Karakterek a Falkenstein Kastély világában 7. - A Csapat Összeállítása

Amikor egy falkensteini kalandban vágunk, más játékokhoz hasonlóan célszerű már a legelején eldöntenünk, hogy a szereplők, a Drámai Karakterek ismerik-e már egymást, avagy alkalmi társaság verődik-e össze valamilyen külső tényező vagy a vakvéletlen hatására. A szerepek között van néhány egymással kicsit nehezen megférő, ezért a könyv mindegyiknél javasol pár indokot, miért is tart a csapattal egy Magándetektív, Anarchista vagy Varázsló. Az alábbiakban bemutatnék néhány ötletet, hogyan is tudunk itt a leghatékonyabban összehozni egy véletlenszerű, egymást nem ismerő társaságot, vagy hogy hogyan építsünk fel egy állandót.


Véletlen Útitársak
Az egyik legérdekesebb kezdés szerintem az, ha a csapat együtt utazik, egy hajón, vonaton, vitorlás, gőz- vagy széllapátos hajón, vagy akár egy bajor égi utasszállítón. Ilyenkor a találkozás helye praktikusan egyből a cselekmény, a dráma színtere is: fülkéjükbe toppanhat egy menedéket kereső ismeretlen, ismeretlen gyilkos szedi áldozatait a fedélzeten, valaki felfedez egy bombát. Akármi is legyen a felütés, a közösen átélt kaland izgalma gyorsan össze tudja kovácsolni a csapatot és azt is hamar megmutatja, kivel nem tudnak együttműködni. 
Ez a kezdés akkor az igazi, ha mindenkinek saját elképzelése van arról, milyen Drámai Karaktert akar hozni, és a Házigazda szabad teret akar nekik engedni, kötöttségek nélkül. Persze ilyenkor elég nagy az esélye a súrlódásoknak és a csapaton belüli feszültségeknek is, de ha a kezdeti ellenérzéseket legyűrik és kialakul a szimpátia, a következő kalandba már együtt vághatnak bele, Baráti Társaságként.

A Titokzatos Meghívás
Egy napon a Drámai Karakterek postaládájában landol egy különös, ismeretlen személytől érkezett meghívás, esetleg egy vonat- vagy hajójegy, egy másik városba. Senki se tudja, miért pont őket hívta meg az idegen, mi célja velük? Munkát akar kínálni? Netán ismeri valamilyen titkukat, és a szolgálatába akarja állítani a tudásukat? És ki ez a többi idegen, akivel a megadott címen találkozunk?
Ha ezt a kezdést választjuk, a Drámai Karakterek még mindig lehetnek teljesen ismeretlenek egymás előtt, vagy akár hallhattak is egymásról (például a Magándetektív, az Úri Tolvaj vagy a Zsivány). Akár ismerik, egymás, akár nem, azt senki sem tudja, miért pont őt hívták meg. Persze a saját titkaikat ismerik, ám ilyenkor nagyon kell ügyelni arra, hogy a többiek ne tudjanak rólunk semmit, hadd derüljön ki menet közben, mivel is tart minket a kezében a titokzatos vendéglától.
Az így összeszedett csapatok már közel sem annyira véletlenszerűek és a Házigazdának alaposan ki kell találnia, miért pont ezeket a Drámai Karaktereket választották. Talán meg kell találniuk egy elrabolt személyt, és mind ismerik a lehetséges emberrablók egyikét? Vagy egy kincs nyomába kell eredniük, és mindenki valamilyen terület mestere? Netán van egy közös ellenségük, és a vendéglátó le akar számolni a Nemezisükkel? Akármi is legyen az ok, elég erősnek kell lennie ahhoz, hogy egyben tartsa a csapatot, és a legjobb az, ha a célt nem is tudják elérni egészen a Regény (kampány) vagy Elbeszélés (egy alkalmas történet) végéig. Az összetartó erő kívülről származik, itt olyan karaktereket is össze lehet "kényszeríteni", akik ki nem állhatják egymást, és ha ennek az egésznek vége, soha többé látni sem akarják a társaikat.


Baráti Társaság
Ez a felállás már egy állandó ismeretséget feltételez a Drámai Karakterek között: lehet, hogy már túl vagyunk egy Véletlen Útitársak vagy egy Titokzatos Meghívás történeten, akár úgy is, hogy csak együtt megírták, előtörténetként, ám nem lett lejátszva. Ilyenkor a csapat tagjai élhetnek ugyanabban az országban, városban, vagy csak rendszeresen találkozhatnak valahol. A kalandokba személyes indokokkal sodródnak bele, nem annyira anyagi érdekből, inkább rokonok, barátok kapcsán. A legtöbb esetben elég, ha egyikükhöz kötődik a cél, hiszen igaz barátokként a többiek nem hagyhatják a társukat a vesztébe rohanni, arról nem is beszélve, hogy így egyedül aratná le a dicsőséget.

Szolgálat
Ez a kezdés azt feltételezi, hogy a Drámai Karakterek többsége vagy akár mindegyike ugyanannak a személynek, szervezetnek vagy eszmének a szolgálatában áll: ez lehet egy Magándetektív ügynökség, egy Varázslórend, egy Hadsereg, valamelyik ország Titkosszolgálata, egy Tündeúr vagy Nemesember, netán Törperőd. Akármelyik is legyen, a Titokzatos Meghíváshoz hasonlóan van egy külső összetartó erő, ami miatt el kell viselniük egymást. A kalandok ekkor nem maguk választják, sőt, gyakorta még döntési helyzetük sincs: a parancsot végre kell hajtani, különben számolniuk kell a következményekkel!

A fentiek persze kombinálhatók is, hiszen könnyen lehet, hogy valaki másik karaktert szeretne hozni, akár alkalmi váltásban, akár mert a régi nyugalomba vonult, vagy meghozta a Hősies Áldozatot a csapatért. Az is lehet, hogy a Nemes, akinek a szolgálatában állnak, az egyik Drámai Karakter, aki viszont egy titokzatos megbízó utasításait követi.







Karakterek a Falkenstein Kastély világában 7. - A Csapat Összeállítása






A Castle Falkenstein pdf-ként már a DrivethroughRPG oldalon is megvásárolható!
-Kyrg-

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések