Az AVU Emberei - Új-európai gőzkalandok és tevinteri vérmágusok - 2022-es élményeink és 2023-as terveink

Nerva

A 2022-es összefoglalómhoz át kellett néznem az ezévi karaktereimet, mert kicsit sűrű volt az év. Kevesebb új rendszert próbáltam ki, mint terveztem, de így is mozgalmas időszakon vagyunk túl.

Natasha, a Félvilági Nő/Varázslónő (Castle Falkenstein)

Az idei év legnagyobb dobása számunkra nyilvánvalóan az, hogy megjelent a Castle Falkenstein magyarul. Sok munkánk van benne, ahogy manapság mondani szokás, kézműves termék. Szinte mindent “házon belül” oldottunk meg, és azt hiszem joggal vagyunk rá büszkék. Igazán nagyon jó látni, hogy másoknak is tetszik és örömet tudtunk okozni a könyvvel. Tisztában voltunk vele, hogy ez egy réteg termék, nem azért vágtunk bele, hogy legyen eggyel több magyar nyelvű szerepjáték a piacon, hanem mert szerintünk a maga módján ez egy különleges játék, még az egyébként csupa különleges játékot alkotó Talsorian választékán belül is. Végül, köszönhetően a profi forgalmazói segítségnek, a rengeteg tartalomnak, amit Kyrg gyártott, a Retro Rpg napoknak és a Steampunk Vásároknak, a játék jóval nagyobb siker lett, mint vártuk. Nagyon-nagyon jó érzés. A többit nyilván Kyrg részletezi, nem venném el a kenyerét, de az továbbra is biztos, hogy a Falkensteinnel hosszú távú terveink vannak.

Corallie, a Gemini borg (Cyberpunk 2020)

Közben történt egy másik nagy dolog az életünkben, vagyis azt gondolom, ennél nincs nagyobb dolog egy ember életében - nyár elején kiderült, hogy babát várunk. Egészen biztosan sok mesével és kalanddal fog felnőni, hiszen szinte minden nap játszunk, még ha sokszor ez a kimerültség miatt egy-két órát jelent csupán. Sok-sok kalandban volt része már a hasamban is: alternityvel és CP rendszerrel játszott sci-fik, a Thorunn által mesélt eszméletlen hangulatos és para Mothership, dark fantasy kampányok, Unity Shadowrunja, ami már tavaly is futott, Khuriboow MAGUS sztorija stb. Mostanában az egyszemélyes, Diablo világához hasonló, dnd-vel játszott “mese” a kedvencem, de továbbra is dobogós Thorunn Dragon Age kampánya is. Ha ki kellene emelnem valamit idén, az a Krónikák nyári tábori kaland, a Retro Rpg nap Falkenstein kalandja Sohaországban, a dobogó tetejére pedig a Kyrg által mesélt Cyberpunk heti sztorink kerül. Valahogy minden összejött ebben a kampányban, amit szeretek a szerepjátékban. Jó es felkészült mesélő és játékosok, valódi karakterek, pörgős sztori, izgalmas és veszélyes harci jelenetek és akciók, nyomozás és különleges NJK-k. Ez a heti CP adagom, pár óra, amikor tényleg ki tudok kapcsolni, nem aggódom semmin, nem agyalgok, egyszerűen csak vagyok és játszom. A CP-ben nem kell túlgondolnom semmit, nem kell úgy elszámolni a lelkiismerettel, mintha paladinnal lennék egy fantasyben, nincs ilyen feladata a karakteremnek. Félreértés ne essék, természetesen van lelke, és vannak szabályok, normák, melyekhez tartja magát, de közel sem olyanok a kötöttségek, mint más játékban, hovatovább, a valóságban. 2022 egy eléggé felfokozott hangulatú év volt nekem, szóval ez a kampány valószínűleg ezért is emelkedik a többi fölé most.

Dr. Lewandowsky (Mothership)

A jövő évi terveim között tehát egyértelműen szerepel, hogy folytassam ezt is, a többi hosszú kampánnyal együtt. Szeretném kipróbálni majd a Troubleshooters-t, ami sok szempontból számomra a Falkensteinhez hasonlatos, abban az értelemben, hogy ezt is egyedi hangulatú és művészi kivitelezésű, különleges játéknak tartok. Remélem Thorunn bevállal nekünk egy Witcher sztorit is, igény az volna rá. :) Mostanában jutott eszembe, hogy megint játszanék egy kis Warhammer 40k-t, meglátjuk mekkora esély lesz erre. Valamint még ebben az évben kipróbáljuk szilveszteri programként a Forbidden Lands-et, amit szintén várok, fantasztikus játéknak tűnik. Nagyon remélem, hogy az egyszemélyes kampányokat is tudom majd jövőre folytatni, de az az igazság, hogy a pici születésével teljesen természetes, hogy megváltozik majd minden. A terveim tehát addig biztosak, utána bizonytalanok. Valahogy persze azért szeretnék eljutni rendezvényekre, táborba is, de simán lehet, hogy ez most csak vágyálom marad. Most más van az első helyen. <3

Thorunn

2022 újabb izgalmas év volt számomra a szerepjátékok terén. Tapasztalataim három csoportba sorolnám:

Először is, Kyrg és Nerva által alkalmam volt egy nagyon érdekes és inspiratív folyamatba betekinteni. Közreműködésem leginkább a lelkes szurkolásra és egy gyors lektorálásra terjedt csak ki, viszont hihetetlen élmény volt látni a teljes folyamatot: hogy válik kósza ötletből a Castle Falkenstein egy igényes kiadványa! Kívánom minden hasonló projekt iránt érdeklődőnek a kitartást! Mind jobban járunk, ha a kreatív ötletek nem halnak el félúton. 😊

Dash (FFG Star Wars)

Másodsorban, játékosként lubickoltam a szerepekben és kalandokban. Sajnos néhányuk véget ért, így egy rövid In Memoriam-al nyitnék: Earthdawn történetünk végén, búcsúzom Vidortól, a habókos elf tolvajlánytól, aki menthetetlenül beleszeretett Parschba, Mynbruje (az Igazság és a Jog Szenvedélyének) questorába. A végére - számos vérfagyasztó kaland után - szárba szökkent az immár kölcsönös szimpátia is. (Legalábbis ő így látta.) A közel két évig futó Monster of the Week kampányunk is véget ért, igaz, pozitív eredményekkel: a világot fenyegető interdimenzionális fenyegetést sikerült elhárítani, sőt Meribrook városa is többé-kevésbé állt még a végén. Hiányozni fog Willar (az időutazó Kétvirág), Daniel (a néhai geek, akit megszállt egy démon, de a maga immorális módján nagyon kedvelhető), Vortex (az interdimenzionális Elric) és Bea Rossi (az önjelölt Spell Slinger-em). Remélem a nemzetközi csapatunk tagjaival is lesz még alkalmam újra játszani! Nagy élveztem! Meg kell említsem Dasht is, a szomorú sorsú ifjú ródiait. A Birodalom felemelkedésének hajnalán vadászták le Coruscanton, több sorstársával együtt, akik a Templomból még kijutottak, de rövidesen fennakadtak a birodalmiak hálóján. Érdekességként említeném, hogy sosem dobtam még ilyen pocsék értékeket karakteralkotáskor, de szerencsére a mesélőnk díjazta a kreatív megoldásokat, így végül majdnem sikerült meglépnie. Végül elveihez hűen halt meg. És ugye, mint tudjuk: There is no death, only the Force.

Vidor, a tolvajlány (Earthdawn)

És a szomorú búcsúk után kiemelnék pár továbbra is futó kalandot: Unity Shadowrunja (ahol az ork lánykámnál egy program fut, de az jól), számomra tökéletes keveréke a scifinek és a fantasynak. Khuriboow MAGUS sztorija lehetővé tette, hogy nemcsak egy izgalmas rejtéllyel mérjük össze a tudásunk és kreativitásunk, hanem hogy személy szerint egy szerafista karakter mindennapjait is megtapasztaljam. Időlegesen pihentetett, de folytatásra vár a kaland, amibe már idekint csöppentem bele: a disztópikus kezdet ellenére, mesélőnk gyakran és előszeretettel merít Sir Terry Pratchett legszebb hagyományaiból. Nagyon várom a folytatást, már csak azért is, hogy megtudjam, a kis warlock-om valaha vissza tudja-e szerezni értékeit a komisz Ládából! Shala WoW történetében egy élőholt íjász bőrében sikerült eddig nem-életben maradni. Sőt, nagy meggyőződéssel igyekszik visszakaparintani elorzott élete darabkáit. Már majdnem érzi az ízeket! Egyszer talán még a szíve is megdobban! A dobogó tetejére mégis Kyrg CF történetei kérezkednek: imádom a rendszert, amelyben a szerencse és a taktika is egyaránt szerepet kap és imádom a sajátos hangulatú világot, ahol a Tündékkel, Ördögi Találmányokkal, Sárkányokkal stb. színezett háttér előtt igazi Drámai Karakterek mérik össze erejüket, tudásukat és kreativitásukat, mégpedig korhű Elvek szerint. Vagyis, az adott szónak súlya van és az vagy, ahogy viselkedsz. Érthető módon az Úri Tolvajból Kémmé avanzsált Elisabettám lubickol a világban. Kyrg történetei és mesélői bravúrjai pedig még sosem okoztak csalódást! Nagyon köszönöm 😊 

Legvégül, meg kell említenem, hogy mesélőként is alkalmam volt további tapasztalatokat szerezni. Bár sajnos idén a szokásos játékalkalmunk többször is egyéb körülmények áldozata lett, a Dragon Age játék tovább folytatódik. A csapat Hunter’s Fell városában vizsgálódik – de vajon sikerül-e időben felgöngyölíteni a szálakat? Emellett az év során felvetettem egy Mothership egy-alkalmas ötletét is, ami az eredeti gondolaton túlnőve, még most is fut. Bár a csapat közel jár már a megoldáshoz – így vagy úgy 😊 Aki nem ismeri a Mothership-et: minimalista rendszeren futó sci-fi horror. Közkívánatra, a mi játékunkban a hard sci-fi aspektus a hangsúlyosabb. A kiinduló helyzet (egy kis űrhajó vagy űrkolónia a világegyetem kegyetlenségének kitéve próbál elboldogulni) remek táptalaj a meglepetések, kihívások és kreatív megoldások számára. Azt be kell vallanom, hogy nem tervezetem több napot a „hibernálás” jelenkori szakirodalmának szentelni – de a felkészülés során beszippantott a téma!     

És mit várok 2023-tól? Hmm, nehéz kérdés! Elsősorban persze Kyrg szilveszteri játékát, amely során megismerkedhetek majd egy új világgal és rendszerrel (Forbidden Lands) Emellett dédelgetett tervem egyszer egy Witcher egyalkalmast lemesélni, masszívan a könyvekre építve. Végül nagyon remélem, hogy előbb utóbb lesz alkalmam játszani (vagy mesélni) egy jó kis Dark Heresyt!

Kyrg

A 2022-es év bebizonyította, hogy akármilyen jókat is tervezünk, semmi sem úgy lesz: van, ami jobban, van, ami kevésbé. Több csúszás és bukkanó után végül sikerült májusban megjelentetnünk a Tuan kiadó segítségével a Castle Falkenstein magyar kiadását, méghozzá keménykötésben. A kedvező fogadtatás (lényegesen jobban fogyott belőle az év során, mint amennyit én korábban vártam volna) komoly lendületet adott a folytatáshoz, így egy kis pihenő után bele is fogtam az első kiegészítő, a Steam Age lefordításába (a Comme Il Faut egyet hátracsúszott ezzel). A fordítás és tördelés el is készült ősz végére, tél elejére, de a nyomdai problémák miatt a megjelenést végül kénytelenek voltunk 2023 első negyedévére halasztani. Eközben az alapkönyv pdf formátumban a DriveThruRPG oldalára is felkerült, így most már digitális formátumban is elérhető.


Mr. Delacroix, a Trinity, Inc tulajdonosa (Cyberpunk 2020)

Az állandó kampányainkban is történt némi átrendeződés: véget ért az Earthdawn 1e történetünk és a sivatagban játszódó, lovagregényes D&D 3.5 kaland is. Elindult viszont egy heti rendszerességgel játszott Cyberpunk 2020 kampány, ahol a biztonsági cég embereiként dolgozó hőseink elég szorult helyzetbe kerültek, mikor a konkurenciáról kiderült, hogy az Arasaka támogatását élvezi. A Trinity, Inc ugyan elvesztett szinte mindent, az irodaházukat földig rombolták, dolgozóik 90%-a meghalt vagy felszívódott, ám a kemény mag azóta is folytatja a harcát, hogy visszaszerezzék a helyüket Night Cityben. A Shadowrun kampányunk továbbra is fut, bár itt éreztem leginkább talán majd 30 év alatt, hogy az eredeti karakterkoncepcióm (troll csatamágus) talán mégsem volt annyira jó ötlet, legalábbis nem úgy, ahogyan azt sikerült létrehoznom. A mesélőnk viszont minden lehetőséget megadott (tonnányi szivatás közé rejtve), hogy megtalálja végül önmagát, és ne emósként dünnyögjön, hogy mi mindent kellett volna másként csinálnia életében. A csapat nagyon összekovácsolódott, így a troll a saját dicsősége helyett már inkább azzal van elfoglalva, hogy megvédje Grizt, a medvét, Dee-t, a fegyverszakértő orkot és Tankot, a hozzánk csapódott NJK ork sofőrnőt (így járunk, ha életben hagyunk egy ellenséget és beszélgetni kezdünk vele). 

Idénre is jutott egy hosszabb MAGUS kaland, amit Khuriboow mesél nekünk (bár hamarosan a végére érünk), amelyben Krán szomszédságába sikerült eljutnunk, egy kis hegyi királyságba, ahol a halál sajnos nem több egy átmeneti állapotnál. Kis csapatunk azóta is azon van, hogy kiderítse, ki bolygatta meg itt a körforgást és miért nem érik el az istenek ezt a helyet.


Ravelon, a Kardmester (MAGUS)

A Dragon Age kampány két év után még mindig a szívem csücske, a törpém hosszú évek óta az egyik által legkedveltebb karakterem. Remélem, még hosszú ideig játszhatjuk ezt a sztorit, akkor talán el is jutunk Antiváig. Sajnos mindig van valami történés, ami hátráltat minket: démonok, vérmágusok és sötétfajzat-imádók). Ezekhez hasonló kiváló élmény volt a Mothership, ami nekem annyiból szokatlan, hogy alapvetően nem kedvelem a horrort, de ez a sci-fi játék és rendszer nagyon megfogott.


Remington hadnagy (Mothership)

Volt még jó pár olyan játék, amit terveztem idénre, de ezek végül elmaradtak: nem jutottam el sem a régi Dűnéhez, sem pedig a Conanhoz. Cserében az egyalkalmas kalandok között volt egy elég jól sikerült Csillagbirodalom a nyári táborban, jónéhány Castle Falkenstein kaland online és élőben, az évet pedig egy Forbidden Lands sztorival zárjuk szilveszterkor (kicsit azért reménykedem, hogy kampány lesz belőle).

Ami a jövő évi terveimet illeti, vannak köztük merészek és visszafogottak egyaránt. A Castle Falkenstein mellett más R.Talsorian játékok kiadása is szóba került, és van néhány további kuriózum is, aminek a lefordítása/kiadása szerepel a tervek között. Egyelőre a magánprojektemen dolgozom, a régi 1985-ös Conan lefordításán: még mindig nem adtam fel, hogy ezt meséljem. 


Sikeres és játékokkal teli új évet kívánnak az AVU Emberei!



Az AVU Emberei - Új-európai gőzkalandok és tevinteri vérmágusok - 2022-es élményeink és 2023-as terveink

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések