Shadow Scar - Amíg az alapkönyvre várunk... - Character Creation & Supply Drop
Az Eyes in the Darkness és a Starter Set után az R. Talsorian kiadó az idei PAX Unplugged rendezvényen tervezte bemutatni a Shadow Scar szerepjáték alapkönyvét, de ahogy az már lenni szokott, a dolgok másként alakultak: Cody Pondsmith posztja szerint a grafikai munkák miatt csúsznak a könyv befejezésével. Kárpótlásként viszont kaptunk két újabb, ingyenes pdf-et: az első a karakteralkotás lépéseit mutatja be, így akár a Starter Set, akár az Eyes in the Darkness birtokában nekivághatunk egy saját karakterrel a Mozaiknak! A második, a Supply Drop pedig tovább bővítette a fegyverek és felszerelések listáját.
A Shadow Scar karakteralkotása hét lépésből áll, és a könyv végig vezet minket egy példakarakter megalkotásán is.
1- Otthon
Első lépésben meg kell határoznunk, hogy a karakterünk melyik világból származik, hol élt, mielőtt az Ügynökség tagja lett volna. Ez egyfelől meghatározza a stílusát és a világlátását (egészen másként gondolkozik valaki, aki Nakatsukuni mitikus Japánjából származik, mint aki az az Acél Udvar steampunk nagyvárosából vagy a Menedék űrállomásáról. Emellett mindenki választhat egy, az otthonvilágára jellemző képességet a háromból: az Acél Udvarnál például a Gépszívűt választva ha megvizsgál egy gépezetet, azonnal megtudhat valamit a legutolsó használóról, vagy hogy milyen célra használta.
Ha valaha játszottunk Mike valamelyik Interlock játékával (CP2020, Mekton), ez a fejezet azonnal ismerős lesz: először ki kell dobnunk, hogy az adott világ melyik régiójában születtünk, azután azt, hogy milyen emberek voltak a szüleink, hány testvérünk van, milyen a viszonyunk velük, és hogy összességében hogy áll a család helyzete. A következő lépés a gyermekkorunk, hogy mi volt ránk a legnagyobb hatással, és hogy hogyan kerültünk kapcsolatba a Fátyolháborúval.
A legutolsó lépésben meg kell határoznunk, milyen nagyobb események történtek eddig velünk: lehet, hogy egy cirkusszal utazgattunk korábban, politikusnak álltunk, egyetemet végeztünk vagy éppen elkövettünk egy gyilkosságot. Alapesetben elég egy ilyen eseményt meghatároznunk, de ha kicsit több részletet szeretnénk a karakterünk múltjából, kettőt vagy akár hármat is kidobhatunk.
3 - Tulajdonságok
A három Főjellemző (Elme, Test, Szellem) esetében igazából csak a sorrendjüket kell felállítanunk: a legfontosabbat 3-ra, az átlagosat 2-re, a legkevésbé fontost pedig 1-re tehetjük. A másodlagos jellemző (Ki Tartalék, Sebesség, Vagyon és Egészség) mind fix értékkel indulnak.
4 - Szakértelmek
A Shadow Scarban összesen 18 szakértelem van, a három Főjellemző alá elosztva: az Elme alatt megtaláljuk például az Éberséget és a Gépészetet, a Test alatt az Atlétikát és a Közelharcot, a Szellemnél pedig a Művészetet és az Előadást. A szintjük 0 (Képzetlen), 1 (Képzett), 2 (Profi) és 3 (Mester) között mozoghat - a karakteralkotás során öt szakértelmet vehetünk fel 2. és hetet 1. szinten.
5 - Előnyök és Hátrányok
Összesen 12 Előnyből válaszhatunk, legfeljebb kettőt: ezek között vannak szokványosak (Acélkemény: kapsz +3 Életerőt) és meglepőek is (Androgün: büntetés nélkül tudod magad nőnek vagy férfinak álcázni). Viszont minden Előnyért fel kell vennünk egy Hátrányt is: ezek között szintén vannak érdekesek, mint a Kleptomániás (Átlagos/2 nehézségű Ellenállás próba, hogy megálld, ha lehetőséged nyílik elemelni valamit).
Minden ügynök a hat nagy Shinobi klán egyikébe tartozik, és ismeri azok általános és titkos technikáit. Az előbbibe 10 tartozik, ezekkel minden karakter bír: a Vasszervezet miatt nem tudnak berúgni, a Gyors Újratöltés miatt pedig nem kell Tárgy-cselekedetet végrehajtaniuk a tárcseréhez.
A titkos technikák, a Mikkyok esetében már nem ennyire egységes a karakterek tudása: minden klánnál 12 módszer szerepel, és egy induló karakter ezek közül csak 4-et ismer induláskor. Ezek között egyaránt találni szokványos és különleges tudást is: az Arashi klán tagjai például megtanulhatják a Teljes Erőből technikát, amivel egy körre -1 büntetésért cserében +1 bónuszt kapnak a támadásaikra, vagy a Mágnesezést, amivel egy megérintett tárgyat 1 órára erős mágneses töltéssel tudnak felruházni.
7 - Felszerelés
Ez a karakteralkotás egyik legegyszerűbb része: mindannyian 15 Felszerelés pontot kapunk, amiből fegyvereket, páncélokat és egyéb holmikat tudunk igényelni magunknak, a Starter Set és a Supply Drop vonatkozó fejezeteiből.
Supply Drop
Ez igazából egy elég rövidke, csupán 4 oldalas fegyver-, páncél- és felszerelés-lista: az itt szereplők egy része benne van a Start Setben is (a 10 fegyverből 3, a 4 méregből szintén 3), de ezek egy részét is módosították, kibővítették. Mindenképpen hasznos kiegészítő, de elsősorban akkor nagy segítség, ha eddig csak az Eyes in the Darkness volt meg.
Shadow Scar - Amíg az alapkönyvre várunk... - Character Creation & Supply Drop
Shadow Scar - Starter Set - Első benyomások
Shadow Scar - Eyes in the Darkness - Az első benyomások
-Kyrg-
Megjegyzések
Megjegyzés küldése