Falkensteini Mághia - Törpe mestermunkák és Tünde bűbájok

A Castle Falkenstein világának történelme során a Tündék és a Törpék ezernyi alkalommal avatkoztak be az emberek sorsának alakulásába. Az ókori vallások és mitológiai történetek hátterében szinte mindig őket találjuk: ők voltak Egyiptom, Görögország, Róma és a germánok istenei, a legendás fegyverek, páncélok kovácsai, akik ajándékaikkal segítették - és hátráltatták - a hősöket. Nem véletlenül alakult ki a közmondás: "Ne fogadja el semmit egy Tündétől!"
Bár ezek a tárgyak nem valódi ereklyék, abban az értelemben, mint a mághikus hagyományokhoz használt, éteri erőkkel telitődött tárgyak, de mégis komoly erővel bírnak. Nem véletlen, hogy használóikról legendák születtek, és ezernyi hiedelem és tévhit kötődik hozzájuk.


Törpe mestermunkák
A Törpék által készített kézműves fémtárgyakban nincsen semmi varázslat, csak tapasztalat és a Fém Szeretete: emiatt ezek a legmegbízhatóbbak, ugyanakkor talán egy kicsit a legunalmasabbak is. Egy Törpe acélból készült kard átvág minden páncélon, húson és csonton, míg az általuk kovácsolt vértek könnyebbek és ellenállóbbak bármilyen emberi holminál.
Az általuk kovácsolt fegyverek (jellemzően kardok, bárdok és kalapácsok) könnyen forgathatók, mégis hatalmas erővel csapnak le és könnyedén hárítják az ellenfél támadásait. Ez egy fix bónuszt jelent a velük végrehajtott tettekre, legtöbbször +2-t, ritkábban +4-et, egészen különleges esetben pedig +6-ot. A +4 esetén +1 pont jár fokozatonként a sebzéshez, a +6 esetén pedig +2. 
A Törpe páncélok többfélék is lehetnek, de általában finom szövésű sodronyból készülnek, mint a bajoroknak épített égihajók légballonjainak burkolata. A könnyű, ujjatlan láncmellények 2 pontot védenek bármilyen támadással szemben, míg az  felsőtestet fedő, komoly láncvértek 4 pontot, viszont egy fokozattal csökkentik az Atlétika képesség szintjét (-2 büntetést adva a próbákra). A legnehezebbek a Törpe lemezvértek, melyek 6 ponttal csökkentik a viselőt érő sebzést, viszont két fokozattal csökkentik az Atlétikát (-4 büntetés). Efféle páncélt már évszázadok óta nem kovácsolnak a Törpe mesterek, de néhány régi nemesi család kincstárában vagy kriptájában máig megtalálhatók.
Vétek lenne elhallgatni, hogy ezek a remek kézművesek nem csak fegyvereket és páncélokat, de gyönyörűen kidolgozott ékszereket is készítettek - és készítenek ma is. Az ezüstből, aranyból, platinából vagy ezek kombinációjából készült nyakláncok, gyűrűk, karkötők, tiarák vagy brossok lélegzetelállító szépségűek, így a viselőjük automatikusan egy, kettő vagy akár három fokozatot (+2/+4/+6 pontot) kap a Báj képességére, mindenkire azonnal pozitív benyomást téve.


Tünde bűbáj
A különféle Tünde vérvonalaknak számos különleges képessége van, ám ezek legtöbbje nem igazán alkalmas állandó tárgyak készítésére. A Leprikónok táncoló cipellői is csak ír zenére perdülne táncra, és a viselője is inkább áldozat, semmint szerencsés tulajdonos. A Nemes Tündék viszont számos holmit, fegyvert, páncélt, ékszert és köpenyt készítettek az évezredek során, melyek általában segítik a viselőjüket, de gyakorta nem pont úgy, ahogyan azt az ember várta volna. Ezek a tárgyak a gőzkorszakra vagy feledésbe merültek, vagy a legendák és mítoszok részeivé váltak, ősi sírokban, elfeledett romokban várva, hogy valaki ismét felfedezze őket.
A megbízható Törpe tárgyakkal ellentétben a Tünde holmik kaotikusak, hűen tükrözve készítőik kiszámíthatatlan természetét. A birtokosuk sose lehet biztos benne, milyen következményei lesznek a használatnak. 
A tárgyak erejét a Bűbáj Lap adja. Minden alkalommal, amikor a használó élni kíván a holmi erejével, húznia kell egy lapot a Varázspakliból. Ha a színe illik a tetthez (pl. kardforgatásnál Treff), a névértéke egy az egyben hozzáadódik. Ha a kihúzott lap nem illik a feladathoz (pl. kardforgatásnál Kőr), akkor csak 1 pontot ér. A Bűbáj lap ereje egy egész jelenetig tart, és általában naponta 1-3 alkalommal lehet előhívni.
A lap névértékét viszont minden esetben össze kell vetni a használó saját képességének szintjével: ha magasabb, akkor a tárgy használatának van valamiféle különös, furcsa, néha egyenesen kellemetlen mellékhatása is, az Összhangzathoz hasonlóan. A pontos hatás a Házigazdától függ, de alapvetően nem jelent sem előnyt, sem pedig hátrányt.
  • Kőr: a tárgy használata heves érzelmi reakciót vált ki mindenkiből, a használóból, az ellenfeléből és a nézőkből is. Ez lehet öröm, szomorúság vagy félelem, vagy akár ezek keveréke is.
  • Káró: a tárgy használata apró változásokat hoz létre az anyagi világban. A fémtárgyakon vékony rozsdaréteg jelenik meg, a pezsgőspoharak elpattannak, a fák levelei elkezdenek elsárgulni és lehullani.
  • Pikk: amint a tárgyat felhasználják, megmozdul a szellemvilág. Az emberek hangokat hallanak, az ablakok pár pillanatra másik dimenziókba engednek betekintést és az ajtók néha egészen más helyekre nyílnak.
  • Treff: a tárgy elementáris hatással bír. A semmiből váratlanul feltámad a szél, megnő vagy lecsökken a hőmérséklet, köd szivárog elő a semmiből, a nyári napsütésben nekiáll hullani a hó.
Kivételes vagy Rendkívüli Káprázattal a Tündék egészen különleges holmikat is tudnak alkotni, mint például egy Tündeezüstből vagy élő fából készült, élőnek tűnő műkar, vagy játékállat. Ezek igen csábítónak hathatnak egy ember számára, főleg, ha ajándékba kínálják, de sose feledjük: ezek végső soron mindig a készítőjük akaratának engedelmeskednek!

Falkensteini Mághia - Törpe mestermunkák és Tünde bűbájok



Castle Falkenstein alapkönyv és A Gőz Kora kiegészítő pdf formátumban (külön-külön és kedvezményes csomagban) már a DrivethruRPG oldalon is megvásárolható!

-Kyrg-

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések