Falkensteini Gőztechnológia - Egyedi automotívok

A Gőz Kora kiegészítőben már meg megismerkedhettünk a nagy gyártók, a BMW, a Mercedes, a Renault és a Rolls-Royce legújabb modelljeivel. Bár ezek a gépezetek is kézzel készülnek, már legalábbis százas, ha nem ezres nagyságrendben közlekednek Új-Európa útjain, így az olvasottabb átlagemberek is felismerhetik a típust. A használatban levő automotívok többsége azonban nem ezek közül kerül ki, hanem a kisebb műhelyekből, ahol az ügyeskezű mesteremberek és Törpe mérnökök megrendelésre készítik egyedi járműveiket. Nézzünk meg most ezek közül néhányat.


Vanderburgh Trophy
Ezt a kis példányszámban épült járművet a Rolls-Royce automotívhoz hasonlóan a hosszú távú utazásra építette Vincent Vanderburgh mester, Mancherster városában. A kivitel természetesen közel sem annyira fényűző, konstruktőr inkább az egyszerű, könnyebben javítható anyagokat részesítette előnyben.

Vanderburgh Trophy
Ár: 24 nap és 2400 v
Méret: Közepes (60 Seb)
Meghajtás: réz gőzgép
Működési idő: 24 óra
Irányítás: tengerészeti kormánykerék, összekötve egy sor pedállal
Mozgás: fából és acélból készült kerekek, több hüvelyk vastag kaucsukgumi abroncsokkal


Whitney Limuzin
Bár ez az amerikai, kompakt automotív csak fél tucat példányban készült, gyakori látványt jelentenek New York utcáin. Kifejezetten megbízható típusnak számít, így több gazdag család is rendelt belőle.

Whitney Limuzin
Ár: 21 nap és 2100 v
Méret: Közepes (60 Seb)
Meghajtás: réz gőzgép
Működési idő: 3 óra
Irányítás: tengerészeti kormánykerék, összekötve egy sor pedállal
Mozgás: fából és acélból készült kerekek, több hüvelyk vastag kaucsukgumi abroncsokkal


Tempesta
Aranyszem Dugattyúmester, a Törpe Mérnök már több évtizede Itáliában dolgozik, és az utóbbi években különféle gőzzel hajtott gépezetekre szakosodott. Több automotív is kikerült már a milánói műhelyéből, és ezek mindegyik egyedi darab volt, melyek ne is hasonlítottak egymásra. A Tempesta a legújabb alkotása, amit kifejezetten a sebességre épített: a nagy teljesítményű gőzgép rakétaként repíti előre a kocsit, viszont a kazán annyira zabálja az olajat, hogy a teli tank csak egy órára elegendő.
*A Tempesta +2 bónuszt ad a vezetésre használt képességre (Atlétika, Kormányzás, Gépkocsizás).

Tempesta
Ár: 19 nap és 1900 v
Méret: Kicsi (40 Seb)
Meghajtás: réz gőzgép
Működési idő: 1 óra
Irányítás: tengerészeti kormánykerék, összekötve egy sor pedállal
Mozgás: fából és acélból készült kerekek, több hüvelyk vastag kaucsukgumi abroncsokkal

Falkensteini Gőztechnológia - Egyedi automotívok

Falkensteini Gőztechnológia - A Dunai Folyami Hajóhad




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések