UnderWorld RPG - Kalandötletek II. - A Pénzvonat

Az alábbi UnderWorld kalandötletet lemesélhetjük önálló történetként, vagy akár beilleszthetjük egy Háborús kampányba, ahol két Birtok ura vetélkedik egymással, egy Ragyogásban gazdag terület feletti hatalomért.


A Háttér
Fényes Ingmar, a Roncsember Bütykölő nemrégiben épített egy szerkezetet, amivel a Ragyogást fizikai formába lehet "kondenzálni": az így létrehozott, kékes fényű Ragyogás-kristályok aránylag biztonságban szállíthatók, és varázserővel alacsonyabban telített helyeken is képesek RoncsTech szerkezeteket működtetni. A segítségükkel akár még a felszínre is képesek lehetnek kilépni a Roncsemberek és a Legendások - legalábbis elméletben.
Ingmar emellett egy sor eszközt, járművet és fegyvert is tervezett, amelyek mind a kristályokat használták energiaforrásként. Az egyedi technológia birtokában könnyen meg is tudott egyezni egy kisebb Birtok, Lámpás urával, aki némi részesedésért cserében megengedte neki, hogy a területén található Ragyogástóra egy "finomítót" építsen. Az itt kitermelt kristályokat egy kiszuperált, repülésre átalakított vasúti szerelvénnyel szállítják el Ingmar titkos bázisára. Az erősen átépített, felfegyverzet és páncélozott jármű egy egész vagyont szállít a fedélzetén, jónéhány felbérelt Brávó védelme alatt. A kapitányaként ingmar felfogadott egy tapasztalt Navigátort, Rotort. A Bütykölőhöz hasonlóan az összes, a projektben résztvevő Mellékszereplő mind Roncsember, az őröktől kezdve az Árkászokon és a Pénzvonat legénységén át.

A Feladat
Az AlVilágon belül számos olyan csoport és Birtok van, akiknek szúrja a szemét a helyzet. Lámpás ura, Grimm, a Szörnyszülött Kereskedő úgy érzi, Ingmar becsapta őt, és most ellopja az összes Ragyogásukat, ami a végén a település pusztulását fogja jelenteni. A szomszédos Birtokok ugyanakkor azt látják, hogy Lámpás gyorsan megerősödött, és attól tartanak, a Bütykölő segítségével hamarosan hódításba kezdenek majd. Az alvilági "nagyhatalmak", mint WashMély és a Kisebb Sugárutak tudnak a Ragyogás-kristályokról, és inkább amiatt aggódnak, hogy mire is fogja ezeket Ingmar felhasználni.
A fentiek egyike végül lépésre szánja el magát, és hogy ne lehessen könnyen visszakövetni hozzá a szálakat, szabadúszókat fogad fel, a Főszereplők képében. A feladatuk a Pénzvonat elrablása, mikor megrakodva igyekszik a finomítótól Ingmar búvóhelye felé. Jutalmul bűbájokat, relikviákat és más értékeket kínálnak.


A Végrehajtás
A Pénzvonat útvonala titkos, Ingmaron kívül csak néhány megbízhatónak tekintett Roncsembere ismeri. Ilyen például Refi, a Falfirkáló, aki személyesen járta végig és jelölte ki, hogy merre haladjon a jármű, nehogy valahol elakadjon. A Főszereplőknek elsőként tőle kell megszerezni az információt: megpróbálhatják ellopni a térképeit, elfoghatják és kivallathatják, vagy valahogy lefizethetik, hogy elárulja Ingmart. Egyik se könnyű feladat: Refi jellemzően Lámpásban tartózkodik, amikor éppen az AlVilágot járja, így a Birtok őreit is figyelembe kell venni.
Ha sikerül megtudni az útvonalat, már csak ki kell választani, hol akarnak lecsapni a Pénzvonatra. Erre több lehetőség is akad, mivel néhány szűkebb szakaszon a járműnek le kell lassítania, és a Főszereplők itt megpróbálhatnak fentről felugrani a tetejére. Ehhez hasznos lehet néhány Pumpatappancs vagy esetleg mágneses csizmák, amikkel meg tudnak maradni a Pénzvonaton. Vagy ha van saját, repülésre alkalmas járgányuk, megpróbálhatnak azzal mellé manőverezni, és úgy feljutni a fedélzetre.
Ha bent vannak, el kell dönteniük, hogy az egész Pénzvonatot el akarják-e foglalni, a teljes rakománnyal együtt, vagy beérik azzal, hogy valamennyit gyorsan ledobálnak és menekülnek. Előbbi esetben végig kell verekedniük magukat az összes Brávón és Fizzeren, és le kell győzniük magát Rotort is. Siker esetén már oda viszik a gépet, ahová akarják. Ha viszont csak a rakomány egy részét szerzik meg, az őrséggel is kevesebb a bajuk, viszont a megszerzett zsákmány jóval csekélyebb, és a megbízó sem lesz teljesen elégedett.
Ha sikerül a rablás, Ingmar nem hagyja annyiban. Ha a Főszereplők csak a rakomány egy részét lopták el, a rájuk kitűzött vérdíj is csekélyebb, és ha ügyesek voltak, az se biztos, hogy túl jó személyleírást tudnak adni róluk. Így nagyon nagy pech kell ahhoz, hogy lebukjanak. Ellenben ha az egész Pénzvonatot lenyúlták, Ingmar minden követ megmozgat, hogy visszaszerezze és bosszút álljon rajtuk. Egy időre bizonyosan ők lesznek a leghíresebb - és leghullajelöltebb - lakói az AlVilágnak!

UnderWorld RPG - Kalandötletek II. - A Pénzvonat

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések