UnderWorld RPG - Szerzetek - Nomádok, Roncsemberek és Szörnyszülöttek

Sorozatunk újabb részében lássuk most az amnéziás, halhatatlan Nomádokat, az élő gépekként létező Roncsembereket és a félelmetes vagy éppen elbűvölő Szörnyszülötteket.


Nomádok

A múltjukat kereső halhatatlanok az Elveszettekhez hasonlóan általában elég kevesen vannak, ami kifejezetten titokzatossá teszi a származásukat: honnak szerezték vagy kapták a halhatatlanságukat, kik voltak előtte, és mit adtak ezért cserében? A legtöbb Nomádot nem hagyják nyugodni ezek a kérdések, így a Kalauznak fel kell készülnie, mind válaszokkal, mind pedig akadályokkal, hogy minél nehezebben jusson hozzá a Főszereplő az információhoz. 

Ha egy partiban vagy a játék területén egynél több Nomád is található, akár azt is bele lehet szőni a történetbe, hogy van valami közös a múltjukban, így akár a halhatatlanságuk is fakadhat ugyanabból a forrásból. Egy titkos szekta rituáléja; egy különös relikvia; vagy akár egy tudományos kísérlet - ezek bármelyike egyaránt állhat a háttérben. A legjobb az, ha a Kalauz legalább nagyjából felvázolja magának a hátteret, és néha elejt egy-két nyomot a Főszereplő(k) számára, mint egy bevillanó tetoválás, szimbólum vagy helyszín. Az ideális az, ha a Nomád (és a játékosa) sose ismeri meg a teljes történetet, hiszen ez lerántaná a leplet, elrontva a hangulatot.

A karakterek egyetlen különleges képessége a halhatatlanság, ám ez nem jelenti azt, hogy ölhetetlenek lennének: ugyan valóban nem öregednek, viszont a golyók, kardcsapások és nyílvesszők ugyanolyan sérüléseket okoznak nekik, amelyekből ugyanannyi idő alatt állnak talpra, mint bármelyik másik halandó. Viszont számukra a Halott szint automatikusan Ájult lesz, vagyis még a halál küszöbéről is fel tudnak épülni. Ez alól csak a testük megsemmisítése jelent kivételt: az erős savban feloldás, a feldarabolás, lefejezés, elégetés számukra is végletes. Ezért nem is annyira a Hegylakó sorozat halhatatlanjaira hasonlít, hanem a Planescape: Torment Névtelenjére, az állandóan meghaló és feltámadó, múltját vesztett hősére, aki csak a kérdésre emlékszik: "Mi változtathatja meg egy ember természetét?".

Ez azt is jelenti, hogy a legjobb taktika, hogy ha nem reklámozzák magukról a halhatatlanságukat, hiszen amíg közönséges halandóknak hiszik őket, senki se fog extra erőfeszítést tenni a testük megsemmisítésére. Emellett az olyan relikviáknak és bűbájoknak is nagy hasznát veszik, melyek gyors vagy akár azonnali gyógyulást tesznek lehetővé, hiszen így a harcban is sokkal jobban ki tudják használni az előnyüket.


Roncsemberek

Ezek az élő gépezetek a Ragyogásnak köszönhetően bármilyen formát és kinézetet ölthetnek, amit csak a tervezőjük kitalál. Lemásolhat bármilyen robotot, a Star Wars droidjaitól a csupasz Terminátoron, a Drebb bíró ABC harcosán és a Fallout RobCo gépezetein át egészen a Metropolis Mariajáig. Vagy ha ezeket túlságosan "konyhakésznek" vagy unalmasnak tartja, választhat valamilyen egészen mást is, például összekombinálhat drónokat, távvezérlős játékokat, robotkarokat, háztartási gépezeteket, plüssállatokat vagy amit csak akar. Persze a cél az, hogy a létrehozott karakter képes legyen mozogni, cselekedni és valamilyen módon kommunikálni - arról nem is beszélve, hogy a játékos számára is élvezetesnek kell lennie. Ez általában valamilyen humanoid formát jelent, de nem feltétlenül.

Az alap kinézeten túl minden Roncsember karakter választhat magának kettő RoncsTech beültetést, akár az alapkönyvben szereplők közül (persze a méretbeli korlátokat észben tartva), akár valami teljesen újat, a szabályok szerint megalkotva. Ezek lesznek azok a különleges képességek, amelyek az alapvető kereteken túli erőkkel ruházhatják fel őket: például egy beépített Gravitációs Sugárral (Manipuláció - Fizikai Manipuláció) bármilyen tárgyat vagy lényt felemelhetnek, ha a Fejszámlálás során több Sikert dobnak, mint a célpont egy erőpróbára. Akár láthatatlanná is válhatnak (Átalakítás), egy különleges erőtérrel, lehet egy beépített lőfegyver a karjukban (Pusztítás), vagy a hátukba épített rakéta-hajtóművel repülhetnek is (Szállítás). Bármilyen elképesztő dolgot kitalálhat, akár egy CD-lemezeket kilövő kenyérpirító is veszedelmes fegyver lehet.

A Roncsemberek másik különlegességét a könyv szinte csak említi, és nem hangsúlyozza ki eléggé: ezekben a teremtményekben ugyanis egy egykor volt ember (vagy más lény) szelleme kelt új életre! Ez már a játékmechanikában is meglátszik, ugyanis három, szabadon választott Szakértelmet kapnak a Szerzetből, így például egy Mendikáns is lehet kiváló kardforgató, ha  előző életében keresztes lovag, szamuráj vagy katona volt, míg egy világháborús pilóta remekül ért a Szállítójárművekhez, akkor is, ha a Könyvtárosok közé tartozik. Célszerű ezt az előző életet is valamennyire kitalálni, hiszen ettől függ a karakter személyiség, stílusa, modora is. Például egy keresztes lovag, aki 1197-ben lelte halálát, legalábbis régiesen fog beszélni, és aligha lesz türelme a tiszteletlen alakok iránt.


Szörnyszülöttek

A Legendás mellett a Szörnyszülött az, ahol a játékos istenigazából elengedheti a fantáziáját. Szinte bármilyen, többé-kevésbé humanoid lényt alkothat, ha arra a Kalauz rábólint. Kikötés jóformán csak annyi van, hogy mindegyik egyedi, nincs két teljesen egyforma közöttük. Ha egy egész közösséget vagy csapatot alkot (lásd Tini Nindzsa Teknőcök), akkor az vagy egy új Szerzet lenne, vagy a hasonlóságok mellett azért mindegyiknek meg kell lennie a különbségeknek is.

Míg a FelVilágban egy Szörnyszülött kitaszított, félelmet keltő teremtmény, akit üldöznek, esetleg be akarnak zárni, addig az AlVilágban csak egy a sok közül. Éppen ezért könnyen származhat fentről is, hiszen a minimum Ragyogásszámuk is csak 1, vagyis képesek létezni a város utcáin is. Lehet egy orvosi kísérlet eredménye vagy mellékterméke, egy baleset áldozata, de kiütközhet rajta a különleges származás is, mint a démoni, angyali, sárkány vagy akár földönkívüli eredet is. 

A másságuk minden esetben szemmel látható, hiszen ha nem így lenne, akkor senki se gyanakodna rájuk - ebbe akár az is beletartozhat, hogy túl szép vagy tökéletes a karakter, mint egy földre szállt angyalé. A legtöbbször viszont inkább rémisztő vagy akár torz a külsőjük, például  szőrösek, pikkelyesek vagy nyálkásak, kitinpáncéljuk van, a szemük összetett, világít vagy koromfekete, karmaik, szarvaik vagy tüskés farkuk van. Lehetnek démoniak, sárkányszerűek, antropomorf állatok vagy mutánsok, vagy akár ezek keveréke is.

A különleges kinézet nem csak biológiai torzulást jelenthet, hanem akár kibernetikus beültetéseket vagy mágikus átváltozásokat is: ide tartozik a kiborg, akinek a fél feje fém, digitális szemekkel, vagy a karjai és a lábai implantok, vagy az, aki részben egy kőgólem, faragott végtagokkal. Aki teljesen gép vagy élettelen anyagból áll a teste, az már inkább Roncsember, aki viszont kívülről teljesen sziklának néz ki, de odabent hús és vér, mint egy Obszidiánember, az teljesen megfelel a kritériumnak.

A Szörnyszülött a képességek terén is nagyon hasonlít a Legendáshoz, mivel itt is egy nagyobb és egy-három kisebb erőt választhat magának, a kinézetével szoros összefüggésben. A főképesség valami olyan, amit büntetés nélkül tud újra meg újra használni, és játékformáló ereje van: denevérszárnyai vannak, amivel könnyedén tud repülni; gyík módra regenerálja a sebeit, akár a leszakadt végtagot is visszanövesztve; immunis a tűzre, mint egy falkensteini törpe; vagy tüzet tud köpni sárkányszülöttként. A kisebb képességek itt is olyanok, amik 1-1 plusz érmét adnak valamire: karmok, agyarok vagy szarvak, amik pluszt adnak a támadásra; pikkelyek vagy vastag bunda, ami páncélt ad; hangradar vagy hőlátás, ami az észlelést növeli; vagy a tűzimmunitás miatti bónusz a fémek megmunkálására.


UnderWorld RPG - Csapatok - A Madagaszkár pingvinjei

UnderWorld RPG - Céhek - Mendikánsok, Navigátorok és a kívülállók

UnderWorld RPG - Céhek - Falfirkálók, Kereskedők és Könyvtárosok

UnderWorld RPG - Céhek - Árkászok, Brávók és Bütykölők

UnderWorld RPG - Szerzetek - Vadak, Vakondemberek és Normálisok

UnderWorld RPG - Szerzetek - Nomádok, Roncsemberek és Szörnyszülöttek

UnderWorld RPG - Szerzetek - Elveszettek, Hajléktalanok és Legendások

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések