Cyberpunk 2020 - Licenszelt kiadványok - Atlas Games I.

Ahogy azt már az Interface magazinnál is láttuk, az R. Talsorian nem csak fordításokhoz adta a játékai licenszét, hanem angol nyelvű kiadványokhoz is. A Cyberpunk 2020 idejében a két legfontosabb partnere az Atlas Games és a Ianus Games kiadók voltak: ebben és a következő cikkben az Atlas által kiadott 12 (!) kalandot és minikampányt szeretném röviden bemutatni nektek. Ezek egyébként pdf formátumban mindmáig kaphatók az Atlas Games oldalán keresztül.


A sort a The Arasaka Brainworm (AG5000) kaland indította. Ez a 32 oldalas kis füzet minden szempontból egy klasszikus Cyberpunk kaland: vegyünk egy céget, akinél van valami, ami kell egy másik cégnek. Ez a másik cég felfogad egy Fixert, a Fixer pedig felfogadja a csapatot, hogy hozzanak ki egy ügynököt egy céges kutatóállomásról a Csendes-óceán egyik atolljáról. Papíron minden sima ügy, de természetesen ebben a világban sosem történik semmi simán.


A következő a sorban a Night City Stories (AG5005) minikampány. Ez már fizikailag is egy vaskosabb, 144 oldalas könyv, benne négy, több fejezetből összeálló kalanddal. Ezeket külön-külön is le lehet játszani, de eredendően egy eseménysorhoz kapcsolódnak. Ahogy a név is mutatja, a helyszín Night City (szorosan kötődve az ehhez kiadott forráskönyvhöz), itt játszódik mind a négy történet, a város más és más részét állítva a középpontba.
Az első történet, a The Slow Boat from Chiba egy különös szállítmányról szól, melyet egy futár megpróbál becsempészni és elrejteni Night Cityben. A csapatot a futár begyűjtésére fogadják fel, ám a szálak igen gyorsan összekuszálódnak, ahogy újabb érdekelt felek bukkannak fel.
A második történet A Sweet Revenge, Part One, melyben az első kaland egyik mellékszereplőjének hála a karakterek nem sokáig élvezhetik jól megérdemelt jutalmukat, máris veszélyben az életük. A médiacégek összeesküvései legalább olyan veszedelmesek tudnak lenni, mint az Arasaka vagy a Militech fegyverügyletei.
A harmadik kaland, a Deadline egy mentőakció: egy, a Hálózat csapdájában reked netrunner kiszabadítására "kérik" fel a csapatot, ugyanaz az ismerős, aki belekeverte őket a második történetbe.
A kampányt lezáró kaland A Sweet Revenge, Part Two, ahol az első három történet szálai összeérnek, régi ellenségek és barátok kerülnek elő, és a karaktereknek el kell dönteniük, kiben bíznak meg jobban. Ha szerencséjük van, életben maradnak, és nem kell menekülniük egész hátralévő életükben.


A The Osiris Chip (AG5010) megint a rövid 32 oldalas formátot követi, és egy önálló történetet mesél el, egy meg nem nevezett városban - így lényegében bárhová beilleszthető. A csapat kap egy jó fülest egy rejtélyes furgonról, amit egy velük baráti banda el akar csípni. Mindeközben az utcán megjelenik egy újfajta chip, az Ozirisz, amiről azt állítják, hogy képes meggyógyítani még a legelőrehaladottabb kiberpszihózist is. 


A Streetfighting (AG5020) egy 64 oldalas könyvecske, ami se nem kaland, se nem kampány, hanem inkább egy összecsapás-gyűjtemény: helyek és szituációk, ahol a karakterek szétcsaphatnak az NJK-k között. Könnyedén be lehet őket illeszteni egy futó kampányba, mint rövid megbízásokat, vagy fel lehet őket használni terepasztalos harci játékhoz is. A hét bevetés között van elfoglalt gyár, céges fegyverszállítmány és izmosabb kocsmai összecsapás is.


A Chrome Berets (AG5025) ismét egy kampánykönyv, 96 oldalon, viszont a Night City Storiestól eltérően itt nem konkrét kalandok sorozatán mehetünk végig: ezúttal egy harmadik világbéli szigetország, a Malagay Köztársaság adja hozzá a sandbox-jellegű területet. Az országban polgárháború dúl, és az Akagi Corporations nevű cég ennek szeretne minél gyorsabban véget vetni - itt jönnek képbe a karakterek, akik ezúttal egy nagyobb létszámú zsoldos hadsereg tagjaiként igyekeznek érvényt szerezni a cég akaratának. Vagy ha a lelkiismeretük másként dönt, a lázadók oldalára is állhatnak.
A könyv nagy részét az ország leírása, térképek és az NJK seregek statisztikái teszik ki, így bőségesen kapunk háttéranyagot, akár le akarjuk mesélni az egészet, akár csak egy rövid egy alkalmas sztorit játszunk le vele.
Ebből a könyvből meséltem annak idején egy kampányt, annyit csavarva a történeten, hogy nem egy komplett zsoldos hadsereget fogadott fel a cég, hanem egy kisebb ACPA-alakulatot. A csapat pechére már a legelső napokban a lázadók leszedték a gépet, ami az új páncélokat hozta volna nekik, így kénytelenek voltak beérni azokkal a szakadtabb darabokkal, amiket egy helyi Fixer szerzett nekik. Végül leverték a lázadást, ám annyi harag gyűlt fel bennük a hivatalos kormány és az Akagival szemben, hogy a távozásuk nem volt éppen békés…


A Chasing the Dragon (AG5035) ismét egy vaskosabb, 64 oldalas kaland, ami egy meg nem nevezett városban játszódik, vagyis bárhová beilleszthetjük. A csapat kap egy megbízást egy aktatáska leszállítására - egyenesen a Harci Zónába. Ha sikerül épségben leadniuk a címen, a megbízó cég roppant hálás lesz, amit kemény valutában fejeznek ki. Ha nem, nem is érdemes visszajönniük.
Ez a modul szintén megállja a helyét forráskönyvként is, mivel elég sok részlettel szolgál a Harci Zónáról, az ott élő bandákról és az érdekelt cégekről.





Cyberpunk 2020 - Licenszelt kiadványok - Atlas Games I.

-Kyrg-

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések