Százkorona - Tesztkörök

A Százkorona világának kidolgozása és a ZeFRS rendszer hozzáigazítása mellett a játék tesztelésére is igyekeztünk időt szakítani. Az első tesztjátékot még idén februárban kezdtük, az akkor már fél éve zajló Conan-kampány tapasztalataira alapozva, majd áprilisban jött a második történet. Egy kis nyári szünet után júliusban belevágtunk egy harmadik kalandban, ami jelenleg is zajlik. Ezzel szerre fog zajlani a negyedik is, amit egy normál létszámú partival kezdünk, mégpedig most pénteken. 


Az első kaland - Egy déli lány északon
Ez a történet az északi Szirtvidéken zajlott, Medvevölgy fejedelemségében. A történet középpontjában egy azúr harcosnő állt, aki délről hazatérő nemesurat és ifjú feleségét kísérte el atyja birtokára, majd egyre jobban belekeveredett a völgy feletti hatalom megszerzéséért vívott küzdelembe.
Ebben a tesztben elsősorban a világra és a küzdelemre koncentráltunk, néhány igen emlékezetes összecsapással, mint amikor fél tucatnyi fegyverforgató kellett egyetlen Rém legyűréséhez, és többen is súlyos sebeket szereztek, mire diadalmaskodtak. A végkifejlethez közeledve viszont a mágia is előtérbe került, ahogy lassan világossá vált, hogy a szálakat egy renegát varázsló mozgatja. A döntő összecsapás számunkra igen emlékezetes volt, mivel jól megmutatta, hogy egyetlen megidézett Homálylény is könnyen megfordíthatja a csata menetét, viszont egy kritikus sérülés bármikor végezhet a leghatalmasabb varázslóval is.

A második kaland - Tolvajok gyöngye
A hideg észak után a második kalandunk a keleti Nappart területére vezetett, Kékgyöngy városába. Egy ifjú tolvajlány próbálta kideríteni, mi történt vele az utolsó napon, mielőtt valaki elvágta volna a torkát, és otthagyta volna meghalni - az őt megtaláló idős seborvossal összefogva eredek a gazfickók nyomába, hogy megszerezzenek tőlük egy régi kincses térképet…
Ez a második tesztjáték a hajózásról, a felfedezésről, a szociális próbákról és nem kicsit a lopakodós-sunnyogós helyzetekről szól. Kékgyöngyből eljutottunk a kontinens legdélibb pontjára, Tűfokba, és belekeveredtek a fejedelemségek és tartományok közti konfliktusokba, sőt, még a Boszorkánykirálynő katonái, a Sötét Sereg is komoly szerepet kapott a történetben. Végül egy közeli szigetcsoport lagúnáiban ért véget a sztori, mikor felismerték, hogy a kincs igazából egy rég halott varázsló csapdája, és úgy döntöttek, nem esnek bele, majd inkább elhajóztak a naplementébe.

A harmadik kaland - Szörnyvadászok
Ez a történet csak nemrég indult, de már a harmadik fejezetnél tart. A főhőse ezúttal egy Titkos Tanítvány, a régi idők varázslóinak örököse, aki egy szellemtől szerezte a tudását, és mivel otthona, a Kéttorony fejedelemséghez tartozó Völgyodú túlságosan közel fekszik a Boszorkánykirálynő hatalmának központjához, inkább csatlakozott egy szörnyvadász kompániához. Útjuk során Homálylények és különféle fajzatok sorával kerülnek szembe, ahogy egyre jobban közelednek a Nappartot kettészelő Rémfog-hegységhez.
A harmadik tesztjátékra jutottunk el arra a pontra, hogy állandó kísérleti alanyom, Nerva bevállaljon egy varázstudót: a mágia korábbi változatait elsősorban az NJK varázstudók használták, és jó pár változáson kellett átesnie, mire úgy láttuk, hogy ez már JK számára is könnyen kezelhető. Azzal együtt, hogy minden varázslatért súlyos árat kell érte fizetnie, kifejezetten működőképesnek bizonyult.
A varázslás mellett itt a különféle fajzatokra és Homálylényekre is nagy hangsúly került, például a korábbi ötletekből összeállt a Homálylények kaotikus, véletlenszerűen meghatározott jellege, amit csak az Megnevezéssel lehet megszakítani. Ezt követően az adott lény már pusztán a neve birtokában is megidézhető, és nem csak emlékszik mindenre, ami a valóságban történt vele, de még fejlődik is minden egyes újabb megidézéssel. 

A negyedik kaland - A Farkastrón emléke
A most induló új kampány egy új kezdet, ugyanis ezúttal nem egy-egy felállásban vágunk neki, hanem az eddigi Cyberpunk 2020 kalandot játszó csapatunk vállalkozott a tesztelésre. Négy játékossal vágunk neki a történetnek, helyileg nem messze onnan, ahol a harmadik történet is indult: ismét Kéttorony fejedelemsége a helyszín. "Hőseink" csapata elég vegyes lett: van köztük napparti bandita, száműzött északi harcos, botcsinálta dalnok és azúr boszorkány.
A nagyobb csapat miatt itt már nem volt elég az, hogy minden anyag nálam, a mesélőnél van, ezért a jegyzetek összerendezésével elkészítettem a Százkorona alapkönyv két nagyobb szekcióját, a Világ Könyvét és a Karakterek Könyvét, nyers, képek nélküli változatban. Így is elég méretesek lettek, 37 és 78 oldal. Ehhez még jön egy harmadik rész is, a Mesélők Könyve: a tervek szerint ebbe kerülnek majd bele a mesélői tanácsok mellett a kalandötletek, háttérinformációk, szörnyek és vadállatok, NJK-k. 

Ezzel most már elérhető közelségbe kerül a Százkorona nyílt tesztje is: ha mindhárom rész elkészül, az érdeklődök lehetőséget kapnak a dokumentumok letöltésére és véleményezésére is. 




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések