Cyberpunk 2020 - Punkmagazin haladóknak - Interface Vol. 1 - The Magazine for the Cyberpunk Enthusiast

A Cyberpunk RED szerepjátékhoz tavaly bejelentett Interface magazin elődjét 1990 és 1992 között adta ki licensz alapján a Prometheus Presss, amit direkt erre a célra alapított Kevin DeAntonio, Chris Hockabout és Thaddeus Howze. A lapnak két évadban összesen hat száma jelent meg: az első évad első és második száma az eredeti Cyberpunk 2013-hoz, a harmadik és negyedik, valamint a két szám után megszakadó második pedig a Cyberpunk 2020-hoz  hozva le cikkeket. Mindegyik számban volt egy-egy középső nagy kép is, úgymond poszter gyanánt. Lássuk, miket is találhatunk az első évad számaiban!


Az I/1 számban érezhetően a rendfenntartás és büntetés-végrehajts állt a középpontban, mivel több cikk is foglalkozott a rendőrséggel és a különféle szervezetekkel. A "Move On Maggott!!!" kis túlzással a Protect & Serve elődje, hiszen végig veszi az NCPD osztályait, a különféle beosztásokat, feladatokat. Még egy eléggé Drebb bíróra hajazó képet is kapunk, hogy néz ki egy átlagos rendőr felszerelése. A "Subject: Terminated" Matthis Maddox rendőrtiszten, a Cyberpsycho Squad vezetőjén keresztül mutatja be, hogy is dolgozik a különleges alakulat, amit később majd C-SWAT vagy MaxTac néven emlegetnek majd. A cikk nem csak a hangulat és a módszerek leírása miatt hasznos, hanem mert kapunk néhány konkrét kiberpszichó NJK-t is benne. A "LawTech Unlimited" a rendőrség eszköztárát mutatja be, a sisakoktól a lőszereken át a különféle kiberkutyákig. Ide tartozik még a "Police File" rovat is, ahol a The Givers of Pain bandát és vezetőjüket mutatják be, elég alaposan. A "Spotlighting: The Inmate Penal Corps" pedig bemutatja, hogyan is működnek a modern börtönök büntetőszázadai, ahová beállva az elítéltek nem szatyorvarrással vagy zacskóragasztással töltik le büntetésüket, hanem mint a börtön által bérbe adott zsoldosok.


Az újságban számos technológiai cikket is kapunk, általában egy-egy oldalon beszúrva őket a hosszabb cikkek közé. Egyből a legelején egy sor kiberverrel indít, melyek egy része azután a CP2020 alapkönyvbe vagy a Chromebookokban köszöntek vissza (pl. Grapple Hand). Külön cikk foglalkozott a különféle harci kemikáliákkal, főleg a mérgekkel, mellette pedig egy oldalt szenteltek az orvosi drogoknak is. Az "Altered States" a hagyományos drogokkal foglalkozik, mint a jó öreg Hype és Whitelace, és itt még sokkal komolyabb következményekkel jártak ezek, mint a CP2020-ban, hiszen mindegyik időleges Emberség-vesztést okozott. Programokból és fegyverekből is egy-egy oldal jut, utóbbinál jól látszik, hogy a régi CP2013-ban kaliberekhez rendelt sebzés erősen a lőtávolság függvénye volt: például egy tömör shotgun skuló közelre 6d6+2-t sebzett, közepes távon már csak 4d6+3-at, messzire pedig lelassult 2d6-ra.
A rövid beszúrások között kapunk némi infót szolgáltatásokról és cégekről is: megismerhetjük, mit is tartalmaz pontosan a Trauma Team előfizetésünk, mit kapunk az egyes szintekért; bemutatja az RVSP testőrvállalatot, ahonnan egyaránt bérelhetünk személyi védelmet és páncélozott kíséretet; és megismerhetjük az OTEC vállalatok, azt a tengerbiológiai céget, ami a Negyedik Cégháború egyik kulcsszereplője lesz majd évekkel később.
Az új szakértelemek és előtörténet-életutak kifejezetten a lapban megjelentekre irányultak, behozva a Testépítést, mint szakértelmet, amivel nagyon lassan, de növelni lehetett a FIZ értékét, illetve előéletként az óceánvárost és a rendőrakadémiát.


Az I/2 szám már nem annyira tematikus, mint az I/1 volt, sőt, kimondottan széles skálán kapunk cikkeket. Nyitásként máris két oldalnyi kibernetikus kézbeültetés érkezik, a Tenyérbombától a Méregtűn át az Orvosi Moduláris Kézfejig. Később a NewTech rovatban a lábakba ültethető görkorcsolyákról is kapunk egy cikket. A felszerelések terén egy OTEC légpárnás tank, a SEV-1 egészíti ki a sort. 
A hosszabb cikkek terén az első a "Getting along" a személyek közötti kapcsolatokról szól, vagyis hogy hogyan kell kijátszani, ha valakinek alacsony/közepes/magas az EMP és a HDVG. Többször is tapasztaltam, hogy a játékosok nehezen képzelik el, hogyan is kellene előadni, mennyire hűvös vagy őrült a karakterük, ez a cikk nagyon jó irányelveket ad.
Az egyik leghosszabb cikk ezúttal a zugdokikról szól, három nagyon konkrét példán keresztül, akik mind sokkal többek, mint egy tipikus alagsori hentes: az őrült Dr. Rubichek, a Spider Lady és a virtuális térben rendelő Dr. Muir nagyon feldob egy-egy kampányt.


Az első számban bemutatott IPC büntetőszázadokból megismerhetjük a tíz legfontosabbat, minden fontosabb adatukkal együtt. Ezzel párhuzamosan kapunk egy sor karakteralkotási ötletet is, különféle szerepváltozatokkal, alternatív képzettségcsomagokkal.
A "Mi van a zsebünkben?" és a "Pénzt vagy életet" cikkek a különféle fizetőeszközöket és fizetési módszereket, bevételi forrásokat mutatja meg, többek között azt is, hogyan szokás kifizetni a megbízásokat, havi béreket, jutalékokat.
Ebben a számban már könyv- és filmkritikákat is közöltek, amik erősen szubjektívre sikerültek. Legalábbis sosem olvastam még ennyire lehúzó véleményt az eredeti Total Recallról, még ha Robotzsaru 2 tényleg nem volt annyira jó, mint az első. Tagadhatatlan, hogy nagyon CP szemszögből nézték a filmeket.
A szám végére még egy kis errata is belefért, az első számra vonatkozó javításokkal.


A már a Cyberpunk 2020-hoz készült I/3 számban is elég sok cikket kapunk az új technológiákról, mint a kibernetikus hangszálak, kiberlábba rejtett minibár, macskatalp és a monovízió kiberoptika. Az itt-ott beszúrt New Look cikkekben kapunk hozzá még néhány beültetést, mint újfajta kiberszemeket, például. Ismét kapunk "Altered States" rovatot, még több harci és utcai droggal, mint a Rambo-7 vagy a Skate. A Skinmask cikk egy újfajta módszert mutat be a végletekig szennyezett környezet elviselésére.


A világgal foglalkozó cikkek közül az Antarktika Kollektíva egy egészen új területet mutat be, a maga fél milliós lakosságával, régióival és problémáival. A tartomány kifejezetten érdekesre sikeredett, a cikkből pedig megismerhetjük a történelmét 1992-től 2020-ig, a térség meteorológiai jellemzőit, és kapunk három kalandötletet is hozzá. A Revolution Genetics Inc egy újabb cégprofil, egy feltörekvő genetikai cégről és vetélytársairól A cikke előre felvázolja a cég jövőjét is, egészen egy 2020-as cégháborúig, amit a Biotechnikával vívtak a kibertérben. A Vend-A-Module Inc egy adatbázis-szolgáltatást nyújtó cég, ami chipekre tölthető információkat árul, a DataTermekhez hasonlóan. A Troubleshooter Cabs egy harci taxicég, amihez kapunk egy táblázatot, hogyan állítsuk össze az egyedi kocsikat, típussal, felszereléssel és fegyverzettel. Végezetül kapunk egy újabb cikket a korábbi számokban már bemutatott IPC csapatokról, ezúttal a Predators csapatról és vezetőjükről, Butch Schafferről. 


A hálózatról ezúttal több cikket is kapunk: az első egy kifejezetten hosszú bemutatás a Mesterséges Intelligenciák fajtáiról, viselkedéséről, de kapunk egy oldalt a hálózati "utazásról" és az alternatív program-formátumot. Ezúttal sem maradnak el a szerepváltozatok és alternatív szakértelem-csomagok, ezúttal kifejezetten a harcias szerepekre fókuszálva. Végül pedig ismét jönnek a film- és könyvkritikák, közöttük például az agyondicsért Akira anime filmmel.


Az I/4 számban a felszerelések között megint több olyan kiberver is van, ami később visszaköszön majd a Chromebook könyvekből, mint a Szegecselt kiberkar vagy a Korvett kiberláb. Viszont ezúttal a tartalomjegyzék utáni pár oldallal ki is merül az új tech bemutatása, ehelyett inkább a hosszabb cikkekre koncentráltak.
Az első ezek közül a "Nomadikc Chronicles" az észak-amerikai nomádokról szól. A NeoTribesban leírtak alapjai már itt is megjelennek, az vándorló idénymunkásokkal, vad bandákkal és kóbor teherszállítókkal. Mindegyikhez kapunk egy-egy konkrét példát is, plusz egy sor jellemző járművet, a motorokról a teherautókig.


Ezúttal is kapunk egy újabb cégprofilt, méghozzá a ConAg mezőgazdasági vállalatot. Megismerhetjük röviden a múltját és a jelenét, beleértve a Kansas Cityben található arkológiájukat, ami a cég központja. 
Az "And Bear Arms…" cikk a fegyverviselés jogáról, a fegyvertípusokról és a helyükről szól a világban, beleértve azt is, hogyan reagálnak az emberek, ha meglátják, miféle tűzerőt viszünk be egy bárba és mi az a pont, ahol azonnal hívják a SWAT alakulatot.
A "Here there be Dragons…" cikk az előző számban szereplő cikkhez hasonlóan a kóbor Mesterséges Intelligenciákról szól, ezúttal négy konkrét példányt mutatva be. Megismerhetjük, hol készítették őket, mikor szabadultak el és hogyan vívják harcukat az embereke ellen. A cikk párja pedig az "…and Dragonslayers", ami kettő, az MI-kre vadászó netrunner csapatot mutat be.


Szerepváltozatokból és alternatív szakértelemcsomagokból most különösen sokat kapunk, elsősorban különféle nomád és bandatag variációkat. Ez utóbbiak a Solo of Fortune 1-ben megjelent szerepek CP2020-ra igazított változatai.
A kritikák rovat különösen hosszú: ezúttal például többek között a Moon 44 (Űrkalózok), a Hegylakó 2 és a Blade Runner - Rendezői változat került terítékre.
Ami viszont kiemeli ezt a számot a Cyberpunk kiegészítők közül, az a Night City Blues: Chris Hockabout 4 oldalas novellája ugyanis a nagyon kevés hivatalos CP2020 történet egyike!

A következő cikkben pedig megismerhetjük a második évad számait.


Punkmagazin haladóknak - Interface Vol. 1

-Kyrg-

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések