Falkenstein Kastély Kalandötletek - Az Elveszett Cirkáló

A karakterek meghívót kapnak Jules Verne tudományügyi minisztertől az új francia cirkáló, a Surcouf próbaútjára: talán ők maguk is Tudósok vagy Feltalálók, akik a hajó valamelyik részét tervezték, esetleg gazdag mecénás Nemesek vagy Úriemberek, akik támogatták az építést, vagy Katonák, akik kinevezésben reménykednek. Akármi is a helyzet, mindannyian az új hajó fedélzetén tartózkodnak, mikor a kapitány fellebbenti a fátylat a cirkáló titkos képességéről: valójában ez egy különleges tengeralattjáró, ami képes a felszínen és a mélyben is harcolni a világtengereken egyre gyakoribb vízalatti kalózok ellen, sőt, (elméletben) akár a Nautilusszal is felveszi majd a versenyt, ha befejezik teljesen. A hajó hamarosan meg is kezdi első merülését a mélybe, ám ekkor beüt a katasztrófa…




A Történet Lehetséges Szálai
  • A hajó gépei egy robbanástól megsérültek és leálltak, így tehetetlenül a tenger fenekére süllyedtek. Versenyt kell fussanak az idővel, hogy megjavítsák a sérüléseket és megtalálják a többi bombát, mielőtt a legénység sorai közt rejtőző fanatikus porosz ügynökök felrobbanthatnák azokat is.
    A legfőbb “ellenfél” ebben az esetben maga a hajó a sérült átjárókkal, elárasztott folyosókkal és megjavítandó gépezetekkel. Az ellenséges ügynökök jelenléte sokáig titok, bár az idegenkezűség egyértelmű és az indulás előtt nem volt lehetőség elhelyezni a bombákat. A Barkácsolásban járatos karakterekre számos feladat hárul, de az Atlétikára, Fizikumra és Észlelésre is nagy szükség lehet.

  • Egy csapat porosz ügynök átveszi a hatalmat a hajón, foglyul ejti a tiszteket és a vendégeket, majd a Belső-tenger felé veszik az irányt, hogy egyenesen Bismarck kezébe adják ezt a fantasztikus találmányt. Ha a karakterek nem tudnak megszökni és visszavenni a Surcouf felett az irányítást, hamarosan egy porosz börtönben találhatják magukat.
    Ebben a változatban a karaktereknek egy ellenséges hatalom embereitől kell visszafoglalni a hajójukat, lehetőleg csendben és minél gyorsabban. A poroszok oldalán áll a számbeli fölény és a tűzerő, a franciákén a helyismeret: akár a karakterek közül került ki a tervező, akár az egyik mellékszereplő az, sokkal jobban ismerik a szűk járatokat, szellőzőket, mint a támadók. A csapatnak minden tudására szüksége lesz az Atlétika, a Lopakodás, a Lövészet, a Viaskodás és a Vívás terén, de legfőképpen a Bátorságukra.

  • Egy titokzatos tengeri szörnyeteg támadt a hajóra egészen mélyre húzva a Surcoufot, egyenesen az Atlantiszi-óceán fenekére - és még az alá is. Egy hatalmas barlangba kerülnek, ahol ősi romokra és különös, tündeszerű lényekre bukkannak, akik nem örülnek a betolakodóknak. Ahhoz, hogy kijussanak, meg kell szerezniük a szörnyet irányító ereklyét, és vissza kell verniük a bennszülöttek támadásait.
    Az ősi szörny ellen talán meg tudná magát védeni a Surcouf, ha teljesen fel lenne szerelve, de a próbaúton nem pakoltak lőszert az ágyúkhoz, csak a fedélzeti Gatlinghoz van egy kevés, az is véletlenül. A tengerfenék alatti barlangban viszont erős a mághia, így ha van a csapatban varázstudó, nagy hasznukra lehet a bennszülöttek ellen. Persze ha van köztük elég Bátor és Karizmatikus személy, akár még tárgyalni is megpróbálhatnak velük, nem feltétlen kell a Lövészet, Viaskodás és Vívás képességeikre hagyatkozniuk.

Megjegyzés: a hajótest és a gépezet fém részei miatt a Tünde karakterek komoly  hátrányban vannak ebben a történetben, és a varázstudóknak is nehezebb a dolga. Ellenben a Törpék számára ideális környezet, a Fém Szeretete képességük igencsak kapóra jön.

A Surcouf a mi világunkban

A Surcouf
Tengeralattjáró Cirkáló
A Francia Haditengerészet új, titkos fegyvere, egyszerre felszíni cirkáló és vízalatti naszád. [20]
Ár: 292 nap, 29.200 v
Méret: Hatalmas [x4]
Leírás: a hajótest laminált falapokból áll, fényes, kerekfejű rézszegecsekkel, nagy üveg „halszemekkel”, belül pedig mindenhol nagy, réz kijelzők és mérők vannak felerősítve. [0]
Meghajtás: a felszínen gömb formájú, réz Gőzkazán, amit apró szegecsek százai borítanak, és a hordócsap alakú biztonsági szelepekből örökké gőzsugarak csapnak ki. A víz alatt füstölgő kénsav és ólom akkumulátor telepek, amik surrogó, szikrázó Elektromotorokat hajtanak. [10]
Működési idő: 1 hónap [10]
Irányítás: tengerészeti stílusú Kormánykerék, nagy, réz iránytűvel és a Gépházba vezető irányítórudak. [1]
Mozgás: ékes tengelyre szerelt, sokszárnyú Spirális Csavarok, amik váltakozó irányba tudnak forogni. [2]
Fegyverzet: 
• Négy darab önvezető, óraműves torpedó, robbanófejjel felszerelve. [10]
• Két darab gyorstüzelő tüzérségi löveg, halálos, messze hordó robbanógránátokkal. [10]
• Két darab halálos sorozatokat kilövő Gatling gépfegyver. [10]





Falkenstein Kastély Kalandötletek - Farkas az Éjben

Falkenstein Kastély Kalandötletek - Az Elveszett Cirkáló


A Castle Falkenstein pdf-ként már a DrivethroughRPG oldalon is megvásárolható!
-Kyrg-

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések