UnderWorld RPG - Az AlVilág lakói - Szerzetek
Az UnderWorld szerepjátékban az AlVilágnak elég sokféle lakója van, legyen szó Főszereplőről (JK-ról) vagy Mellékszereplőről (NJK-ról). Sokan közülük embernek néznek ki, ám ez ne tévesszen meg minket, könnyen lehet, hogy valami teljesen mással állunk szemben! A játék terminológiájában a Szerzet az, ami máshol a faj vagy nép, itt viszont inkább egy gyűjtőfogalmat jelöl - jóformán egyetlen kivétellel az egyazon típusba tartozók egyáltalán nem is biztos, hogy ugyanabba a fajba tartoznak. Lássuk hát, hogy a karakter megalkotásakor miféle Szerzetek közül választhatunk!
Megesik, hogy az ember nem csak térben fordul be a rossz sarkon, hanem valahogy, valamiért az időben is - belőlük lesznek az Elveszettek. Egyszer régen a múltban valami történt velük, ami kiragadta őket a saját idejükből és itt találták magukat az AlVilágban. A beszédük, a ruhájuk, a modoruk és a tudásuk mind a saját korukat tükrözi, így ha fel is mennek a FelVilágba, hamarosan áldozatul esnek a nagyváros söpredékének, vagy egy kórház elmeosztályán kötnek ki. A többségük idelent marad, és kétségbeesetten próbálja megtalálni a hazautat a saját idejébe, miközben próbál életben maradni. Az eltévedésüknek van egy szerencsés hozadéka, mégpedig az, hogy befolyásolni tudják az idő folyását. Egymagukban ez csak saját magukra vonatkozik, ám csoportosan egész nagy dolgokra képesek.
Az AlVilág lakóinak többségét a Hajléktalanok teszik ki, olyan emberek, akik maguk mögött hagyták a FelVilágot, és leköltöztek a föld alá. Ők azok, akik a legkönnyebben tudnak odafent mozogni, így sokszor ők a kereskedők és a felderítők, akik a híreket hozzá idelentre. Általában vannak kapcsolataik a mit sem sejtő fenti emberek között, akik csak a szakadt csövest látják bennük - pedig a legtöbbjüknek megvan az otthona az AlVilágban, így még a Szerzet elnevezése is félrevezető. Bár úgy tűnhet, nem túl izgalmas velük lenni, hiszen közönséges emberek, van egy igazán különleges képességük: bár a mélybe ereszkedve a Ragyogás szintjének növekedése lassan működésképtelenné teszi a modern eszközöket, egy Hajléktalan kezében mindig működnek.
Minden társadalomnak megvannak a maga eszméi és félelmei, mítoszai és legendái - és a Ragyogásban néha ezek testet öltenek a Legendások képében. Ők a mitológiai szörnyek és hősök, akikben életre kel valami jó vagy rossz. Ilyen a novellából már megismert Eisric Dane, aki a városi legendák és az olcsó krimik túlerővel szemben is győzedelmeskedő, az emberét mindig elkapó magándetektívjének megtestesülése, de lehet, hogy valahol máshol létezik valaki, aki Sherlock Holmes páratlan megfigyelőtehetségének, vagy Columbo állhatatosságának, "csak még egy kérdésének" életre kelt alakja. Ugyanígy léteznek a szörnyetegek is, akik a félelmek és tabuk alakjai, mint egy medúza, vagy egy démoni alak. A Roncsemberekhez hasonlóan ők sem tudnak a felszínen létezni, ám ők nem egyszerűen megszűnnek: az őket létrehozó eszme, érzés vagy gondolat szétoszlik a környéken tartózkodó Felvilágiak között, beléjük fészkelve magát, aminek nagyon durva következményei lehetnek.
Számos nép legendáiban vannak halhatatlanok, akik valamilyen nagy árat fizettek ezért: a görög mitológiában például a Léthé-folyó vizéből ivók az örök életért cserében elvesztették az emlékeiket, és pontosan ez történt a Nomádokkal is. Fogalmuk sincs, kik voltak, mielőtt halhatatlanokká váltak volna, ahogy arra sem emlékeznek, mindez mikor történt. Éppen ez az, ami miatt örökké vándorolnak, mert bennük van a kényszer, hogy visszaszerezzék, amit elvesztettek. Bármilyen sérülésből képesek felépülni, amíg nem szabdalják őket darabokra - a fejük levágása vagy a savfürdő persze még őket is megöli.
Az AlVilág nem minden teremtménye hús és vér, sőt, vannak olyanok is, akik nem a hagyományos módon születnek: erre a legjobb példát a Roncsemberek jelentik. A FelVilág félredobott technológiájának maradékából épített gépezetek mindegyikében egy-egy szellem lakozik, vagyis nem hagyományos értelemben vett robotok: program vagy mesterséges intelligencia helyett valódi tudatuk és személyiségük van. Köztük sincs két egyforma, bár többségük humanoid, pont a beléjük költöző tudat miatt, hiszen azok egykor emberek voltak és könnyebben veszik át az irányítást egy olyan test felett, ami emlékeztet a régi énjükre. Számos különleges alkatrészük lehet, amiket tovább bővíthetnek hosszú létezésük során, viszont mindennek hátránya is van: olyan mértékben függenek az őket életre keltő Ragyogástól, hogy a fenti világban ennek hiánya halálos a számukra, szinte "megfulladnak" és egy kupac elektronikai/mechanikai szemétté változnak.
A történelemben és a mítoszokban számos torz lényt, ember és állat keverékét emlegetik, amikben néha démonok vagy más kreatúrák vére is csörgedez: ők a Szörnyszülöttek. Nincs köztük két egyforma, mindegyik a természet, mágia vagy felelőtlen kutatók egyedi alkotása. Közéjük tartozik a bikafejű minótaurusz, Victor Frankenstein teremtménye, a Szépség és a Szörnyeteg Vincentje és még sokan mások. Jellemzően állati és emberi jegyek keverednek bennük, nem ritka, hogy hatalmas karmaik, szarvai vagy akár szárnyaik is vannak.
A Vadak a FelVilágból származó állatok, akiknek valahogy sikerült lejutniuk az AlVilágba és a Ragyogás megváltoztatta őket, megadva nekik a beszéd képességét. Sokan már idelent születtek és sosem tapasztalták meg a város szörnyűségeit, csak a szüleik és őseik meséiből ismerik. Mások sintértelepekről vagy sikátorokból keveredtek ide, vagy éppen a lefolyón át, a vécén lehúzva, mint a hatalmasra megnövő, embergyűlölő albínó alligátorok esetében. A legtöbben a kutyák, a macskák, a patkányok vagy éppen a már említett hüllők közül kerülnek ki, de igazából bármiféle állat elképzelhető, amit a játékos meg tud indokolni, és a Kalauz (a mesélő) jóváhagy. A kéz problémáját néha mechanikus szerkezetekkel oldják meg, de egy igazi büszke Vad lenézi ezt, és azzal dolgozik, amit a természettől kapott.
Az AlVilág egyetlen valódi faját a Vakondemberek jelentik: ezek a szőrös, állati vonásokkal bíró karcsú humanoidok antropomorf rajzfilmfigurákra vagy fantasy film karakterekre emlékeztetnek. Aránylag zárt közösségekben élnek idelent, nem annyira keveredve a többiekkel, és a felnőttek szinte csak kereskedni hagyják el településeiket. A fiatalok viszont gyakran vándorútra kelnek, hogy nevet szerezzenek maguknak, mielőtt hazatérnének. Számukra a Ragyogás egy istenség, őt tisztelik teremtőjükként, és úgy tartják, hogy a FelVilág lakói elfordultak tőle, ezért mindent gyanakvással fogadnak, ami fentről jön. A fajukból számos különleges képességük származik, például nem csak kiválóak az érzékszerveik, de látnak a teljes sötétségben, a karmaik jó szolgálatot tesznek a harcban vagy ásás során, emellett kiváló érzékük van a mágia iránt is.
Mindezeken felül van a Szerzeteknek még egy típusa, mégpedig a Normálisok. Ők azok az emberek, akik valahogy, valamiért, valahogyan lent találják magukat az AlVilágban. Őket igazából a könyv is csak akkor ajánlja játékra, ha a kampány kifejezetten arról szól, hogy valaki vagy valakik lekeverednek közülük a föld alá, és próbálnak életben maradni, hazatalálni. Bár különleges képességeik nincsenek, megvan a tudásuk, hogy hős legyen belőlük.
A sorozat következő cikkében megismerkedhetünk a Céhekkel, amik meghatározzák, mihez is ért a karakterünk.
UnderWorld RPG - Az AlVilág lakói - Szerzetek
A további UnderWorld cikkeket megtaláljátok a Tartalomjegyzékben!
-Kyrg-
Megjegyzések
Megjegyzés küldése