A Falkenstein Kastély - A küzdelem szabályai

A Castle Falkenstein harci szabályai nem különösebben bonyolultak, de van pár dolog, amit célszerű észben tartani. 


A Kör 
Ennek az ideje nincs megszabva, vagyis addig tart, amíg mindenki egyszer cselekszik. Természetesen egy nagyobb létszámú csatánál nem kell megvárni, míg az összes mellékszereplő leadja a maga támadását: ilyenkor célszerűbb kisebb csoportok bontani az eseményt, és csak az ott tartózkodókkal foglalkozni. 


Kezdeményezés
Ahogy a könyvben is szerepel, ez az Észlelés függvénye, a legmagasabbtól haladva a legkisebb felé. Normál esetben ez a sorrend, és az egyenlő értékűek egyszerre cselekednek. Viszont ha valaki ki akar törni ebből, erre is dobhat lapot, megváltoztatva ezzel az események menetét.


Támadás és Védekezés
A szabályok szerint a Távolsági támadásokat a célpont Atlétika, a Közelharciakat pedig a Viaskodás vagy Vívás képességével kell összevetni, hogy eltaláljuk őket. Ezek viszont nem statikus Követelmények, hanem Vitatott Tettek, vagyis a célpont is dobhat rá lapot, hogy csökkentse a találat esélyét vagy legalább a Siker mértékét. Ez nagyban csökkentheti az elszenvedett sérülés mértékét, hiszen a fegyver sebzése attól függ, Félsikert, Teljes Sikert vagy Remek Sikert ért el a támadó. 
Amennyiben sikerül a védekezést a támadás eredménye fölé növelni, a támadás Kudarca miatt teljesen el is kerülheti a sebzést. Ha pedig a célpont annyira megnöveli a védelmét, hogy a támadás Összege ennek felét se éri el, a Balsiker miatt a támadó akár el is veszítheti a fegyverét, vagy a védekező más módon szerezhet előnyt a saját, következő cselekedetére. 


Több Tett egyszerre
Amint az az alapkönyvben is szerepel, ha kettő vagy több tettet össze akarunk vonni, akkor meg kell határoznunk a legnehezebb Követelményét, és azt még egy szinttel kell növelnünk. Ennyi elég is azokra az esetekre, ha ugyanazt a Képességet akarjuk kétszer használni - a példában mind a liánra felugrás, mind pedig az azon átlendülés az Atlétikát használja. 
Ha viszont ez két különböző Képességről van szó, akkor használhatjuk ehelyett a Kombinált Tettek szabályát: a felhasznált két Képesség értékét össze lehet adni, és csak egyetlen kártyát lehet felhasználni hozzá, a kezünkben tartott legkisebb passzolót (vagy egy nem passzolót). Ilyen lehet például a lovaglás közbeni lövés (Atlétikai és Lövészet) vagy ha a liánon átlendülve bele akarunk rúgni egy Pribékbe (Atlétika és Viaskodás). A Követelmény itt is a nehezebb, plusz egy szinttel megnövelve.

Újratöltés
Az alapkönyvben azt olvashatjuk, hogy a korabeli fegyverek újratöltése 1 perc. A mi világunkban már a 19. század elején, a napóleoni háborúk idején is képesek voltak a kiképzett katonák ennél gyorsabb sebességre, így ha ezt sokalljuk, opcionálisan figyelembe vehetjük a Lövészet képesség szintjét. Az Átlagos jelenti az 1 percet, a Jó már körönként két utántöltést, a Nagyszerű hármat, a Kivételes négyet, a Rendkívüli pedig ötöt. Ezt rádobott lapokkal is befolyásolhatjuk, passzoló lapokkal hozzáértően, nem passzolókkal kissé kapkodva.

A Castle Falkenstein és a Gőz Kora pdf-ként már a DrivethruRPG oldalon is megvásárolható!
-Kyrg-

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések