Az AVU Emberei - A bécsi gyorsvonattal Százkoronáig - 2024-es élményeink és 2025-ös terveink (Nerva & Kyrg)

Thorunn beszámolója után most következzen Nerváé és a sajátom, a mi élményeinkkel.


Castle Falkenstein
Idén is folytatódott a Smaragd pokol kalandunk, melyben hőseink Afrikába indultak, egy eltűnt belga felfedező nyomában. Ezt a történetet még 2023-ban kezdtük el, és ilyen-olyan okokból eddig kb évente egy alkalmat tudtunk összehozni belőle. Az idei szakaszban Soyo kikötővárosába érkeztek meg, ahol szembe szálltak az őket korábban üldöző kalózokkal, és végre elindulhattak a Kongó-folyón felfelé.
Egy alkalmas, rendezvényeken mesélt CF kalandokból nem volt hiány: az egyik legfontosabb az AVURollon mesélt Az elrabolt gyermek volt, amit utóbb kicsit kibővítve és angol nyelvre lefordítva a DTRPG-n is megjelentettünk, természetesen az R. Talsorian jóváhagyásával. A történetben egy kis német fejedelemségben kellett megtalálniuk egy porosz tiszt fiát, mielőtt Bismarck ügynökei kicsempészték volna, hogy megzsarolhassák vele szökni készülő apját. A Bécs felett a borús az ég… kalandot a Vasúttörténeti parkban meséltem, a 424-es mozdony születésnapján, a történet pedig stílszerűen a Pest-Bécs gyorsvonaton zajlott. Az Egyiptom titkaiban egy expedíció került bajban a sivatagi homokban - sajnos ez a kaland időhiányában nem jutott el a végkifejletig, de még nem adtuk fel, hogy valamikor elülünk és befejezzük. Az Én, Edward Mordake a halloweeni Steampunk rendezvény kalandja volt, és ehhez illően "tündérmese" volt, annak minden rémségével. A Hajó a viharban történetet szűk körben, barátokkal játszottuk, online, annak minden előnyével és hátrányával. Végül a Wellsből nem jön üzenet zárta a sort, ahol egy Somerset megyei kisvárost kellett kiszabadítani az azt megszállva tartó trollok és ogrék fogságából, és megakadályozni, hogy egy hatalomra vágyó fomori óriás újrakezdje az Alkonyat Háborúját.


Százkorona
Az idei "szerepjátékos életünk" jelentős részben a saját játékunk teszteléséről szólt: összesen négy hosszabb-rövidebb kampányt játszottunk benne, és ebből egy még mindig fut. A már lezárultak három-öt fejezet hosszúak voltak, a még tartó most lépett nemrég a másodikba, így várhatóan még egy darabig menni fog. Az Egy déli lány északon kampányban egy azúr harcosnő keveredett az északi Szirtvidékre, és a középpontban a Régiek és a fejedelmek intrikái álltak. A legrövidebb a Tolvajok gyöngye volt, ami a keleti Napparton és a partvidék szigetein játszódott, kalózokkal és a Boszorkánykirálynő katonáival. A Szörnyvadászok kalandban egy zsoldos kompániát követtünk a Rémfog-hegység déli oldaláról az északira, ahogy egy ősi király örökségét kutatták. A Farkastrón emléke kampányban a Boszorkánykirálynő hatalomra lépése idején elpusztult Farkasvölgy fejedelemség titkát kutatja a csapat, nyomában mindenkivel, aki hasznot húzott a bukásából. 
Az eddigi tesztek során a régi ZeFRS motor remekül muzsikált, és a saját módosításaink, így a szabad mágiarendszer is belesimult az egészbe. A Világ Könyve és a Játékosok Könyve jelenleg már csak átnézésre vár, a Mesélők Könyve még készül, de mindegyik felvállalható állapotba kerül, terveink szerint a nyers, képek nélküli változatot ki fogjuk tenni a blogunkra, hogy mindenki kipróbálhassa.


Kalandok és kampányok
Idén is tovább folytatódott a 2023-ban elkezdett Conan kampányunk (A neméd hercegnő), ami már a 8. fejezeténél tart: a megmentett nemeshölgy végül hazatérés helyett a csapat tagja lett, és együtt keresik az egyik játékos bagoly-fóbiájáért felelős, ősöreg varázslót. Megszámolni sem tudom, hogy hány (rövidke, 2-3 órás) játékalkalmon vagyunk túl, de tippre olyan 60-65 lehet.
A 10. fejezettel véget ért a még 2021-ben elkezdett, Problémamegoldók című Cyberpunk 2020 kampányunk. Az első hat fejezet Night Cityben zajlott, ahol a csapat tagjai a Trinity Inc. biztonsági vállalat kommandósaiként próbáltak helyt állni, és túlélték a vállalat irodaházának felrobbantását: főnöküket kiszabadítva végül a Militech szövetségét elnyerve vissza küzdötték magukat az anonimitásból. Igaz, a hatodik fejezet végén sikerült annyira kínossá válniuk az új menedzsment számára, hogy inkább végezni akartak velük, és csak a régi főnök hálája mentette meg a csapatot, és a hetedik úgy indult, hogy lassan magukhoz térnek a ferihegyi reptér várójában. Innentől Budapesten és környékén zajlottak a kalandok, míg végül a 10. fejezettel nyugdíjba küldtük hőseinket, és a csapat helyette Százkorona kontinensére indult (A Farkastrón emléke kampányban).
Ehhez hasonlóan ideiglenesen pihenőre ment a 2020 legvégén kezdett Dragon Age kampányunk is: itt csak Thorunn tudná megmondani, összesen hány fejezeten jutottunk túl, de érzésre legalább 5-6 lehetett. Mindenesetre Tankred "Tank" Rankhard, a törpe harcos, fegyvermester, kovács és rúnavéső a 8. szintig jutott, a navarrai Perendale városából indulva keletnek, Antiva irányába, Genevieve, a tolvajlány társaságában. Az út végén már egy masszív batár volt az otthonunk, amin féltucatnyi NJK-val és egy mabarival osztoztunk.
Az Alternity rendszer is előkerült idén, két rövidebb kaland erejéig: az egyik az ősi Atlantisz mítosza körül forgott, a másik pedig a közeli jövőben játszódott, ahol a Föld lakói próbáltak alkalmazkodni a köztük menedéket kérő seyreen idegenekhez és az általuk hozott újfajta technológiákhoz.
Idén sem maradtak el a D&D 3.5 kalandok, jelenleg is fut egy történet, melyben a sárkányvérűek uralta Birodalom trónját próbálja visszaszerezni a jogos örökös. Ezt szándékos nagy erejű karakterekre terveztem, félsárkányokkal és féldémonokkal, és eddig kifejezetten szórakoztatónak bizonyult.
A Dragon Age helyén Thorunn vezetésével nemrégiben elkezdtünk egy Kids on Bikes kalandot, így végre a magyar szabálykönyv is lekerült a polcról. Bár egyelőre még csak egy-két ülésen vagyunk túl, nagyon tetszik!


Szilveszter
Az idei évet hagyományosan játékkal zárjuk, és némi vacillálás után John Wick macskás játékára, a Cat RPG-re esett a választásunk. Ma este kiderül, képesek lesznek-e megvédeni a házimacskák gazdáikat a rájuk leselkedő veszedelmektől?

Mit játszunk 2025-ben?
A jövő évre elég sok mesélői tervem van: mindenképpen ki akarom próbálni a karácsonyra kapott Fallout 2D20 Starter Set dobozt, ahogy John Wick Banners játékát is. Hamarosan ideér hozzám a Tomorrow City dieselpunk szerepjáték alapkönyve is, ami már régóta piszkálja a fantáziámat. És 
jelenleg is tart egy ötödik Százkorona kampány szervezése is, ahol három játékossal vágunk neki a nyugati Azúrföldnek.

-Nerva & Kyrg-


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések