Házibarkács ötletek - Lovagregény - A varázslók hatalma
A Lovagregény játékban a romantikus fantasy hangulatát próbáltuk megragadni a Castle Falkenstein rendszerével, és ehhez hozzátartozik a varázslat is. A CF skolasztikus mághiája remek alapot biztosít ehhez, arra viszont alkalmatlan, hogy egy az egyben átvegyük, hiszen itt nincsenek nagy, a tudást rendszerbe állító varázslórendek: a klasszikus fantasyban a varázshasználók a tornyaikba húzódó, a világ dolgaival látszólag keveset törődő, és mindent a háttérben manipuláló személyek. Hogyan faragjuk a dolgokat a saját elképzelésünkre?
A Varázslás képessége
A CF alapkönyvben a Varázslás képesség jelentette a varázslók egyik legfontosabb ismérvét: ezzel tudják érzékelni és manipulálni az éteri világ csomóit, vagyis látni és létrehozni a varázslatokat. Egy induló varázsló Varázslás képessége csak Jó lehetett, sem alacsonyabb, sem magasabb szint nem elfogadható. Ha nem varázsló karakter bír Jó vagy magasabb értékkel, akkor ő egy született, de nem képzett tehetség, akiből a játék során - a megfelelő képzéssel - akár még varázstudó is válhat.
A Lovagregényben ezek az alapok változatlanul megvannak, annyi különbséggel, hogy varázshasználó indulhat magasabb Varázslással.
Iskolák és varázslatok
A CF varázslórendjei mind bírnak jellemzően 2 Tan könyveivel, és az ezekbe a rendekbe tartozó varázslók az adott könyvekben szereplő összes (általában 4-5) varázslatot ismerik. Ez azt jelenti, hogy például egy Templomos varázsló 9 varázsigével kezdi a játékot, melyek mind az alakváltás/átformálás és a repülés/levitálás kategóriába tartoznak. Ahhoz, hogy bármiféle új varázslatot tanuljanak, be kell lépniük egy másik rendbe, vagy valahogy hozzá kell jutniuk annak Tankönyveihez.
A Lovagregény varázstudói egyszerre vannak ennél rosszabb és jobb helyzetbe: mivel nincsenek rendek, így a tanítványok nem is kapnak már induláskor egy halom "ingyen" varázslatot, viszont mivel nincsenek rendek, így nem is zárják el előlük a tudást. Ehelyett minden egyes varázsigét kell megtanulniuk, ezek nincsenek tematikus könyvekbe rendezve. Induláskor egy ifjú varázsló csak az alapvető Bűvigéket és Védővarázsokat (lásd Comme Il Faut, 91. oldal), valamint a Varázslás névértékével egyenlő számú, általa választott varázsigét ismer. Ezek egyikének se lehet nagyobb TE követelménye, mint a Varázslás képesség névértéke: vagyis ha Jó varázslással bír, akkor legfeljebb 6-os TE követelménnyel bíró varázslatot képes megtanulni.
Új varázslatok tanulása
Ahhoz, hogy a varázsló megtanuljon egy új varázsigét, először is hozzá kell valahogy férjen: rá kell bukkanjon egy régi, elhagyott toronyban egy poros varázskönyvre vagy tekercsre, amiben szerepel, esetleg találnia kell egy másik mágust, aki ismeri az adott varázslatot.
Ha megvan a forrás, jöhet a tanulás. Ehhez egy Varázslás tettre van szükség, melynek követelménye a varázsige TE értéke. Félsiker esetén TE nap alatt képes elsajátítani a varázsló, Teljes Sikernél fele ennyi, Remeknél pedig negyed annyi nap kell hozzá. Például a Vakító Fájdalom Teremtését Félsikernél 12, Teljesnél 6, Remeknél pedig 3 nap alatt tudja megtanulni a varázsló.
A varázslás menete
A CF világában a varázserő nehezen megszerezhető, ezért (az alapkönyv szerint) a varázsló két percenként egyszer húzhat csak lapot a Varázspakliból. A Lovagregényben sokkal több a szabadon felhasználható erő, hiszen nincsenek mindenfelé a mághiát megkötő gőzgépek, így a varázslók lényegesen könnyebben juthatnak energiához: Jó és Nagyszerű Varázslással három, Kivételessel kettő, Rendkívülivel pedig minden körben húzhatnak a Varázspakliból.
Házibarkács ötletek - Lovagregény - A varázslók hatalma
 






Megjegyzések
Megjegyzés küldése