsoldosok hűségében kevesen bíznak, és gyakran túl sokat tudnak a történtekről. Épp ezért az ilyen kampányokban az egyes kalandok mind újabb helyszínekre viszik a sztorit.
A kincskeresős történetek jellemzően a legrövidebbek, hiszen ilyenkor egy konkrét célról szól a kaland: egy elpusztult vár romjainak kifosztásáról, egy halott varázsló tornyának felkutatásáról vagy egy elsüllyedt hajó kincseinek felleléséről. Az odavezető út nehézségétől és hosszától, a helyszín méretétől és az ellenfelek számától függően lehet, hogy egyetlen alkalom alatt a végére lehet érni, de akár minikampány is lehet belőle.
Százkorona - Kalandok és kampányok Százkoronán
Megjegyzések
Megjegyzés küldése