Basic and Generic / BaG - Mit játszunk? - A Fellegek Feletti Világ

A múltkori BaG kampányötletnek utóélete is lett, ugyanis annyira megtetszett idehaza, hogy pár kezdeti nehézség után el is kezdtünk benne játszani. Emiatt összegyűlt némi jegyzet és tapasztalat, amit most szeretnék megosztani veletek.


Karakteralkotás
Kis gyakorlással egészen gyorsan lehet karaktert létrehozni a BaG rendszerrel, de az első egy-két alkalom eléggé zavarbaejtő lehet. Ki kell tapasztalni, hány pontot szánj az elérhető 65-ből a tizennégy Képességre, esetleg mennyit tartalékolja az életpontokra: kell hozzá egy kis gyakorlás, hogy lássuk, mennyi az az érték, ahol már nem szórjuk sorban a sikertelen próbákat, és mennyire elég az 5 alap életpont, ha nem teszünk hozzá többet.
A Jellemzők nagyon könnyen csapdába ejthetnek minket, hiszen a pozitívak között nem csak számszerű bónuszt adók vannak, de több olyan is, ami kifejezetten segíti a koncepciónk felépítését. Amit viszont könnyen lerombolhatnak a negatívak, amiket sajnos kötelezően fel kell venni, mégpedig ugyanabban a kategóriában, mint az előnyös párját (persze háziszabállyal úgy csináljuk, ahogy a mesélőnk engedi). A tapasztalatom az, hogy főleg az Átlagos súlycsoportban vannak olyan hátrányok, amiken könnyen elcsúszik a karakterkoncepció. Úgyhogy ne feledjük, NEM KÖTELEZŐ felvenni mind a 14 Jellemzőt (8-at az első modulból, 6-ot a másodikból), ez a mennyiség csak a maximumot jelenti. A kevesebb pedig néha több.


A cikk végén található dokumentumban összeszedtem letisztázva mindazt, amit a kampányhoz írtam. Egy része már benne volt a korábbi cikkben is, de ahol kellett, összeszedtem és rendszereztem az információkat.

Történelem
Egy kicsit összeszedtem a korábban felvázolt dolgokat, hogy koherensebb legyen a szöveg. Bőven van benne egyelőre fehér lyuk, ezeket általában játék közben szoktam kitömködni én magam is. Az első kampányunkban egy, a régi térképeken még szereplő, ám mára már elveszett, lehorgonyzott szilánk keresésére indult a csapat.


Frakciók
Az eredetileg Delon leírásában szereplő Frakciókat egy kicsit kibővítettem, meghatározva nagyjából milyen szerepet tölt be egy tanítvány, egy beavatott és egy mester. Természetesen ez közel sem az összes céh, rend vagy vallás, ami a világban létezik, de egyelőre a saját kampányunkban sem szerepel több: mivel hajós sztorit játszunk, a Szélfogók központi helyen állnak, de a Fellegjárók is már tiszteletüket tették.

Delon
A város leírását egy kicsit kibővítettem, bár nem sokban változott. Egyelőre a csapatunk sem időzött itt sokat, csak mint a kampány induló helyszíne szerepelt.


Fegyverek, vértek
Az alapkönyvben elég tágan volt meghatározva minden, de én szeretem a saját kampányaimban pontosítani, mi elérhető és mi nem. Így egyfelől kiszűrtem a gyakori fegyvereket és vérteket, másrészt adtam nekik egy (önkényesen meghatározott) árat. Ez utóbbi miatt a kampány pénznemeit is kidolgoztam, hogy könnyebb legyen követni hány rézgaras, ezüsttallér vagy aranydukát van az erszényekben.

Szélhajók
Itt némileg több munkára volt szükség, de összességében igen elégedett vagyok: a korábbi cikkben már kidolgoztam pár szélhajót az alapkönyv járművei alapján, viszont én szeretek rendszerben gondolkodni, és ebbe beletartozik az is, hogy mi miért annyi és mi mennyiért módosítható. Ezért készítettem egy nagyon minimalista hajóépítési skiccet, megadva, hogy az egyes képességek mennyiben befolyásolják az árat, és ha egy már megépült hajót szeretnénk kicsit gyorsabbá, erősebbé vagy ellenállóbbá tenni, az mennyibe fog kerülni. Az ebből származó tapasztalat miatt a korábban már létrehozott hajók értékeit is kicsit kiigazítottam.


Kóborsziklák
Ez volt igazából az első, amit kidolgoztam a kampányhoz: néhány egymásra épülő táblázat, kicsit az eredeti "Kalandhelyszín" listák alapján. Ebből a mesélő pár dobással létrehozhat egy véletlenszerű kóborsziklát, amit a karakterek felfedezhetnek.

Ezen kívül még számos további egyéb jegyzet is készült, például szörnyek és további varázslatok, ezeket majd talán egy későbbi cikkben osztom meg.

A Fellegek Feletti Világ letölthető összefoglalása.



Basic and Generic / BaG - Mit játszunk? - A Fellegek Feletti Világ

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések