Falkensteini Gőztechnológia - Óraműszerkezetű végtagok
A Castle Falkenstein világától sem idegen a háború, és ahol gránátok robbannak, ott a katonai sebészek sűrűn használják a csontfűrészt az amputáláshoz. Korábban sok olyan, egyébként fiatal, életerős férfit lehetett látni Új-Európa városaiban, akinek hiányzik az egyik (vagy akár mindkét) karja, netán lába, és ezt a hiányosságot fából barkácsolt művégtaggal igyekezett pótolni. Ezen a helyzeten alig néhány éve kezdtek változtatni az óraműszerkezetű karok és lábak, melyek egy Törpe mesterhez, az Óraműszerkezetű Szolga megalkotójaként is ismert Elrich Óraműkészítőhöz, és ember kollégájához, a somerseti James Gillnghamhez köthetők. Ezek a különleges holmik nagyban megkönnyítik a viselőjük életét, kis gyakorlással szinte ugyanolyan ügyesek és erősek lehetnek velük, mint az eredeti, hús-vér végtagjaikkal.
Az óraműszerkezetű végtag már a Castle Falkenstein alapkönyvben is szerepelt, mint Szerkentyű-tároló, ám az árán és a beépítésekre felhasználható helyen számán kívül többet nem tudtunk meg róla. Az R. Talsorian kiadó oldalán viszont egy külön kis két oldalas, ingyenes DLC-ben (Clockwork Prostethic Limbs) jelentősen kibővítették a leírását. Ezek alapján az óraműszerkezetes végtag immár az Elképesztő Gépezet kategóriába sorolható, viszont továbbra is megmaradtak a beépíthető helyek, így Szerkentyűt is lehet bele építeni.
Hogy működik?
A végtag belsejében nagy erejű órarugók és fogaskerekek bonyolult áttétei sorakoznak, melyek a rugóban eltárolt erőt használva mozgatják az ízületeket, szorítják ökölbe és engedik ki újra az ujjakat. Bár a DLC nem tér ki arra, milyen sűrűn kell a végtagot felhúzni, saját házigazda tapasztalatom alapján átlagosan napi egyszer, vagy komolyabb igénybevétel esetén pár óránként. Az ilyen végtaggal rendelkező karakternél ez annyira a napi rutin része, hogy szinte a személyisége része lesz, mint egy adott szófordulat: az egyik gyakori mellékszereplőm (talán a kedvenc CF karakterem), Long John Silver például rendszeresen akkor szokta felhúzni a lába rugóját, mikor leül és valamin eltöpreng.
Hogyan kell irányítani?
A lábak terén nagyjából a test természetes mozgása és lendülete a szabályozó erő, az óraműszerkezet ehhez igazítja a saját sebességét. A viselőnek csak meg kell szoknia, hogyan mozogjon vele, és a többi már megy magától.
A karok esetében a helyzet némileg bonyolultabb: az egész szerkezet egy vállövhöz és az ahhoz erősített huzalokhoz csatlakozik, és a különféle izmok mozgása szabályozza a kart. A kifinomult törpe munkának köszönhetően egészen aprólékos mozdulatok is lehetségesek, így az ilyen karral nem csak vívni lehet, hanem akár írni, sakkozni vagy elegánsan enni is! Erre a legjobb reklám maga Bismarck, aki már évek óta egy régebbi modellt használ, mégpedig az első olyat, amibe lőfegyvert is építettek!
Mennyire körülményes felszerelni?
Az óraműszerkezetes végtagok egyéniek, mindig személyre szabva készülnek, hogy igazodjanak a testalkathoz és a megmaradt végtagok hosszához. Az első alkalommal egy Jó Barkácsolás vagy Orvoslás tett szükséges a beállításokhoz, ám ezt követően a viselője egyetlen kör alatt tudja magának felerősíteni. Sérülés esetén egy Nagyszerű Barkácsolás kell a javításhoz.
Indulhat-e Drámai Karakter óraműszerkezetű végtaggal és vannak-e emiatt büntetései?
Semmi akadálya annak, hogy egy Drámai Karakter a megfelelő előtörténettel már a kalandok kezdetén egy óraműszerkezetes végtaggal rendelkezzen. Sőt, számos szerepnél, mint a Szerencselovagnál vagy a Daliás Huszárnál szinte adja magát. Még az Átlagos vagy Gyenge Anyagi Helyzet sem akadály, hiszen Elrich Óraműkészítő emberbaráti okokból eleve nagyon olcsón kínálja ezeket a szerkezeteket.
Játéktechnikai szempontból az óraműszerkezetű végtag nem rendelkezik semmilyen hátránnyal, sőt, a beépítések miatt lényegében még előnyt is nyújt a Drámai Karakter vagy a Mellékszereplő számára. Egy elugró Derringer, rakétakilövő vagy tőrpenge kellemetlen meglepetés lehet bármely ellenfél számára! Ahogy a DLC-ben is fogalmazták, "Ha egy lehet építeni papírból egy óriási égi hajót, akkor nincs okunk azt mondani, hogy egy mesterséges végtag ne lehetne ugyanolyan fürge, mint az, amelyik húsból és csontból áll!"
Ár: 100v
Méret: Apró (10 Seb)
Meghajtás: acélrugóval hajtott bonyolult és aprólékos óraműszerkezet
Irányítás: a test saját mozgása (láb) vagy egy sor, a vállat a karral összekötő, mozgással vezérelt kábel.
Szerkentyű beépítések: 4
Falkensteini Gőztechnológia - Óraműszerkezetű végtagok
Falkensteini Gőztechnológia - Egyedi automotívok
Falkensteini Gőztechnológia - A Dunai Folyami Hajóhad
Falkensteini Gőztechnológia - A Ganz “Paripa” Gőztricikli
Falkensteini Gőztechnológia - Új Szerkentyűk
Falkensteini Gőztechnológia - Az Osztrák Birodalom Vándorsólyma
Falkensteini Gőztechnológia - Különleges Formulák
Falkensteini Gőztechnológia - Szerkentyűk a ruhatárban
Falkensteini Gőztechnológia - Szerkentyűk Uraknak
Falkensteini Gőztechnológia - Szerkentyűk Hölgyeknek
Falkensteini Gőztechnológia - Csodálatos Járművek - A Rinocérosz
A Castle Falkenstein alapkönyv és A Gőz Kora kiegészítő pdf formátumban (külön-külön és kedvezményes csomagban) már a DrivethruRPG oldalon is megvásárolható!
-Kyrg






Megjegyzések
Megjegyzés küldése