UnderWorld RPG - Urban fantasy a nagyváros alatt

Tinédzser koromban az egyik kedvenc sorozatom a német tévében A szépség és a szörnyeteg volt: ebben Vincent (Ron Perlman) és Catherine (Linda Hamilton) párosa New Yorkban, a Fenti Világban és az alatta húzódó, labirintusszerű és misztikus Lenti Világban próbált boldogulni. Mindamellett, hogy máig meghatározza, hogy képzelek el egy khált, a föld alatti urban fantasy varázsa is megfogott, a végtelennek tűnő katakombákkal. 


Amikor tavaly elővettem a Retro Kincsek sorozathoz az UnderWorld szerepjátékot, elsőre csak egy volt azon pdf-ek közül, amik évek óta várakoztak a "vegyes" mappában, ahová azok a könyvek kerültek, amelyekhez nem találtam semmiféle kiegészítőt, amivel kiérdemeltek volna egy saját mappát a könyvtáramban. Kicsit sorsszerű volt, ahogy belelapoztam, éreztem, ahogy beszippant a földalatti urban fantasy világa és hangulata, amiről (mint kiderült, teljes joggal) a már említett A szépség és a szörnyeteg jutott eszembe. Az pedig, hogy szinte semmit sem találtam róla a neten, csak még izgalmasabbá tette a dolgot.


Mindenesetre a cikk elkészült, és ahogy az már előtte is, utána is többször előfordult, felkutattam a könyvet a neten és megvásároltam (ekkor találtam rá az általam addig nem ismert Noble Knight Games online boltra). Miután megjött, ez is bekerült a gyűjteményembe, viszont időről időre levettem, beleolvastam, majd amikor felmerült, hogy esetleg ezt mesélem a nyári táborban, elolvastam hozzá inspirációnak a Soseholt. Végül nem mertem belevágni, hogy legelső alkalommal olyanoknak meséljek, akikkel még nem szoktunk össze, így a sztori elmaradt, de nem felejtődött el.


Azután pár hónapja, egy másik cikkben szembejött az író, Gareth-Michael Skarka és az Adamant Entertainment neve. Oldalról oldalra vándoroltam, míg végül a DTRPG oldalukon kötöttem ki, ahol szembejött az UnderWorld javított pdf változata (a nyomtatott könyvben és a korábbi pdf-emben volt egy idegesítő hiba) egész jutányos áron. Le is csaptam rá, és az újabb szerzeményt lapozgatva úgy döntöttem, teszek egy próbát, hátha nem újra egy Renegade Games vagy Monolith Editions mentalitással találkozom. Nos, pozitívan csalódni mindig öröm: az első megkeresés után egy héttel máris megvolt az aláírt szerződés az UnderWorld RPG magyar nyelvű kiadására és terjesztésére, ráadásul abszolút reális licenszdíjért cserében.


Jelenleg még mindig nyakig vagyok a Castle Falkenstein Comme Il Faut kiegészítőjének fordításában, de elértem a könyv felét, ahol a gőzkorszaki világot ABC-sorrendben bemutató cikkek helyett a játék rendszere következik. Remélhetőleg pár hónap alatt a fordítás és a tördelés végére érek, és akkor az UnderWorld következik. A játék szettingje a New York alatti járatokat mutatja be, de ugyanennyi erővel bárhol máshol is játszódhat. Pár hete már dobálózunk ötletekkel, miféle mitikus helyek lapulhatnak Budapest mélyén, ahol négy metróvonal is gyűjti a Ragyogást a Roncsembereknek, Legendásoknak, Nomádoknak és társaiknak!



















UnderWorld RPG - Urban fantasy a nagyváros alatt

-Kyrg-


Megjegyzések

  1. No az biztos, hogy én vevő leszek rá...a retro kincsek miatt szereztem be én is egy fizikai példányt, vettem a wishen hozzá autentikus tantusz érméket és tuti akarok játszani/mesélni benne...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is gyűjtögetem már hozzá egy ideje a Q-Workshop tokeneket. :) Remélem, tetszeni fog majd a magyar kiadás!

      Törlés
    2. Biztosan...főleg ha keménykötésben érkezne (*vágyvezérelt gondolkodás*) 😁

      Törlés
  2. Murakami Haruki:
    Világvége és a keményre főtt csodaország
    Szerintem idevágó lesz. Legalábbis a 1990-es évekhez való.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az volt az egyetlen Murakami Haruki könyv, amit olvastam. Érdekes volt.

      Törlés
    2. Imádom a könyveit. Nagyon érdekes világokat tud teremteni.
      Aztán ráébredsz, hogy ezek nem is külön világok. Hiszen ez a valóság... Már amennyire :)
      Az 1Q84 után sokáig bámultam a teliholdat például :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések