UnderWorld RPG - Alvilági arzenál

Az AlVilág lakói részben a FelVilágból alákerülő régi, törött vagy megunt holmikat hasznosítják újra, de számos holmi idelent új életre kél, néha szó szerint. A mai cikkben azt nézzük meg, hogy az alapkönyvben felsorolt fegyverek és vértek honnan származnak, mik voltak korábban, és hogy hogyan kezeljük azokat a holmikat, amik az átlagnál jobb minőségűek.


Kár érte, kiváló balta volt…
Bár a lekerülő felvilági holmik többsége már használt, vagy egyenesen a szemétből származik, néha vannak köztük olyan tárgyak is, melyek átlag feletti minőségűek: gondosan megmunkált, edzett acélból készült szerszámok, fegyverek, vagy valami kísérleti, netán egyszerűen csak lopott cucc, amit valaki idelent rejtett vagy veszített el. Hogyan lehet ezeket a legcélszerűbben kezelni, anélkül, hogy megtörnénk vele a rendszert?
Én ezekre ahhoz hasonló módszert javaslok, mint ami a fejlődés részét képező Személyes Relikviáknál is van: az adott tárgynak legyenek saját Érméi, amikből minden próbára hozzá lehet adni 1-et. Ha az Érmék kifogytak, a tárgy elhasználódott, a szerszám megkopott, a fegyver irányzéka elállítódott stb. A megfelelő Szakértelmek és eszközök birtokában talán újra lehet kalibrálni, így rendszeres karbantartással vissza lehet valamennyi Érmét tölteni. A tárgy minősége szabná meg, hogy hány plusz Érme jár hozzá (1-től akár egészen 30-ig), és ettől függ az is, hogy mennyire nehéz feladat karbantartani, és "visszaadni" neki egy Érmét. Például egy 5 Érmével bíró katonai kés megélezése és olajozása egy Könnyű feladat, vagyis elég 1 Siker hozzá, és minden további Siker még +1-et ad, maximum 5-ig. Egy 20 Érmés BFG plazmapuska tisztántartása és kalibrálása legalábbis Félelmetes (minimum 4 Siker), de akár Eposzi is lehet.
A fegyvereknél megadott Ragyogás a mágia azon szintjét mutatja, ameddig a fegyvernek nincsenek büntetései. Ennél magasabb Ragyogásszinten a különbözettel egyenlő büntetést kap a használó.

Fegyverek
Tégla/Kő/Betondarab
Sérülés: 1
Hatótáv: Személyes /Közeli (dobva)
Ragyogás: 5
Van az a helyzet, ahol be kell érnünk az első kemény kődarabbal, ami a kezünk ügyébe kerül. De legalább senki se kér el érte semmit.


Kés / Kisebb pengés eszköz
Sérülés: 2
Hatótáv: Személyes /Közeli (dobva)
Ragyogás: 5
Ide tartozik minden az eldobott orvosi szikétől a barkácssnicceren és a konyhakésen át a katonai tőrökig. Egy jobb minőségű darabnak 1-5 Érméje lehet, amíg a penge el nem tompul, de rendszeres karbantartással a dolog azért kezelhető. Ilyen fegyver idelent is könnyen készíthető, akár egy kődarab is megélezhető szakócaként, vagy bármilyen nyélre rá lehet erősíteni egy törött, éles fémdarabot.


Fojtóhurok / Fojtásra használt eszköz
Sérülés: 2
Hatótáv: Személyes
Ragyogás: 5
A Hitman zongorahúrja, de lehet akár egy damil, hurokkal a végén, lánc vagy akár egy erősebb wc-lehúzó is. Legyen jó fogása és ne szakadjon el közben. Az ellenfélhez csendben odalopakodva ennek a próbának a Sikerei is bónusz Érmét adna a támadásra.


Ostor
Sérülés: 2
Hatótáv: Személyes
Ragyogás: 5
Az Indiana Jones-életérzés kedvelőinek és a földalatti világ csikósainak, avagy honnan jönnek a rácstörők? Ezek a fegyverek szintén jöhetnek fentről, de a megfelelő alapanyagok és ismeretek birtokában akár idelent is lehet készíteni őket. A harcban nem okoznak halálos sérülést, sikeres támadásnál a kidobott sebzés azt mutatja, hány Érme büntetést adnak annak, akire rátekeredett az ostor.


Feszítővas / Baltanyél / Ütőfegyver
Sérülés: 3
Hatótáv: Személyes
Ragyogás: 5
A sort folytatva baseball- és hokiütő, hosszú és rövid bot, tonfa, buzogány, kalapács, gitár, csavarkulcs, vascső, vagyis bármi, amivel jól oda lehet csapni. Ezeknek jellemzően van valamilyen másik funkciója, és a fegyver léte az igazából másodlagos. Szerszámok birtokában idelent is könnyen elkészíthető, és szegekkel, csavarokkal vagy rátekert szögesdróttal akár fel is turbózható (ezek nem a sebzést növelik, hanem bónusz Érméket adnak, mint a jó minőség).


Kard / Nagy pengés eszköz
Sérülés: 3
Hatótáv: Személyes
Ragyogás: 5 (vagy 2, ha modern)
A FelVilágból lekerülő kardok gyakran vagy eleve rosszabb minőségűek, vagy régi, jól elkészített, ám tönkrement és kidobott darabok. Egy jó kovács azonban egybe tudja kovácsolni ezeket is, kijavítja a sérüléseket. Vannak olyan kardok, amik eleve Idelentről vagy egészen régről származnak, amiket az Elveszettek hoznak magukkal, vagy a földmélyi népek készítették, de ezek gyakran nem közönséges holmik, hanem mágikus Bűbájok vagy Relikviák. A "nagy pengés eszközök" közé sorolhatók még a balták is, amikből sokkal több forog közkézen odafent, mint a kardokból, és ezeket még a barkácsáruházakból is be lehet szerezni. Ezek gyakran minőségi darabok, 5-10 Érmével.
Az Idelent készült kardok és balták gyakran újrahasznosított, izzásig hevített és kikalapált autókarosszériából, fűnyírók pengéiből, acélidomokból készülnek. Ez meg is látszik rajtuk, hiszen közel se tökéletes a formájuk, inkább olyanok, mint a Gyűrűk Ura uruk-hai seregének fegyverei. De tökéletesen megfelelnek a célra.


Lándzsa 
Sérülés: 3
Hatótáv: Személyes /Közeli (dobva)
Ragyogás: 5
Ilyen fegyvert manapság szinte csak a múzeumban találni a FelVilágban, úgyhogy ezek szinte mind idelent készültek. A nyél lehet egy kerti szerszámé (inkább gereblye, mint ásó vagy kapa), a hegy pedig csont, csiszolt kő vagy valamilyen újrakovácsolt vagy rögtönzött fémdarab (vészhelyzetben akár egy olló is megteszi, némi ragasztószalaggal). Közelharcban kifejezetten erős fegyver, és célba is lehet dobni, a rohamozva közeledő vagy futva menekülő ellenfél felé.


Parittya + kő
Sérülés: 1
Hatótáv: Távoli
Ragyogás: 5
A legalapvetőbb távolsági fegyver, amihez elég egy kicsit átalakított szövet- vagy bőrdarab, és egy marék, megfelelő formájú kavics. Odafent ilyet se nagyon találni, viszont ide sorolhatóak a modern csúzlik is, amiket például a horgászboltokban kapni. Egy Y-alakú fából, műanyagból vagy fémdarabból egy kis gumival bárki eszkábálhat ilyet Idelent, és máris megvan a Ragyogásbiztos távolsági fegyvere.
Lövedékként kövek helyett akár fémdarabokat, nagyobb anyacsavarokat is lehet használni - ilyet könnyű találni a használaton kívüli metróalagutakban.


Íj + nyílvessző
Sérülés: 2
Hatótáv: Távoli
Ragyogás: 5 (vagy 2, ha modern)
Ebbe a kategóriába esik a számszeríj is. Mindkét fajtából találni a FelVilág sportboltjaiban, de a modern, csigás vagy visszacsapó íjak ritkák idelent: ha mégis lekerül egy, az komoly Érmemennyiséget biztosít a használójának, amíg tönkre nem megy. Fémből, fából vagy csontból gyakran rögtönöznek íjakat és számszeríjakat, a lövedékek pedig bármiből készülhetnek, a csonttól a bicikliküllőn át a szárítórudakig.


Pisztoly
Sérülés: 3
Hatótáv: Távoli
Ragyogás: 0-2 között
Kalibertől függetlenül ide tartozik minden maroklőfegyver, a .22-es zsebpisztoyltól az .50-es Desert Eagle-ig. A sebzésrendszer nem tesz különbséget a kaliberek között és a lőszert se számolja (ahogy ezt a Küzdelemről szóló cikkben írtam, ha ragaszkodunk hozzá, akár számolgathatjuk is a golyókat).
Ezek a fegyverek viszont már komolyabban ki vannak téve a Ragyogásnak, így hacsak nem minőségi darabok, Személyes Relikviák vagy nem Hajléktalan használja őket, hamarabb fel fogják mondani a szolgálatot, mint egy íj vagy egy kard.


Géppisztoly
Sérülés: 4
Hatótáv: Távoli
Ragyogás: 0-2 között
Uzik, Mac 10-es Ingramok, H&K MP-5 és társai. Pisztolykaliber, nagy tár, sorozatlövés: a sebzés növekedése is inkább a kilőtt golyók számától függ, nem a lövedék méretétől. Minden igaz rá, ami pisztolyokra is.


Sörétes puska
Sérülés: 5
Hatótáv: Távoli
Ragyogás: 0-2 között
Kétcsövű vagy csőtáras, előágyszános, a lényeg ugyanaz: egy nagy adag sörétet lő ki a célpont felé. Emiatt, bár a támadónak csak egy támadást és egy sebzést kell dobnia, a támadás irányában MINDENKI védekezés próbára szorul, és akit eltalál, annak páncélra és a kör végén Sérülés Mentőre is dobnia kell.


Puskák
Sérülés: 5
Hatótáv: Távoli
Ragyogás: 0-2 között
Ide sorolhatók a golyós vadászpuskák, a katonai gépkarabélyok és mesterlövész fegyverek is. Különleges szabályaik nincsenek, bár ha van lehetőség kihasználni a hatótávolságukat (például a Brooklyn-zúgó egy hosszabb egyenes szakaszán), akkor nagy előny, hogy a célpontnak nem jár védekezés próba, ha nem is tud a támadásról.

Páncélok
Ebből Idelent három kategória létezik, és nagyon, nagyon ritka, hogy a FelVilág modern, katonai vagy félkatonai páncéljai utat találjanak az AlVilágba - legfeljebb ha valaki leküld egy csapat kommandóst, akik azután nem térnek vissza… Sokkal gyakoribb, hogy a lentiek különféle vérteket eszkábálnak saját maguknak, vagy egy mester készít egyet, megrendelésre.



Párnázott
Ellenállás-bónusz: 1
Ide tartozik minden vastagabb bőrkabát, dzseki, vagy olyan ruhadarab, ami kapott egy extra réteget szövetből, papírból vagy bőrből. Könnyű elkészíteni, és még melegen is tart.


Könnyű fém
Ellenállás-bónusz: 2
Ezek jellemzően valamilyen vékonyabb fémlemezből készülnek, hajtogatással, forrasztással, mint egy mellvért, esetleg pikkelyvértként rávarrva egy dzsekire. Az alapanyag lehet egy kidobott utcai tábla, vagy akár egy motorháztető is, darabokra vágva.
Ehhez a kategóriához sorolnám a FelVilágból származó "civil" páncélokat, mint a hoki- és amerikai futball szereléseket, sisakokat, bukósisakokat, protektoros motoros ruhákat is.


Nehéz fém
Ellenállás-bónusz: 3
Ezek a csatornafedelekből és ujjnyi vastag fémlemezekből kovácsolt, ormótlan, de kétségtelenül nagyon masszív páncélok, amiket viszont csak az képes viselni, aki az Erős tulajdonsággal is bír. 
A felvilági katonai páncélok is ekkora védelemmel bírnak, ezeket viszont kevésbé megtermett lények is képesek viselni.

Ezek voltak tehát első körben a fegyverek és páncélok. A következő cikkben azt nézzük majd meg, mivel is kereskednek az AlVilágban.


UnderWorld RPG - Alvilági arzenál

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések