Roncspuszta RPG - Wastelandpunk játék, az UnderWorld alapjain

Bár az UnderWorld alapvetően egy földalatti urban fantasy világ, mitikus szörnyetegekkel, bűbájokkal és mágikus relikviákkal, másodlagosan van neki egy nagyon erős wastelandpunk hangulata. Minden a fentiek szemetéből és roncsaiból készül: a kardok régi közlekedési táblákból és kikalapált feszítővasakból, a pajzsok csatornafedelekből, a páncélok összevarrt bőrdzsekikből és kabátokból. A települések házai régi deszkákból, autókarosszériákból, hűtőajtókból és ehhez hasonló törmelékekből épülnek. De mi van, ha kivisszük az egészet a föld alól?
Az alábbi eszmefuttatás egy alternatív, az eredeti jövőjét jelentő szettinget vázol fel az UnderWorld játékhoz, egy posztapokaliptikus, wastelandpunk szerepjáték világot. 


A Roncspuszták
Senki se tudja, mi okozta a Dagályt: talán egy nagy háború, egy világméretű járvány, vagy földönkívüliek támadása. Csak annyi bizonyos, hogy a halottak fenti világban felszabaduló életereje mind a föld alá szivárgott, felfelé nyomva a Ragyogás szintjét, míg az túlcsordult, kiáramolva a felszínre. És velük feljöttek a szörnyszülöttek, a legendások, a roncsemberek, és minden más szörnyeteg, ami eddig csak a föld mélyén volt képes létezni. A lenti világ társadalmi a felszínre költözött.
Hogy mennyi idő telt el azóta, az attól függ, kit kérdeztek: a romba dőlt városokban tudás után kutató könyvtárosok talán pontosabbat tudnának mondani, de a pusztaságok lakóinak mind más a véleménye. Van, aki szerint évszázadok, mások szerint csak pár évtized. A máig fogyasztható tartós élelmiszerek, konzervek alapján talán még ennél is kevesebb.
A nagyvárosok veszedelmes területek, ahol szörnyetegek, portyázó banditák és mágikus anomáliák lesnek az óvatlan felfedezőkre, merész kereskedőkre és rettenthetetlen navigátorokra. A romok azonban rengeteg hasznos nyersanyagot, elfeledett tudást, élelmiszert és felszerelést rejtenek, így mindig vannak próbálkozók.
A roncspusztákban számos Birtok van elszórva: kereskedőállomásként és úti pihenőként szolgáló Szabadbirtokok, ahol bárki megállhat egy italra vagy egyéb szórakozás után nézhet, mielőtt felszerelést vásárolhatna magának vagy elcserélné az áruját. Az Erősségek felett hadurak vagy vallási despoták uralkodnak, és nem ritka, hogy az emberek maguk is árucikknek minősülnek ezeken a helyeken.


A Ragyogás
A föld alól előbuggyanó mágikus energia idefent is hasonlóan működik, mint a mélyben: újabb és újabb különös holmikat, lényeket teremt, a felszín lakóinak félelmeiből és legendáiból táplálkozva. A régi bűbájok még mindig működnek, bár a relikviák többsége feledésbe merült, és a helyükre újak jöttek.
A felszín alatt mindenhol egységesen magas a Ragyogás szintje, azután feljebb haladva egyre alacsonyabb. A régi, "mágia-mentes" 0-s szint viszont már szinte csak a légkőr magasan fekvő részein, a hegycsúcsokon vagy régi, minden elken védett bunkerekben található, így a régi technológiák kifejezetten megbízhatatlanok - a RoncsTech viszont aranykorát éli.
Különös új fejlemény, hogy a felszín közelében gyakran kristályos formában jelenik meg a Ragyogás energiája, és az élelmes Bütykölők hamar megtanulták, hogyan használják fel ezt üzemanyagként a szerkezeteikben. 


A Szerzetek
Az UnderWorld szerzetei nem sokat változtak: a Hajléktalanokat manapság inkább Túlélőknek hívják, a Vakondemberek felszíni rokonai pedig adaptálódtak a vakító napfényhez, és inkább Szőrmókokként emlegetik őket. A Roncsemberek, a Vadak, a Legendások, a Szörnyszülöttek és a Nomádok viszont nem változtak semmit.


A Céhek
A földalatti társadalomban a Céhek jelentették a káoszt kordában tartó rendet. Idefent lényegesen nehezebb megőrizni a régi monopóliumaikat, ez azonban nem tartja vissza őket. A Birtokok és a puszták lakóinak többsége továbbra sem tagja egyik Céhnek sem, bár a szervezetek sokkal könnyebben vesznek fel új tagokat.


A RoncsTech
A mindent átható Ragyogás miatt a RoncsTech holmik még gyakoribbak, mint a régi időkben. Kézi- és nehézfegyverek, víztisztítók, kommunikátorok, lépegetők, suhanóhajók: a Bütykölők bármit megépítenek, a megfelelő ellenszolgáltatásért. A holmik többsége Ragyogás-kristályt használ üzemanyagként, ezzel biztosítva, hogy továbbra is szükség legyen az építők szolgálataura.


Szörnyetegek
Az AlVilág teremtményei közül többen is megtalálták az utat a felszínre: az alagútsárkányok ismét az égen szárnyalnak, a parabogarak elhagyott Birtokokat próbálnak benépesíteni kolóniáikkal. Ám a Ragyogás a fenti állatok közül is sokat átformált: hatalmas ízeltlábúak, óriási gyíkok és kígyók vadásznak a pusztákban, a tavakban és folyókban pedig különös halak úszkálnak.


Sokáig gondolkoztam rajta, hogy mennyi "puskapor" lenne a Roncspusztában: legyen egyetlen "Házibarkács Ötletek" cikk, mint a többi saját szetting/kampány terv, vagy kapjon egy saját cikk-sorozatot, ugyanúgy bemutatva ezt is, mint az eredeti UnderWorld földalatti világát. Végül utóbbi mellett döntöttem, mert az egész wastelandpunk hangulat nagyon megfogott.

Roncspuszta RPG - Wastelandpunk játék, az UnderWorld alapjain

-Kyrg-

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések