Karakterek a Falkenstein Kastély világában 2. - A Szerepek

 A Típusokat már ismerjük, folytassuk a Szerepekkel.

A Falkenstein Kastély világában nincsenek szigorúan vett kasztok, inkább csak Szerepek, kicsit hasonlóan ahhoz, ahogy a kiadó másik híres játékában, a Cyberpunk 2020-ban is. De ezek nem jelentenek semmiféle játéktechnikai megkötést, csupán javaslatokat, hogyan is kellene őket eljátszani.


Mit tartalmaz egy Szerep?

Első lépésben kapunk egy általános leírást, hogy kik is az adott Szerepbe tartozó karakterek: miért lettek azok, akik, mit csinálnak, hogyan viselkednek, hogyan gondolkoznak. Ez persze csak egy elnagyolt leírást, amolyan "one size fits all" módra, ami még bőségesen hagy teret arra, hogy magunkra alakítsuk. Az Anarchistáról megtudjuk, hogy már egyetemi évei alatt radikalizálódott, és azóta is minden eszközével azon van, hogy Testvériségük legfőbb vezetőjének, Karl Marxnak tanait követve elérje a fennálló társadalmi rend összeomlását, elhozva ezzel a szocialista paradicsomot. Egy Sárkányúr ezzel szemben inkább a Gyűjteménye növelésére és a következő, tökéletes szépségű ember párjának megtalálására koncentrál, élvezve mindazt, amit a modern városok kínálhatnak egy alakváltó, tűzokádó varázslénynek. A Felfedező az élete java részét a Föld ismeretlen vidékein tölti, elfeledett templomok, ősi romok és elveszett kontinensek kincseit kutatva.


Másodikként azt tudjuk meg, hogy az adott Szerep számára mik a fontos Képességek, vagyis hogy a Drámai Karakter megalkotásakor mik azok, amiket célszerű (de nem kötelező) magasabb szinten felvenni. Egy Magándetektívnek jellemzően a Műveltség, a Lövészet és az Észlelés az erőssége, míg egy Házimanónak a Lövészet (persze szigorúan tündeköves vesszőket kilövő íjjal), az Észlelés és a Lopakodás. Egy Félvilági Nő inkább a Báj, a Karizma és a Kapcsolatok terén jeleskedik, a Varázsló viszont a Bátorságával, Műveltségével és (természetesen) a Varázslás tudományával tűnik ki.


A harmadik pont a felszerelés: minden Drámai Karakternek a szerepétől függően vannak bizonyos vagyontárgyai, a borsszóró revolverektől a ruhatáron át egészen a saját fogatig vagy automotívig. Ezek úgymond "járnak" a Szerephez, bár a Házigazdával egyeztetve. Ha az Anyagi Helyzet ehhez mérten alacsonyabb vagy magasabb, könnyen változhat az "induló felszerelés". Egy Számolómérnök az Abercrombie-féle Automata Abakusz mellett egy sereg szakkönyvet cipel magával, egy előkelő Úrihölgy retiküljében egy Derringer lapul, az utazó ládájában pedig párizsi estélyi ruhák, a Daliás Huszárnak az egyenruha mellett szablyája, puskája és egy gyors lova is van.


A negyedik lépés az, hogy ennek a karakternek mi szerepel a Naplójában (erről később még lesz szó): miket jegyez fel az utazásai során, mik jelentik számára az érdekességeket. Ez egyben a karakter társadalmi és szakmai céljaihoz is ad egy kevés segédletet. Egy Feltaláló jegyzetei között megálmodott találmányok sorakoznak, egy Magándetektív inkább a folyamatban levő ügyeiről és a rendőrség balfogásairól ír, míg egy Nemesember a találkák időpontjait, a befektetési bankára és a jogtanácsosa címét.


Az ötödik, egyben záró pontja a leírásának a magyarázat, hogy mégis mit is keres a karakter a csapattal, vagyis hogy miért hagyta el otthonát és keresi most a kalandokat? Ez lehet olyan egyszerű is, mint hogy pénzt remél valamelyik csapattárstól az egyik projektjéhez (Feltaláló, Lángelme, Őrült Tudós)? Vagy csak unatkozik (Úriember, Nemeshölgy)? Netán bujkál (Úri Tolvaj, Anarchista)? Minden egyes szerephez több lehetséges okot is kapunk, amik közül kedvünkre válaszhatunk.




És persze mindaz, amire fentebb példákat hoztunk, csupán javaslat. Mind a Játékosok, mind a Házigazda számára adott a lehetőség, hogy új Szerepeket alkossanak, de a végső döntés minden esetben a Házigazda kezében van, hogy el tudja-e képzelni ezt a Drámai Karaktert a saját történetében.

Karakterek a Falkenstein Kastély világában 13. - Automaton karakterek Új-Európában

Karakterek a Falkenstein Kastély világában 12. - Félvér karakterek Új-Európában

Karakterek a Falkenstein Kastély világában 11. - Sárkányurak és Sárkányúrnők

Karakterek a Falkenstein Kastély világában 10. - A Mellékszereplők

Karakterek a Falkenstein Kastély világában 9. - A Pribékek


- Kyrg -

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések