A Falkenstein Kastély - Alternatív korok és kampányok

Ahogy azt egy korábbi cikkben már írtuk, a Falkenstein Kastély világa sokkal nagyobb, mint Új-Európa vagy maga a Föld. Ám a bolygó elhagyása nélkül is bőven vannak lehetőségek az alternatív világra - ehhez elég  korábbra helyeznünk a játék idejét. Az alábbiak csupán kiragadott példák, az alapkönyv kronológia fejezetében felsorolt korszakok közül bármelyik remek játéklehetőségeket rejt.


A jégkorszaki vadász
Időszámításunk előtt 15.000 körül a cro-magnoni emberek benyomultak Új-Európába, kiszorítva és beolvasztva a neandervölgyieket. Ám a jégbe és hóba burkolózott vidéken nem csak kardfogú tigrisekkel, barlangi medvékkel és mamutokkal néztek szembe: a Sárkányok még ezeknél is nagyobb veszedelmet jelentettek a primitív szerszámokkal felszerelkezett vadászoknak.
Ez a korai korszak adja magát egy nagyon sötét, hard fantasy játékhoz, ahol az éjszaka sötét és veszedelmes. Központi eleme a vadászat és a túlélés, a törzsek közötti szövetségek és kereskedelem. A mághia itt még nem létezett, a misztikumot maguk a fenevadak és a Sárkányok jelentették.


A Tündék érkezése és az Alkonyat Háborúja
Pár évezreddel később újabb bevándorlási hullám érte el Új-Európát, ám ezúttal a Fátyol irányából. A benyomuló Tündék két frakciója és számtalan vérvonala hamar szétterjedt az egész kontinensen, a vasércre rábukkanó Törpék pedig lemondtak régi képességeikről, hogy ezt a fémet megérinthessék és formálhassák. Ez a korszak még vad és zabolátlan, amikor semmiféle megállapodás nincs a felek között, így a Tündék azt tettek, amit akartak, az emberek pedig próbálkoztak védekezni ellenük. A Sárkányok már nem feltétlenül vadásztak rájuk, de még nem is voltak a szövetségeseik. Sok szempontból ez ugyanaz, mint az előző helyzet, de sokkal több misztikummal, és már kevésbé a puszta túlélés a cél. A Tündék ismeretlen szörnyetegek, titokzatos szellemek, ám nekik köszönhetően megjelenik a mághia is, mint a sámánok misztikus hatalma.
Az Alkonyat Háborúja a mai Írország földjén dúlt, a Tuatha De Danu Tündék és a Fomori óriások között, és végül mindkét oldal pusztulását hozta. A kelta regék felhasználásával remek kampányt lehet köré kerekíteni, akár nagy hatalmú Tündék, akár egyszerű emberek a játékos karakterek. Itt már hatalmas mághikus erők szabadultak el, ereklyék kovácsolódnak és formálódnak, melyek akár egy gőzkorszaki kampányban is visszaköszönhetnek.


Az ókori Görögország
A görög regék és mondák kiváló kiindulópontot jelenthetnek, hiszen az istenek valójában a Fényes és a Sötét Udvar Tündéi, akik az emberekkel keveredve folytatták kicsinyes játékaikat. A megszülető félistenek maguk is Tünde vért hordoznak és számos különleges képességgel bírnak, szörnyekkel (Tünde teremtményekkel) csatáznak és az istenek kincsei után kutatnak.
Ez a korszak egyaránt lehet könnyedebb fantasy (lásd a Herkules és Xena sorozatoka) vagy sötétebb, komorabb hangulatú, attól függően, hogy a Házigazda mit tervezett. 


Róma
Új-Európa Római Birodalmát nem kis részben a Tündékkel való szembenállás formálta, miután az emberek rádöbbentek, hogy a Fátyol teremtményei nem istenek. A hideg vassal vívott háborújuk több fronton is zajlott: a birodalom terjeszkedése a Tündék felkutatására irányult, a Világos Udvar pedig a barbár ember törzseket küldte ellenük, hiszen náluk még nagy tiszteletnek örvendtek, mint ősi szellemek és természeti lények. A Sötét Udvar beszivárgói pedig belülről taszították romlásba Rómát, egyre jobban terjesztve a dekadenciát, a véres gladiátorjátékokat és az orgiákat.
Egy ókori római kampányt akár vehetünk egészen történelmire is, kisebb-nagyobb misztikus kilengésekkel, valódi mághikus hatalommal bíró látnokokkal, Tündékkel megtámogatott barbár germánokkal. Vagy a határvidéken akár a Tündék és a titokzatos erők is állhatnak a középpontban, ahogy egy hideg vassal felszerelt sereg katonáiként kutatnak a játékosok a Tündék után.


A keresztes háborúk kora
Ez az időszak nem kis átfedést mutat az Ars Magica korszakával, ám azzal eléggé ellentétes előjellel: a lovagok és arabok küzdelmei közepette a misztikus tanok eljutottak Európába, komoly érdeklődést váltva ki. Rómában Ince pápa váratlanul úgy döntött, hogy a mághia Isten ajándéka, és ha jó célra használják, üdvös dolog, ezzel gyakorlatilag engedélyezve a varázslást a papok és a velük szövetséges bölcsek számára. A feketemágusok és a Sötét Tündék természetesen továbbra is az emberek és az Egyház ellenségei maradtak.
Egy ebbe a korba helyezett kampányban egyaránt helyet kaphatnak nemes lovagok, varázslók és közemberek. A Tündék javarészt a saját területeiken élnek, minimálisan keveredve az emberekkel (például rejtett uradalmakban), a Törpék viszont nyíltan összedolgoznak a halandókkal. A Sárkányok pedig már javában szimbiózisban élnek az embernépekkel, de gyakorta rajtaütnek a kincseket rejtő várakon, Törperődökön.



A Castle Falkenstein pdf-ként már a DrivethruRPG oldalon is megvásárolható!
-Kyrg-

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések