Cyberpunk RED - Faxlapok - Aranyláz
PLETYKÁK - VÉLEMÉNY - IDŐJÁRÁS & VESZÉLYEK - TECH -
ÉLETSTÍLUS - SZÓRAKOZÁS - ÜZLET - NEMZETKÖZI HÍREK
NCT
Night City Today
Nekünk, Kalifornia lakóinak ez egy keserédes emlék, hiszen csaknem kétszáz évvel ezelőtt a nagy kaliforniai aranyláz volt az, ami államunkat először felemelte, ahogy a negyvenkilencesek tömegei a folyók vizében állva mosták szitáikkal a homokot, és a falvaink nagyvárosokká nőttek. Persze ahogy minden nagyra nőtt lufi, előbb-utóbb ez is kipukkadt, és a Sierra Nevada nyugati lejtőin máig ott állnak az üres szellemvárosok, ahol a fiatal aranyásók a szalonokban költötték a nehezen meglelt kincseiket, és a kártyaasztalnál a szerencsejátékosok bárkit percek alatt megkopasztottak.
Vajon ezek a friss tőzsdei hírek egy újabb aranylázat robbantanak majd ki? Ki tudja. A magam részéről remélem, hogy nem. Kétlem, hogy Kalifornia túlélné, ha valami még egyszer a magasba emelné, majd újra aláhullana.
Információ a játékosoknak
A munka a "csendes és többé-kevésbé erőszakmentes" kategóriába tartozik: Big annyit árul el előre, hogy rá kell venni erélyes módszerrel egy csapat csavargót, hogy szedjék a cókmókjukat, és takarodjanak el a megbízó földjéről. Ehhez a csapatnak annyit kell tennie, hogy belopakodik a táborukba, és elhelyez egy bombát a generátorukon, amit majd távolról fognak felrobbantani. A töltet nem végez nagyobb körben pusztítást, sőt, úgy fog kinézni, mintha az áramfejlesztő hibásodott volna meg, és magától robbant volna fel.
A csapatot a megbízó által biztosított AV viszi a célterület közelébe, onnan gyalog, lopakodva kell megközelíteniük a helyet. A bomba sikeres elhelyezése után vissza kell lopakodniuk az AV-hoz, ami elviszi őket a zónából. Leszállás után megkapják a pénzüket, fejenként 2500 eb-t. Ha alkudozni próbálnak, hajlandó felemelni fejenként 3000-re. Az AV egy megadott parkolóban veszi fel őket, a bevetésre a saját felszerelésüket hozhatják. Kiemelt fontosságú, hogy a csavargók ne tudjanak az ottlétükről, szóval mindennemű harci összecsapás kerülendő!
Mesélői jegyzetek
San Pablo egy igazi kis aranyváros volt a nagy kaliforniai aranyláz idején, a Sierra Nevada nyugati dombjai alatt fekvő járatokból bőségesen került elő az értékes nemesfémből. Más lelőhelyekhez hasonlóan a telérek kimerülésével végül ez a település is elnéptelenedett, bár egészen a 2010-es évekig mindig lakott itt pár ember. 2020-ra már teljesen üresen állt, a bánya minden bejáratán lakat volt, ráadásul a talajvíz el is árasztotta a mélyben fekvő járatokat.
Néhány hónappal a történet kezdete előtt a GeoCom bányászati vállalat egyik kísérleti geológiai műholdja különös mérési eredményeket szállított a területről, melynek alapján a számítógép nagyobb mennyiségű arany jelenlétét jósolta, mélyen a felszín és a korábbi járatok alatt. A cég feltűnésmentesen elkezdte felvásárolni a környező földeket, ám mikor magához San Pablohoz értek, kellemetlen meglepetés érte őket: az egykori település régi épületeibe több tucat menekült költözött be, mit sem sejtve arról, milyen kincs felett ülnek. Ráadásul a terület utolsó tulajdonosa - akinek az örököseitől a GeoCom megszerezte a tulajdonjogot - haszonélvezeti jogot adott telepeseknek, amin az eladás se változtatott.
A cég ezzel patthelyzetbe került: övék volt a föld, de addig nem kezdhettek bele semmilyen tevékenységbe, amíg a telepesek el nem hagyják a helyet, mivel az új fúrógépekhez az egész helyet le kellett volna rombolniuk. Bár az igazgatótanácsban felmerült, hogy pénzt kínáljanak nekik a távozásért, abból indultak ki, hogy ez túl sokba kerülne, így végül a "határozottabb fellépés" mellett döntöttek, hogy az embereket - a lehető legkevesebb vérontás árán - rávegyék, hogy elhagyják San Pablót. A művelet vezetésére Alex Rumsont, egy agilis projektmenedzsert választottak ki, aki azonnal hozzá is kezdett a hadművelethez.
A céges erőforrások segítségével Rumson felállított egy előretolt bázist, nagyjából 20 mérföldnyire San Pablotól. Innen figyelik a telepet drónok segítségével, illetve egy AV és több terepjáró segítségével felderítést végeztek a környéken. Az első dolga egy belső ember keresése volt, és ezt meg is találta Zac Mancuso személyében: San Pablo vegyeskereskedője havonta legalább egyszer beutazott a legközelebbi városba, hogy feltöltse a készleteiket, így nem volt nehéz megkörnyékezni és megvesztegetni. Ezzel ugyan szert tettek valakire, aki jelenteni tudott a helyiek minden lépéséről, de a befolyása lényegesen kisebb volt, mint azt gondolták. Hiába kezdte terjeszteni az elköltözés ötletét, süket fülekre talált, és inkább abba is hagyta, mielőtt gyanús lett volna a helyieknek.
A menetrend:
- A csapatot egy jelzés nélküli, korszerű AV veszi fel a megadott helyen, a pilóták mellett két jól felfegyverzett, egyértelműen céges katonával. Senki sem ellenséges velük, mindenki megadja a szakmai tiszteletet, hacsak a szabadúszók el nem kezdik az eszüket játszani, mert akkor a cégesek begorombulnak. A teleptől kb 2 mérföldnyire szállnak le, egy sziklás-dombos terepen, és egy jeladó segíti őket a célhely megközelítésében - a szerkezetet egyenesen a generátorra helyezte Zac, így az Ügynökük segítségével meg tudják találni a megfelelő épületet. A telepig sima az útjuk, a helyiek csak minimális őrséget állítottak, biztonságban érzik magukat: drótkerítés és néhány riasztó csapda veszi körül a helyet, aknák sehol. Belopakodva viszont egyáltalán nem tűnnek csavargóknak a helyiek, inkább olyan, mintha évek óta itt élnének: a házak között elszórva gyerekjátékok, az épületekből is gyerekek és fiatalok hangja hallatszik. Ha belesnek az ablakokon, odabent meghitt otthonokat látnak. A generátort senki se őrzi, a karakterek könnyedén oda tudnak lopakodni, és el tudják helyezni a bombájukat.
- Ha sikerül probléma nélkül elhelyezni az eszközt, amint a csapat az AV-ban van, Rumson távolról felrobbantja. A gép egyenesen az előretolt bázisra viszi a karaktereket, ahol találkoznak a megbízójukkal, és megkapják a beígért jutalmat. Rumson viszont jelzi, hogy amíg ennek az ügynek nincsen vége, itt kell maradniuk, mert még szükség lehet a szolgálataikra: cserében fejenként napi 100 eb "készenléti díjat" fizet, ha alkudoznak, legfeljebb napi 250-re hajlandó felemelni. Kapnak egy sátrat, ahol lecuccolhatnak és pihenhetnek. Ha újabb bevetésre kerül a sor, ugyanannyit kapnak, mint az eredeti megbízásért. A táborban szabadon mozoghatnak, akár a műveleti sátorba is beléphetnek, és itt hallhatják, hogy Rumson egy Zebra Alpha Charlie kódnevű emberrel beszél, rádión.
- A telepesek ugyan áram és víz nélkül maradtak, viszont már másnapra kiderül, hogy nem adják fel: előkerül néhány kisebb generátor, és Zac hamarosan jelenti, hogy a telepesek vezetője, Alex Winters felvette a kapcsolatot egy közeli nomád csapattal, segítséget kérve tőlük a szivattyú kijavításához. Emellett elküldenek egy tartályos kisteherautót egy másik kúthoz, hogy hozzanak elegendő vizet, amíg újra üzemel a szivattyú. Rumson dühös a helyiekre, de még ekkor is úgy van vele, hogy a probléma megoldható, minimális vérontással.
- Kiküldi a karaktereket, hogy semmisítsék meg a tartálykocsit (az útvonalat tudják az árulótól). A karaktereknek egy szűk, sziklás kanyonokon át vezető úton kell rajtaütnie a telepesekre, és a cél elsősorban a jármű és a tartály, nem a gyilkolás. A kocsit kíséri egy dzsip is, és összesen öten vannak a két kocsin, de csak könnyű fegyvereik vannak, pisztolyok és vadászpuskák. A telepesek nem katonák, eszük ágában sincs az utolsó csepp vérükig harcolni a tartálykocsiért - ha hagynak nekik menekülési útvonalat, élni fognak vele.
- A tartálykocsi megsemmisítése után a telepesek számára már egyértelmű, hogy a generátor nem magától robbant fel, és valaki az életükre tör. Rumson elégedetten nézi élőben, ahogy mind összegyűlnek a település főterén, megvitatják a helyzetet, és már majdnem a távozás mellett döntenek (Zac tanácsára), amikor váratlanul befutnak a szövetséges nomádok, három járművel, kb 10 fegyveressel és jópár gallon vízzel. Nekik eszük ágában sincs meghátrálni, sőt! Ez annyira fellelkesíti a telepeseket, hogy elkezdik megerősíteni a helyet, és úgy döntenek, harcolni fognak!
- Rumson erre a fejleményre nem számított, és ezen a ponton elszáll minden türelme: a csapatot és az előretolt bázison tartózkodó összes (8) céges kommandóst ráküldi a telepre. A parancsuk az, hogy öljenek meg mindenkit, és utána tüntessék el a halottakat és az összecsapás nyomait. Ehhez a bevetéshez már használhatják a cég által biztosított felszereléseket és fegyvereket is. Fejenként 5000 eb-t kínál, legfeljebb 10.000-ig hajlandó emelni, ha alkudoznak. Ha a karakterek elvállalják a küldetést, egy igazán véres összecsapás vár rájuk, ahol az ellenség erős számbeli fölényben van (velük együtt kb 12-13 támadó vs 45-50 védő), viszont a tűzerő egyértelműen a karakterek és a céges kommandó oldalán áll. Viszont az eddigiekkel ellentétben most tényleg be kell mocskolniuk a kezüket, ha meg akarják kapni a pénzüket…
Számos olyan pont van, amikor a csapat úgy dönthet, hogy elege van Rumsonból és a mocskos üzletéből.
- Ha már a legelején, a telepre belopakodva kételyeik támadnának, és a bombát elhelyezése helyett inkább megpróbálnak lelépnek, az őket szállító AV-t küldik a levadászásukra, illetve az előretolt bázison tartózkodó céges kommandósokat is megkapják a nyakukba, két terepjáróval. San Pablóból tudnak járművet lopni maguknak, ami megnöveli az esélyeiket a menekülésre. Viszont ha magukkal viszik a bombát, az egyfelől a beépített jeladója miatt elárulja a hollétüket, másfelől pedig Rumson bármikor fel tudja robbantani távolról - igaz, ennek vannak jelei, és a csapat megpróbálhatja hatástalanítani, mielőtt élesedne.
- Ha a karakterek a telepesek mellé állnak, sok függ attól, hogy tudnak-e az árulóról: Z.A.C. nevét csak akkor hallhatják, ha már jártak az előretolt bázison, vagyis ha már sikeresen elhelyezték a bombát, és felrobbantották a telepesek generátorát. Vagyis ha már az első belopakodáskor úgy döntenek, hogy inkább megszakítják az akciót és értesítik a mit sem sejtő telepeseket a veszedelemről, a kereskedő a saját rádióján értesíti Rumsont, hogy probléma van. Innentől kezdve Zac minden lépésükről értesíti a cégeseket. A karakterek átállása után Rumson az erőszakos módszer mellett dönt, a karaktereket plusz négy céges kommandóssal pótolja.
- Ha a karakterek San Pablo megtámadása közben döntenek úgy, hogy a céges kommandósok ellen fordulnak, az első meglepetés során jónéhánnyal végezhetnek. Utána viszont érezhetően nehezebb lesz a dolguk, ráadásul a helyieknek és a nomádoknak fogalmuk sincs, hogy már nem az ellenségeik, így amíg őket meg nem győzik, a karakterek két tűz közé szorulhatnak.
- Ha a karakterek az előretolt bázison döntenek a dezertálás mellett, megszerezhetik maguknak Rumson AV-ját, sőt, akár a cégest is elvihetik magukkal túsznak. Ez igen komoly becsületvesztést jelent neki, ha túl is éli, lefokozzák és elveszik tőle a San Pablo projektet, amit egyelőre jegelnek.
- Ha kitartottak Rumson mellett és lemészárolták San Pablo lakóit, a céges állja a szavát, kifizeti a pénzüket és titoktartási záradék aláírása után vissza viszik őket Night City-be. Egy héttel később minden média tele van Rumson halálhírével, és hogy valaki felírta a vérével a hálószobája falára, hogy "San Pablo nem felejt". Akárki is végzett vele, innentől senki sincs biztonságban, aki részt vett ebben a mocskos üzletben.
- Ha a karakterek átálltak a telepesek oldalára, és végeztek a céges kommandósokkal, vagy túszul ejtik Rumsont, a GeoCon jegeli a projektet. A céges viszont nem felejt, és innentől kezdve igyekszik megtalálni a módját, hogy végezzen a karakterekkel.
- Ha a karakterek megölik Rumsont, a projektnek vége, bár a GeoCon belső vizsgálata során felmerülhet a felelősségük. A cég egyelőre nem tesz ellenük lépéseket, de rajtuk tartja a szemét.
- A telepesek hálásak, de jutalmat nem tudnak túl sokat adni, mivel nekik maguknak sincs sok. Legfeljebb fejenként 1500 eb-t tudnak összekaparni, plusz némi régi kibervert és fegyvert, ha érdekli a csapatot.
Cyberpunk RED - Faxlapok - Aranyláz
Cyberpunk RED - Faxlapok - Csillagpor
Cyberpunk RED - Faxlapok - A Balek
Cyberpunk RED - Faxlapok - Tűzkeresztség
Cyberpunk RED - Faxlapok - Halálfutam 2045
Cyberpunk RED - Faxlapok - Munka-trauma
Cyberpunk RED - Faxlapok - A Leviatán ébredése
Cyberpunk RED - Faxlapok - A sötétség mélyén
Cyberpunk RED - Faxlapok - Ami a zugdokinál történik...
Cyberpunk RED - Faxlapok - Arccal a porban
Cyberpunk RED - Faxlapok - Elátkozott Ereklyék
Cyberpunk RED - Faxlapok - Let's Rock!
Cyberpunk RED - Faxlapok - Embervadászat!
Cyberpunk RED - Faxlapok - Míg a Halál El Nem Választ
Cyberpunk RED - Faxlapok - Holnap Hajnalig
Megjegyzések
Megjegyzés küldése