UnderWorld RPG - Karakterek az AlVilágban - Vámpír

Az UnderWorld rugalmassága leginkább a karakterek terén érezhető, hiszen kis agyalással szinte bármit össze lehet hozni benne. Például egy ideje már gondolkozom rajta, hogy is nézne ki itt egy vámpír, mi lenne a megfelelő Szerzet hozzá? Végül arra jutottam, hogy több módon is meg lehetne valósítani, markánsan más eredményekkel.


Az éjszaka Legendás ura
Ez a Szerzet áll legközelebb az irodalmi vámpírokhoz, bár itt most inkább Strahd von Zarovichra gondolok, semmint Drakulára. Egy sötét, zord, de a szabályokhoz ragaszkodó alak, aki az egész AlVilágot a saját birodalmának, és egyben a börtönének is tekinti. A felszínre sosem mehet fel, hiszen a napfény helyett a Ragyogás hiánya pusztítja el, még éjszaka is, így csak az aknák mélyéről, a rácsokon át nézhet fel a csillagokra. Mindez azonban nem töri meg, sőt, még erősebbé teszi!
Mivel a Ragyogásból született, a Legendás vámpírra az archetípusa összes jellemzője igaz: halottsápadt, nem ver a szíve, nincs tükörképe, és ha végeznek vele, hamuvá ég. Nem valódi élőlény, de nem is igazi élőholt, "csupán" a mágia teremtménye, így nem tudja tovább adni az átkát.
Legendásként egy nagyobb és három kisebb különleges képessége van, és a Ragyogásnak köszönhetően ezek mind kifejezetten misztikusak.
  • A vámpír csókja (Nagyobb)
    A vámpír életerejének kulcsa az áldozataiból kiszívott vér, így ha valakit közelharcban vagy álmában megharap, gyógyíthatja vele saját sebeit. Ez hasonlóan működik, mint a Mendikánsok gyógyító képessége, csak fordítva: a vérszívó 3 Érmés Fejszámlálást dob, és minden siker 1 sebszintet begyógyít. Az áldozat minden vérszívási dobás után kap egy Karcolást, így ha elég hosszan iszik belőle, akár meg is ölheti ezzel. A hátránya az, hogy a vámpír szinte megrészegül a vértől, így utána 1 órára minden cselekedetére halmozódó -1 Érme büntetést kap - ha túl sokat fogyaszt, akár teljesen ki is ütheti magát vele!
  • Ködpajzs (Kisebb)
    A vámpír képes magát ködbe burkolni, így minden támadója 1 Érme büntetést kap.
  • Szemek a sötétben (Kisebb)
    A vámpír képes a teljes sötétségben is tájékozódni.
  • Hipnotikus tekintet (Kisebb)
    A vámpír szemei igézőek, rabul ejtik a tekintetet. Ha valaki belenéz, a Legendás automatikusan kap ellene +1 Érmét minden szociális próbára, például ha meg akarja győzni valamiről vagy alkudozni próbál vele.
A Legendás vámpír igazi vezéregyéniség, aki nem éri be a magányos remeteléttel, hosszabb távon bizonyosan egy Birtok élén képzeli el magát. Remek Brávó válhat belőle, hiszen élvezi az összecsapásokat, és könnyedén képes begyógyítani a saját sérüléseit. Kereskedőnek vagy Könyvtárosnak se utolsó, mert hisz benne, hogy a tudás hatalom. A Navigátor is vonzó lehet a számára, mert egy nagyobb jármű szinte már önmagában is egy Birtok. Az Árkász, Bütykölő, Falfurkáló és Mendikáns pálya viszont más-más okból, de távol áll tőle.


A Szörnyszülött fenevad
A Ragyogásból született Legendással ellentétben a Szörnyszülött vámpír nagyon is hús és vér, aki már ezzel az átokkal született, talán pont az előbbi gyermekeként. Akár még félvámpírnak, dhampirnak is tekinthetjük. Képes létezni a felszínen, és a napfényt is állja, legfeljebb kényelmetlenül érzi magát az alacsonyabb Ragyogás miatt. Persze a kinézetre ijesztő lehet a FelVilág lakói számára: a szemfogai és a körmei masszívak, a tekintete fenyegető, a vonásai fenevadra emlékeztetnek. Az AlVilágban viszont mindez erény.
A Szörnyszülött vámpírnak is ugyanannyi képessége lehet, mint egy Legendásnak, de ezek inkább testiek, semmint misztikusak. 
  • A vér szava (Nagyobb)
    A vámpír ereje a saját vérében van, és ha ezt előhívja, lenyűgöző tettekre lehet képes - de akár bele is halhat. Amikor elszabadítja magában a szenvedélyt, három körre kap +3 Érmét minden cselekedetre, ám a végén dobnia kell egy próbát, mintha kapott volna egy 3-as sebzést. Ez ellen nem számítanak a hagyományos páncélok, de a megfelelő Tulajdonságok és a Bűbájok (pl. Életkő) igen. Ez a képessége nem csak harcban használható, hanem minden olyan helyzetben, ahol a szenvedély, az adrenalin előny lehet.
  • Természetes fegyverek (Kisebb)
    A vámpír  szemfogai és karmai megerősödtek, így +2 Érme sérülést okoznak közelharcban.
  • Vadállati érzékek (Kisebb)
    A vámpír összes érzékszerve ki van élesedbe, így képes szagokat követni, hang alapján tájékozódni és sokkal jobban lát a félhomályban, mint egy ember.
  • Gyorsaság (Kisebb)
    A vámpír szélvészgyors reflexeinek köszönhetően kap +1 Érmét a Kezdeményezésre.
A Szörnyszülött vámpír sokkal jobban kedveli a magányt, vagy a kisebb, megszokott társaságot, mint a nyüzsgést. Természete miatt remek Brávó, aki a nála is nagyobb szörnyetegekre vadászik a mélyben, trófeákat gyűjtve. A Navigátor is vonzó, hiszen sok időt tölt kint, a csatornákban és az alagutakban, és a maga ura lehet. Ugyanezen okból vonzza a Falfirkálók élete is, akik állandóan fel akarják térképezni az ismeretlent. Bütykölőként legfeljebb a fegyverek és járművek építése vonzza, Mendikánsként pedig igen harciasan védi mások életét. A többi Céh viszont elég távol áll tőle.


A Roncsember vamp
Ezt a teremtményt is a Ragyogás hozta létre, de ebben egy Bütykölő is segített. Ő építette meg s testét porcelánból és rézből, egy igazi műalkotást hozva létre, melybe Hollywood aranykorának egyik színésznőjének lelke költözött be. A hölgy mindig is a végzet asszonyát játszotta a vásznon, leghíresebb szerepében pedig egy vámpírúrnő volt - ezt próbálta meg leutánozni a Bütykölő is, vesztére.
A Szerzet három beépített RoncsTech eszközzel rendelkezik.
  • Élet csókja
    A vamp képes egyetlen csókkal elszívni az áldozat életerejét, amivel saját sérüléseit tudja összeforrasztani. Ez egy kombinált hatás, aminek egyik fele Pusztítás (Személyes, 3 érme), másik fele pedig Javítás (3 érme, saját magán).
  • Hatalom csókja
    A vamp képes befolyásolni mindazokat, akiket megcsókol. Ez egy Manipuláció (5 érme, mentális), a megcsókolt személynek több sikert kell dobnia akaraterőre, mint a vampnak, különben engedelmeskedik neki. A hatás annyi napig tart, amennyivel a vamp több sikert dobott.
  • Mentális háló
    A vamp képes mentálisan szólni mindazokhoz, akik a Hatalom csókjának hatása alatt állnak. Akik már kikerültek alóla, csak tompa, távoli suttogásnak hallják,
A Roncsember vamp sokban hasonlít a Legendáshoz: ugyanazok a célok vezérlik, úrnőíakar lenni, de nem szívesen piszkolja be a kezét. A Kereskedő és a Könyvtáros áll hozzá a legközelebb, a többi Céh elég valószínűtlen választás lenne a számára.
Persze ezek mind az én elképzeléseimet tükrözik csupán: lehet, hogy más a vérivás helyett inkább a denevérré változást és az éjszaka teremtményei feletti uralmat helyezi előtérbe, vagy pont, hogy az elme uralására szeretne koncentrálni. Mint mindig, itt sincs két egyforma karakter.

UnderWorld RPG - Karakterek az AlVilágban - Vámpír









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések