ARK - Veszélyes Kalandok - Orion Romjai - Pixelkalandok az űrben

Nagyjából azóta motoszkált a fejemben egy ötlet, amióta először kézhez kaptam a Veszélyes kalandok pdf változatát, mégpedig az, hogy ez az egyszerű kis rendszer remekül illene egy sci-fi játékhoz is. És a sokszor emlegetett pixelek adták a következőt, hogy a szettinget a régi Master of Orion játékra épüljön - ennek a játéknak mind a négy részébe rengeteg órát öltem, és a legújabbal még manapaság is játszom.


Történelem és szettin
g
A Master of Orion játékok közül az 1-2 és a legújabb rész nem sokat foglalkozik a történelemmel, legfeljebb az antarai-orion ellentéttel. A 3. rész ettől erősen elütött, hiszen ott számos faj hiányzott, és a játéknak volt egy, a kánontól erősen eltérő történelme, ami jelentősen elvett a sandbox jellegből. Talán ez is volt az egyik oka annak, hogy megjelenése idején nem aratott akkora sikert - bár technológiailag szerintem sokkal fejlettebb volt, például lehetett ugrásképtelen rendszervédő-hajókat építeni, a megépült egységeket flottákba kellett szervezni, külön nagy (capital) és kísérő (escort) rajokban. Viszont itt és most inkább az 1-2 vonalon maradnék, behozva egy-két ötletet a legújabb (Conquer the Stars) részből.
A szerepjáték kerettörténetének később még szentelek egy külön cikket, de rövid bevezetésként egyelőre annyit, hogy a kalandok a birodalmak felemelkedése és bukása utáni időszakban játszódnak: a fajok megépítették a flottáikat, kolonizálták a naprendszereket, összetalálkoztak, háborút vívtak, és többé-kevésbé kipusztították egymást. Egyik félnek sem sikerült dominanciára szert tennie, és a galaxis tele van félig elpusztult világokkal, romba dőlt városokkal, üres héjként keringő űrállomásokkal. A megmaradt kolóniák technológia szintje még egy adott birodalmon belül is roppant hullámzó, a nagyon fejlett központi világoktól a romba dőlt, űrkorszak előtti szinte bombázott peremvidékekig. Ideális terep az elveszett technológiákra, tudományos kincsekre és kipofozható hajókra vágyó kalandoroknak.


Karakteralkotás
Az Orion Romjai szetting a Veszélyes Kalandok normál karakteralkotását használja, de szettinghez igazítva azt. Ezek az eredeti első részben szereplő fajok, így például hiányoznak személyes kedvenceim, az eleriánok is. A Különleges bónuszt komoly eltérés az alapkönyvhöz képest, de ennyi szabadságot megengedtem magamnak.


Alkarik
A madaraktól származó, szárnytalan alkarik ösztönös pilóták. Látásuk, térérzékelésük és egyensúlyuk kiváló, így bármilyen jármű kormányánál verhetetlenek, és remekül bánnak a távolsági fegyverekkel.
*Különleges bónusz: +1 Páncélérték.


Bulratik
Hatalmas termetű, medveszerű humanoidok, akik mindenki másnál jobban bírják a megerőltetést és még a mrrshaonknál is jobbak a pusztakezes küzdelemben, közelharcban. Semmi sem tudja őket megrémíteni.
*Különleges bónusz: +1 ÉP/szint, már elsőn is.


Darlokok
Ezek az alakváltók mindig is rémülettel töltötték el a többi népet, hiszen tökéletesen képesek felvenni mások kinézetét. Ez nem csak testi adottság, ugyanis mások személyiségét is le tudják másolni, olyan mértékben, hogy igazából senki se tudja, milyenek is ők maguk valójában.
*Különleges bónusz: alakváltás 1 Ép-ért. Korlátlan ideig tudnak az új alakban maradni, és ez időre a másik faj tagjának számítanak-. 


Emberek
Bár más népekhez képest fizikailag gyengébbek, az emberek számítanak a legjobb kereskedőknek és diplomatáknak: remek érzékük van a szavakhoz, így mind az alkudozás, mind a tárgyalások során előnyben vannak. Kíváncsi természetük miatt állandóan az ismeretlenbe vágynak.
*Különleges bónusz: minden ember használhat Idegen Kütyüket, hivatástól függetlenül.


Klakkonok
Ezek a hangyaszerű lények saját világaikon bolytudatban léteznek, így nem is nagyon tudnak magukra egyéniségként tekinteni. Ha valamelyik elszakad a közösségtől, rémisztően magányosnak érzi magát, ezért igyekszik minél gyorsabban csatlakozni valakihez. Képesek érzékelni mások hangulatát és barátságos/ellenséges szándékait a feromonjaik és a testbeszédük alapján, és bármilyen unalmas, megerőltető tevékenységet a végső megszakadásig végezni.
*Különleges bónusz: +1 pontnyi Páncél, a viselten felül.


Meklárok
Bár robotoknak tűnnek, a meklarok valójában fizikailag teljesen elkorcsosult élőlények, akik bonyolult egzoszkeletonjaik nélkül már képtelenek a létezésre. Nem csak remek szerelők, de bármiféle számítógépes rendszerrel is össze tudnak kapcsolódni, feltörve ezzel a zárakat, adatbázisokat, sőt, még az ellenséges robotok felett is át tudják venni az irányítás.
*Különleges bónusz: 1 pontnyi Páncél, a viselten felül.


Mrrshanok
A nagymacskáktól származó mrrshanok kiváló hallással és éles karmokkal rendelkeznek. Remek közelharcosok, ragadozó természetük miatt ösztönösen megérzik a veszélyt, és kiválóan lopakodnak. Elsősorban lesből szeretnek lecsapni.
*Különleges bónusz: űrcsatában mindig megkapja az Előnyös Helyzet +1 bónuszát.


Pszilonok
Ezek a kistermetű, ám hatalmas fejjel és négy karral rendelkező lények kiváló mérnökök, tudósok és szerelők. Bár ritkán mutatnak érzelmeket, mindig izgalomba hozzák őket az ismeretlen technológiák és a rejtvények.
*Különleges bónusz: +1 Akció a négy kar miatt.


Szakkrák
Hidegvérű hüllők, akik igen gyorsan képesek regenerálódni, akár még a levágott végtagjaikat is vissza tudják növeszteni. 
*Különleges bónusz: +1 ÉP gyógyulás


Szilikoidok
Szilikon alapú, nagyjából humanoid alakú lények, melyek idegen fiziológiájuk miatt teljesen más igényekkel bírnak, mint más fajok: képesek létezni a légüres térben, nem károsítja őket a sugárzás és másfajta élelemre van szükségük.
*Különleges bónusz: +2 Páncél energiafegyverekkel szemben.

Karakterjellemzők
A karakterünk személyiség leíró jellemzők lényegében egy az egyben átvehetők az Orion Romjai szettinghez is.

Karakterképességek
A hivatások között sok olyan van, ami csak fantasy környezetben értelmezhető, így itt muszáj egy kicsit kalapálni.

11 - Koldus                         31 - Orvos                         51 - Diplomata
12 - Hullarabló                32 - Svindler                         52 - Patkányfogó
13 - Betörő                        33 - Könyvtáros             53 - Besurranó tolvaj
14 - Karbantartó                 34 - Fedélzeti Mérnök* 54 - Űrtengerész
15 - Pap                                 35 - Kereskedő                 55 - Írnok*
16 - Roncsvadász                 36 - Bányász                         56 - Katona
21 - Telepes                         41 - Szerzetes                 61 - Állatidomár
22 - Felfedező                 42 - Csavargó                 62 - Szolga
23 - Földműves                 43 - Nemes                         63 -Tudós*
24 - Rabló                         44 - Festő                         64 - Tengerészgyalogos
25 - Szerencsejátékos         45 - Énekes/Színész         65 - Techmágus*
26 - Sírrabló                         46 - Sportoló                 66 - Vadász
A csillaggal (*) jelölt karakterek képesek használni az Idegen Kütyüket.

A kasztbónusz továbbra is a Faj, a Jellemző és a Képesség kombinációja: minden olyan tevékenységre megkapjuk, amit valamelyik lefed. Egy Arrogáns Bulrati Orvos például 1. szinten megkapja a +1 bónuszt, ha valakit meg akar félemlíteni (Arrogáns), le akar győzni birkózásban (Bulrathi) vagy el akarja látni a sebeit, meg akar vizsgálni a betegségét (Orvos).


A Karakterfejlődésbe beépítettem egy saját ötletemet a kasztbónuszhoz: ezt használva minden alkalommal, amikor ez növekedne (3. és 5. szinten), a karakter a +1 helyett választhat egy másik Jellemzőt vagy képességet. Az előbbi példánál maradva az Arrogáns Bulrati Orvosunk (+1) 3. szinten növelheti a kasztbónuszt +2-re, vagy ehelyett lehet belőle Arrogáns Művelt Bulrati Orvos (+1).  5. Szinten ismét dönthet, hogy a bónuszt növeli +1 ponttal, vagy mondjuk felvesz egy másik Jellemzőt, netán a Képességeket egészíti ki, mondjuk az Orvos mellé felvéve a Papot vagy a Telepest.

A karakteralkotással megvagyunk, a következő cikkben következnek a különféle fegyverek, technikai kütyük és a járművek.



ARK - Adventure Perilous - Orion Romjai - Pixelkalandok az űrben


-Kyrg-

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések