UnderWorld RPG - Szerzetek - Elveszettek, Hajléktalanok és Legendások

Az UnderWorld szerepjáték rendszere minden területen elég nyitott és könnyen kezelhető, így mind a Játékosok, mind pedig a Kalauzok szabadon kiélhetik a fantáziájukat, például a karakterek megalkotása terén is. A játék megjelenése után kaptunk néhány kérdést az egyes Szerzetekről, főleg a különleges képességeikről, ezért hasznosnak gondoltam összeszedni és megosztani néhány ötletet velük kapcsolatban.


Az Elveszettek

Ezek az emberek roppant sokfélék lehetnek, de egy dolog közös bennük - egy másik korból tévedtek ide, a XXI. századba. Az sincs kikötve, hogy a földrajz stimmeljen, hiszen a bolygó szinte minden részén találni AlVilágokat, így az ókori görög harcostól vagy római legionáriustól kezdve a középkori szerzetesen és lovagon keresztül a spanyol konkvisztádorig és világháborús pilótáig bárki lehet közöttük. Gyakorlatilag bármelyik, a múltban nyomtalanul eltűnt híres vagy ismeretlen személyt beépíthetjük a történetbe, Jimmy Hoffától bármelyik eltűnt repülőgép utasáig. 

Az Elveszettek egyetlen különleges képessége az idő manipulálása: le tudják lassítani vagy fel tudják gyorsítani saját maguk számára. Ha egyedül vannak, ez csupán annyira elég, hogy harci helyzetben mindenképpen ők kezdik a kört (legfeljebb maguk között kell eldönteniük, ki a gyorsabb), viszont ők mondják meg utolsóként, mit akarnak cselekedni, miután már végig hallgatták, mit akar tenni az összes többi szereplő.

Ha viszont többen is vannak, nem csupán másodperceket, de ennél hosszabb időintervallumokat is képesek befolyásolni: három fő esetén már percekre le tudják lassítani vagy fel tudják gyorsítani az időfolyamot, így akár egy egész épületet ki tudnak pakolni, mire erre a lakók ráeszmélnek, vagy úgy tudnak valakivel végezni, hogy a testőrök csak elmosódott körvonalakat látnak. Tucatnyi fő esetén már órákra képesek kiterjeszteni a hatalmukat, így például együtt akár egy perc alatt annyit tudnak gyógyulni, mintha egy egész éjszakát pihentek volna. Elméletben száznál több Elveszett akár évekre is tudja manipulálni az időt, de ilyenre nem volt még példa.

Játékosok, vagyis a Főszereplők esetén a fentiek közül inkább csak a három fős képesség lehet lényeges, ha a csapat több tagja is Elveszettet alakít, vagy ha összefognak néhány Mellékszereplővel. Mindez viszont igen komoly fontosságot nyer az olyan helyeken, mint például Csodaország, vagyis a György-erőd, ahol egy egész alakulatnyi vöröskabátos katona állomásozik, az amerikai függetlenségi háború idejéből.

Fontos észben tartani, hogy az időbeli eltévedés traumája miatt szinte minden Elveszett egy kicsit bolond, még ha nem is annyira, mint egy Bütykölő (vagyis nem kell hátrányként kezelni). Ez inkább csak a szerepjáték részét illeti, ahogy a karaktert a Játékos vagy a Házigazda alakítja. Egy Elveszett Bütykölő sem őrültebb az "átlagnál", emiatt nem jár automatikusan második fokozatú őrület.


Hajléktalanok

Az AlVilág lakosságának túlnyomó részét a felszínről származó Hajléktalanok teszik ki, akik első ránézésre szinte csak az ápolatlanságukban különböznek a fentiektől. Ők az "arctalan tömeg" a háttérben, a Mellékszereplők többsége, akik segíthetik vagy akadályozhatják a Főszereplőket a kalandok során. Mindenkinek megvan a maga története, hogy honnan származik, mi történt vele és hogyan keveredett Idelentre. Ez nem csak a háttértörténet szempontjából lényeges, hiszen a régi ismerősök jelentik a Kapcsolatok (FelVilág) szakértelem alapját, azokat az embereket, akiket fel lehet hívni, akiktől szívességet lehet kérni. A Hajléktalanok maguk is észrevétlenül mozoghatnak a FelVilágban, hiszen itt is sokan vannak a sorstársaik közül.

Bár nincsenek látványos különleges képességeik, mint egy Legendásnak vagy egy Szörnyszülöttnek, van egy  hatalmas előnyük mindenki mással szemben: az általuk használta modern eszközökre nem hat hátrányosan a Ragyogás. Ha például egy modern laptop kerül a kezeik közé, ami 0. Ragyogás Szinten működik rendesen, az a 2. Ragyogásszámú Kisebb Sugárutak birtokon egy Szörnyszülött kezében már csak 2 érme büntetéssel működik, egy Hajléktalannál viszont nem jár levonás. A Manhattan Projektek 4. Ragyogásszáma már szinte teljesen kizárja a modern eszközök használatát, hacsak nem Hajléktalanok használják őket. Ez nem csak az elektronikai eszközökre vonatkozik, hanem például a modern lőfegyverekre is: egy '80-as évekből származó pisztoly szintén 0. Ragyogást igényel, egy régebbi AK 47-es már 1. Ragyogásnál is gond nélkül működik, míg egy vadnyugati revolvert még a 2. Ragyogás sem akadályozza.


Legendások

Vannak legendák, akik köztünk járnak: ők a Legendások, akik bár embernek tűnnek, igazából a Ragyogásból születtek - vagy ha korábban élők voltak, akkor újjászülettek. Testet öltött eszmék, pop-kulturális utalások és mémek, akikben ha elegen hisznek, valahol a mélyben megjelennek.

A Legendás az egyik olyan karakter, ami tökéletesen kézre áll, ha egy filmből, rajzfilmből, regényből vagy képregényből szeretnénk "áthozni" egy szereplőt. Ha eleve egy népszerű alakról van szó, aki például egy éppen aktuális történetben szerepel, és gyakran felbukkan a különféle cosplay rendezvényeken, nem is kell több indoklás. Egy régebbi regénynél elegendő lehet, ha "valamelyik" streamer szolgáltatónál mondjuk egy új sorozat készül (akár csak a játék világában). Minderre remek példa lehet a Megtorló, Shotgun Suzie, Sam Spade vagy akár a Mandalóri.

Viszont egyáltalán nem szükségszerű, hogy a karakterünk egy ilyen szereplő szolgai másolata legyen, sőt, a legjobb az, ha csak az adott archetípus egy másik megjelenése lesz: a Megtorló esetében nem kell pontosan Frank Castlenek lennie, hanem egy olyan antihős, aki a maga kemény, halálos eszközeivel harcol a bűn ellen, nem feltétlenül az ártatlanok védelmében, hanem inkább csak a bosszú nevében. Vagy egy arctalan fejvadász, aki sosem mutatja az arcát senkinek.

A Legendások különleges képességei két csoportra oszthatók: mindegyiknek van egy nagyobb és legalább egy, legfeljebb három kisebb képessége. A nagyobb valami igazán látványos, játékformáló erő, mint például a Megtorló esetében a "Bűnvadász": egy három érmével dobott Fejszámláláson legalább két sikert elérve megérzi, ha a közelben valami bűntény történt. A "Végén mindig elkapom" birtokában a nyomozó biztos lehet benne, hogy ha egy ügyre rááll, és meg nem ölik közben, bizonyosan el fog jutni a végére - az, hogy ez hogyan történik, már nagyrészt a Kalauzon múlik. Az igazság bajnokának szerepét magára vállaló karakter esetében egy "Az igazság mindig győz" képesség egy játékalkalmanként egyszer használható erő, ahol egy három érmés Fejszámláson legalább két sikert elérve valamilyen módon megváltoztathatja a sztorit: az ellenség fegyvere eltörik, mikor gyilkos csapást vinne be, vagy a hamisan esküt tevő elszólja magát. Az arctalan fejvadász "Arzenál" képessége biztosítja, hogy SOSEM fegyvertelen, mindig vannak nála elrejtett fegyverek.

A kisebb képességek általában 1-1 érme bónuszt vagy büntetést adnak, valamilyen olyan tevékenységre, ami kifejezetten jellemző a karakterre: a Megtorló például plusz 1 érmét kap a sérülésekkel szemben, ha nehézfiúkkal küzd; a nyomozó plusz 1 érmét kap, ha kikérdez valakit; Shotgun Suzie plusz 1 érmét kap, ha sörétes puskát használ; a fejvadász páncélja 1 érmével erősebb, ha ő viseli. A Kalauzzal egyeztetve akár három képességük is lehet, de mindig olyanok, melyek illeszkednek a karakterhez.

Attól, hogy mágikus teremtmények, a Legendások eléggé emberszerűek: enniük, inniuk és aludniuk kell (hacsak nem az a különleges képességük, hogy erre nincs szükségük), és szerethetnek is, bár hogy gyerekük lehet-e, az már a Kalauzon múlik.


UnderWorld RPG - Karakterek az AlVilágban - BoomBox Byron

UnderWorld RPG - Csapatok - A Madagaszkár pingvinjei

UnderWorld RPG - Céhek - Mendikánsok, Navigátorok és a kívülállók

UnderWorld RPG - Céhek - Falfirkálók, Kereskedők és Könyvtárosok

UnderWorld RPG - Céhek - Árkászok, Brávók és Bütykölők

UnderWorld RPG - Szerzetek - Vadak, Vakondemberek és Normálisok

UnderWorld RPG - Szerzetek - Nomádok, Roncsemberek és Szörnyszülöttek

UnderWorld RPG - Szerzetek - Elveszettek, Hajléktalanok és Legendások

Megjegyzések

  1. No igen...gondolkodom egy Legendáson már a kezdetek óta...Batman

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a Legendás az egyik kedvencem, a Nomád és a Szörnyszülött mellett. A cikk óta agyalok egy ilyen karakteren, mint egy új kaland központi karakterén. ;)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések