A Falkenstein Kastély - Cselek, kombók & pajzsok - Opcionális harci szabályok

Az elmúlt pár évben elég sokat meséltem a Castle Falkenstein szerepjátékot, mind nyilvános rendezvényeken, mind pedig zárt körben, és ez idő alatt elé jó sok házibarkács ötlet összegyűlt mind a kártyás rendszeréhez, mind pedig az alternatív szettingekhez (lásd a múltkori Lovagregényt). A mai cikkben ezek közül szeretnék párat megosztani, az összecsapások színesítésére.


Cselek
Cselhez és félrevezetéshez bármilyen vitatott tett során lehet folyamodni, legyen az fegyveres közelharc, tárgyalás, csábítás, tánc vagy akár versenyfutás. A lényege, hogy az egyik fél úgy tesz, mintha gyengébb esélyei lennének, mint valójában, vagy nem hamis irányt/célpontot sejtet a másikkal, majd miután a másik fél reagál rá, hirtelen felfedi a valódi szándékát. Általában egy ellenféllel szemben csak egyszer lehet előadni, mert utána már számít rá.
A lényege, hogy a cselekvő fél csak nem passzoló (1-1 pontot érő) lapokat tesz a cselekedetre, legalább egyet, majd miután a másik fél a saját lapjaival reagált erre, a cselekvő a kezében tartott kártyákból letehet egy vagy több passzoló kártyát, amire a másik fél általában már nem reagálhat, hacsak nincs még fel nem használt, passzoló lapja.
A sikeres cselhez számos előfeltételnek kell teljesülnie:
1. A cselező fél kezében kell lennie legalább egy passzoló lapnak, de elsőre ezt nem teheti le, hanem legalább egy, nem passzolót kell rátennie. 
2. A védekező félnek legalább annyi lapot kell letennie ellene, amennyivel meghiúsítaná a cselekvő szándékát. Ha a tett már az első, nem passzoló lappal is legalább Félsiker, a cselekvő nem tudta csőbe húzni a másikat. 
3. Ha a védekezőt sikerült becsapni, a cselekvő leteheti a kezében tartott maradék lapokból a passzolókat, de csak azokat! Ilyenkor nem tehet már le nem passzolót, és legalább Félsikerhez elegendőt kell leraknia. 
4. A védekező fél erre csak akkor tud újabb lapot letenni, ha maradt a kezében passzoló lap! Nem passzolóval ilyenkor már nem védekezhet.
Például:
"Chirac, a Tünde kardmester Nagyszerű Vívással küzd egy nagydarab Szerencselovaggal, aki Jó Viaskodással forgatja a lándzsáját. Chirac az ember felé vág, két, nem passzoló lappal megtámogatva, így a támadás összesen 10. A Szerencselovag rádob egy Treff 8-ast, így a hárítása összesen 14, vagyis a Tünde vágása sikertelen - lenne, de ekkor Chirac előhúz egy Treff Bubit, így az összege hirtelen máris 21, egy Teljes Siker!"


Kombinált támadások
A küzdelem során a támadó megpróbálhat kombinálni két, egymástól eltérő támadást, például egy kardvágást és egy ökölcsapást, egy buzogánycsapást és egy rúgást, és így tovább. Nem végezheti mindkettőt ugyanazzal a "fegyverrel", de használhatja mindkettőre ugyanazt a képességet (pl. Viaskodás).
Minderre a Kombinált Tettek szabályát használhatjuk, annyi csavarral, hogy nem egy fokozattal nő a nehézség, hanem mindkét csapásra -2 büntetés jár. A támadó természetesen nem húzhat lapot közben, ugyanazokból kell gazdálkodnia mindkettőnél, ahogy a védekezőnek is.
Például:
"A nagydarab Szerencselovag a lándzsájával Chirac felé döf, majd egyből felé is rúg. Mindkettőhöz a Viaskodását használja, ami így -2 büntetést kap: a döfésre egy Treff 6-ost tud tenni (az összeg így 10), a rúgásra pedig egy Treff 10-est (14). Chirac karddal könnyedén hárítja az elsőt, egy nem passzoló lappal 11-re emelve az összegét, viszont a rúgás ellen nem használhatja a kardját, csak a saját, Jó Viaskodását. Ezt ugyan megtámogatja egy Treff 5-össel és két nem passzoló lappal, de így is csak 13 - a Szerencselovag egy Félsikerrel csak, de betalált!"

Pajzsok
Bár a gőzkorszakban nem túl gyakori, hogy valaki pajzsot ragadjon, az ódon várkastélyokban jópárat találni a falakon, így hőseink maguk is felkaphatnak egyet a közelharcban. Ezek az eszközök kiválóan alkalmasak a hárításra, erre használva +2 bónuszt adnak a harc során. Támadni is lehet velük, ekkor viszont -2 büntetést adnak a cselekedetre, és találat esetén úgy sebeznek, mintha bunkósbottal ütöttek volna.
Például:
"A Szerencselovag elvesztette a lándzsáját, de felkapott helyette egy díszes pajzsot. Chirac felé vág a kardjával, 4 ponttal megtoldva a Nagyszerű Vívását, így a támadása 12. A Szerencselovag Viaskodása Jó, amire összesen csak 5 pontot tud rátenni, ezzel 11-et elérve, viszont a pajzsból származó +2 bónusszal összesen 13, sikerült kivédenie a csapást."

A Falkenstein Kastély - Cselek, kombók & pajzsok - Opcionális harci szabályok




Castle Falkenstein alapkönyv és A Gőz Kora kiegészítő pdf formátumban (külön-külön és kedvezményes csomagban) már a DrivethruRPG oldalon is megvásárolható!

-Kyrg

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések