UnderWorld RPG - Kalandötletek III. - Piszkos meló

A mai UnderWorld kalandötletben a FelVilág betolakodik az AlVilágba, és a Főszereplők váratlan helyről kapnak megbízást egy munkára.


Háttér
A BioGen orvosbiológiai cég emberei nemrég véletlenül rábukkantak a parabogarakra: az egyik nagyobb kolónia felszínre tartó "szaporító" egyede pont a cég titkos, New York csatornáiban kialakított laboratóriumában kötött ki. Egy szunyókáló biztonsági őrbe szúrta bele fullánkját, telerakva petékkel, majd elpusztult. Az őr már másnap érezte a viszkető duzzanatot, és mikor a cégnél megvizsgálták, meglepetten látták, hogy egy ismeretlen rovar lárvái növekednek a bőre alatt, melyek azután pár nap múlva a vakarás hatására ki is törtek belőle, ahogy az lenni szokott. Csakhogy a parabogarak hiába próbáltak azonnal a föld alá bújni, egy teljesen légmentesen zárt környezetben találták magukat, ahol az egyetlen élelem a szerencsétlen, velük összezárt őr volt, akit rövid úton fel is falták, majd felvették az alakját (és ruháját). Az ő félelme egy időre elég volt, ám azzal szembesültek, hogy a többi szemlélődő - a BioGen kutatói és vezetői - egyáltalán nem félnek tőlük, sőt, különböző gázokkal, rovarírtókkal és elektromos kisülésekkel ők kezdték el terrorizálni a mérete miatt csak korlátozott értelmi képességekkel bíró kolóniát. Amikor kiderült, hogy a parabogarak képesek beszélni, a BioGen emberei azonnal meglátták bennük a nagy lehetőséget…
Azt viszont nem tudják, hogy az eredeti kolónia is megérezte az "ivadékai" szenvedéseit - a telepatikus kapcsolatnak nem tudta útját állni a légmentesen zárt laboratórium sem. A parabogarak azonnal felismerték, hogy ha a felvilágiak túl sokat tudnak meg róluk, az veszélybe sodorthatja nemcsak Kondor-hadműveletet (lásd UW alapkönyv, 117. oldal), hanem akár a létezésüket is veszélyeztetheti. Éppen ezért úgy döntöttek, külső segítséget vesznek igénybe, hogy a problémát minél gyorsabban megoldják, mielőtt a többi kolónia még őket teszi felelőssé a helyzetért.


A Feladat
A Főszereplők éppen úton vannak két Birtok között, amikor a sötét csuklyát viselő, különös, "reszelős" hangon beszélő ismeretlen megközelíti őket. Az arcát nem látják, de mind éreznek belőle valami különöst (amíg nem fedi fel magát, nem kell ellene Félelem mentőt dobniuk). Az alak csak annyit szól: "Pusztítsátok el!", majd felmutat egy kopott, piszkos BioGen igazolványt (ezt egy őrtől szerezte), és a laboratórium irányába mutat. Ezután a kártyát ledobja a földre, egy kisebb zsákkal együtt, amiben jó tucatnyi Bűbáj található, és vár a válaszukra. 
Ha a csapat felveszi a zsákot a földről, a parabogár kolónia távozik, ugyanolyan csendesen, ahogy érkezett. Ha követni próbálják, az első kanyar után nyomát veszítik, ahogy a bogarak szétszélednek (és a köpenyt is behúzzák egy lyukba). Ha a Főszereplők óvakodnak, és nem veszik fel a zsákot, a parabogarak ezt alkudozásnak veszik, és felkínálnak még egy zsáknyi Bűbájt. Ha a Főszereplők ezt se veszik fel, a kolónia elfogadja a nemleges választ, és távozik.
Ha a csapat úgy dönt, hogy nem érdekli őket a megbízás, pechük van - a parabogarak szerint azzal, hogy felvették a zsákot, megállapodtak, így kötelesek megtenni, amivel megbízta őket. A kolónia a nyomukba ered, és ahhoz az eszközhöz nyúl, amit ismer, a félelemhez. Vagyis elkezdi terrorizálni a Főszereplők környezetét, és gondoskodik róla, hogy 1) mindenki tudja, hogy parabogarak járnak erre, és 2) mindez a Főszereplők hibája.
Ha a csapat nem fogadta el a megbízást, hamarosan hírét veszik, hogy a kolónia másokat is megkörnyékezett, és az illetők elfogadták az ajánlatot, majd nyomuk veszett, és a szeretteik most keresik őket. Ebben az esetben ők az egyetlenek, akiknek van sejtésük, merre mehettek.

A Végrehajtás
A BioGen laboratórium ugyan a csatorna része, de a cég alaposan átalakította, így szokatlanul tisztának és újnak néz ki. A főbejárat a felszínről nyílik, egy kisebb bolt raktárából, ahonnan lifttel lehet aláereszkedni, viszont van egy hátsó bejárata a csatornák felé, ahol a biológiai hulladéktól szoktak megszabadulni. Ez egyben azt is jelenti, hogy a környéken két méretes és aránylag intelligens albínó alligátor tanyázik, akik az ingyen kaját zabálják és igyekeznek nem lebukni az őrök előtt, hogy tudnak beszélni. Ha a Főszereplők megérkeznek, az alligátorok azonnal megsejtik, hogy valami rosszban sántikálnak, így vagy meg kell őket győzni, hogy engedjék át a csapatot (némi kajáért még fel is fogadhatók), vagy le kell őket győzni. Ha harcra kerülne a sor, használjátok Abner és Dr. Fog értékeit, az alapkönyv példakalandjából (138. oldal).
Ha a Főszereplők eljutottak a hátsó bejáratig, a kolóniától kapott kártya kinyitja az ajtót. Innentől a labor külső részén járnak, ahol az őrök és a bentlakó dolgozók szállásai, a raktárak és az irodák találhatók. Egyszerre nagyjából tizenkét ember tartózkodik itt, hat fegyveres őr és hat technikus: előbbiek minden eszközzel igyekeznek szembeszállni a behatolókkal, utóbbiak első reakciója viszont a menekülés, és csak önvédelemből harcolnak. A Főszereplők rengeteg érdekes és értékes holmit zsákmányolhatnak.
A belső laboratórium a külső közepén foglal helyet: ez igazából egyetlen nagy terem, ami golyóálló üvegfalakkal négy kisebb részre van szabdalva. Ezek egyikében található a foglyul ejtett parabogár kolónia, a többiben pedig az összesen öt kutató és laboráns. Ezek az emberek nem tanúsítanak ellenállást, legfeljebb önvédelemből harcolnak - legalábbis egészen addig, amíg a csapat nem akarja kiengedni a parabogarakat. Ekkor ugyanis mindenáron megpróbálják megakadályozni ebben őket. A kolónia viszont elég sokat tanult az emberek viselkedéséből, és megpróbál alkudozni a szabadságáért cserében. Javai nincsenek, így maximum jövőbeni szívességeket tud felajánlani.
A kérdés persze az, hogyan értelmezi a csapat az eredeti megbízást? A parabogarak csak annyit mondtak, hogy "Pusztítsátok el!", és szó sem volt a másik kiszabadításról: valójában nem tudták biztosan, hogy a másik kolónia még létezik. A Főszereplők több módon is elpusztíthatják a laboratóriumot: felgyújthatják a belső részt, felrobbanthatják a külső rész generátorát, vagy ha nyitva hagyják az ajtók és átkapcsolják a közeli szivattyúkat, az egészet eláraszthatják szennyvízzel.
Akármelyik megoldást is válasszák, mindenképpen következményei lesznek: a BioGen igyekszik eltűntetni a nyomait, de közben ők is nyomoznak, és ha rájönnek, hogy behatolás történt, fegyvereseket küldenek a mélybe, ami újabb fenyegetést jelent az AlVilágra nézve. A megbízást adó parabogár-kolónia is figyelemmel kíséri az eseményeket, de nem avatkozik közbe, csak a ha Főszereplők visszavonulnak, anélkül, hogy elpusztítanák valamilyen módon a labort, vagy kiszabadítanák a parabogarakat. Ha csapat szabadon engedi az elfogott kolóniát, az komolyan veszi, hogy tartozik nekik. 

UnderWorld RPG - Kalandötletek III. - Piszkos meló


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések