UnderWorld RPG - A Birtokok, az AlVilág települései

A különféle Birtokokok az UnderWorld kalandok kulcsfontosságú helyszínei: ezek jelentik a lakott településeket, a biztonságos menedékeket a járatok "vadonjában", vagyis azokat a helyeket, ahol a Főszerepelők megpihenhetnek, gyógyírt kereshetnek a sérüléseikre, megjavíthatják a felszerelésüket vagy akár új holmikat is vásárolhatnak. A legtöbb Birtok valamilyen természetes barlangban vagy használaton kívüli, földalatti létesítményben áll: a lezárt metrójáratok, elfeledett állomások, egykori légvédelmi bunkerek és óvóhelyek mind-mind elsőrangú ingatlannak számítanak!


A Birtokok típusai
Két féle Birtok létezik: ezek közül az első a Szabadbirtok, ami mindenki előtt nyitva áll, bár az őrségét adó Brávók jó eséllyel szemmel tartják az ismert bajkeverőket, vagy az uruk ellenségeit. A helyiek elvárják, hogy a látogatók betartsák a törvényeiket, és amíg így tesznek, senki se zaklatja őket ok nélkül. Ezek a települések a kereskedelmi csomópontok, ahol a felszínről alászálló Kereskedők kipakolják az árujukat, és az AlVilág lakói kedvükre válogathatnak. Ilyen például az Kisebb Sugárutak nyüzgő városkája.
A másik kategóriát az Erősségek jelentik, melyek zárt, az idegeneket elutasító közösségek. Ezeken a helyeken még a máshonnan jött Kereskedőket se látják szívesen, és a Céhek is csak nehezebben tudják érvényesíteni az akaratukat, jogaikat. A lakók általában saját magukról gondoskodnak, és ha valami olyanra van szükségük, amit nem tudnak maguknak megtermelni, előteremteni, akkor a saját embereiket küldik el a legközelebbi Szabadbirtokra, hogy kereskedjenek. A behatolást általában támadásnak tekintik, és igen szigorú büntetést alkalmaznak az idegenekkel szemben. Klasszikus példa erre Myurrhváros, a Vadak saját települése, ahol minden engedély nélkül betévedő ember a menüre kerül.

A Ragyogásszám
Földalatti településekként mindegyik Birtoknak legalább 1-es Ragyogásszáma van (szemben a felszín 0-s értékével), így mindegyiken képesek létezni az olyan, mágiától függő Szerzetek is, mint a Legendások vagy a Roncsemberek, bár a 2-es értéknél alacsonyabb szintű helyeken büntetést kapnak. Jellemző módon a legnépesebb helyek Ragyogásszáma a 2-3 kategóriába esik, míg az 1-es inkább azokra a Birtokokra jellemző, ahol főleg emberek élnek (például Zsiványtanya), a 4 és magasabb pedig oda, ahol a varázslatnak nagyon nagy szerepe van, mint például a Bütykölők központját jelentő Manhattan Projektek.
Minél magasabb egy Birtok Ragyogásszáma, annál több különös Szerzettel találkozhat az oda tévedő karakter, és annál gyakoribbak a látványos, mágikus szerkezetek, relikviák. A Birtokok urai ezért is igyekeznek mindig a helyiek (és a saját) érdeke szerint alakítani a környék Ragyogását, az Árkászok felfogadásával: a Céh tagjai ugyanis képesek csatornákkal  és alagutakkal megváltoztatni a Ragyogás "folyását", megemelve vagy éppen lecsökkentve annak szintjét.


A Birtokok urai
Minden egyes Birtok egy önálló birodalom: az élén álló vezér általában abszolút uralkodó, aki haláláig birtokolja a hatalmat, a demokrácia idelent ritka madár. Az urak olyanokból lesznek, akikben elég a vezetői készség, hogy a hely lakói kövessék, vagy aki elég fegyveresnek parancsol ahhoz, hogy megszerezze és megtartsa a hatalmat. Vannak köztük Hajléktalan emberek, Szörnyszülöttek, Legendások - a földmélyén senkit sem diszkriminálnak származása miatt. A híres nagyurak között ott van Rector, a Kisebb Sugárutak Nomád Könyvtáros vezetője, vagy Mordecai, a Washington Mélység (WashMély) könyörtelen, terjeszkedő kedvű Hajléktalan Brávó hadura.

A Céhek szerepe
A nagy Céhek minden Birtokon jelen vannak: a fegyveres őrség tagjai mind a Brávók tagjai, hiszen ha egy úr Céhnélküli martalócokat fogadna fel őrségnek, ezzel azonnal kivívná minden Brávó ellenszenvét. Ehhez hasonlóan az árukat mindenhol a Kereskedőktől vásárolhatják meg a lakók, a szállítást a Navigátorok intézik, a könyvelést a Könyvtárosok vezetik, és így tovább. Természetesen közel sem mindenki céhtag, sőt, az AlVilág lakóinak többsége nem az: a tagság ugyanis legalább annyi kötelezettséggel és előírással jár, mint előnnyel. A legtöbben egyszerűen csak szeretnének békében élni, és ahhoz, hogy valaki mondjuk fentről származó ócskavasból kovácsoljon holmikat, vagy egy csatorna falából kiszedett agyagból készítsen fazekakat, nincs szüksége a Céhekre.




UnderWorld RPG - A Birtokok, az AlVilág települései

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések