Inkább Megcsinálom Magamnak - Conan RPG - Túl a második fordulón

Amikor nemrég kiposztoltam, hogy lefordítottam a régi, TSR-féle Conan szerepjátékot, magam is meglepődtem, mekkora érdeklődést váltott ez a kis hobbiprojekt. Rengetegen jelezték, hogy ők is szeretnék megszerezni, digitális, vagy még inkább nyomtatott formában, és bár nagyon szívesen eleget tennék ennek a kérésnek, ez egyelőre nem lehetséges. Megkerestem a Monolith kiadót egy kis példányszámú "retro" kiadás engedélye ügyében, ám erre valószínűleg még egy darabig várnunk kell.


Eközben viszont az alapkönyv tördelése elkészült: a három füzetkét, a 32 oldalas Szabálykönyvet, a 16 oldalas Útmutatót és a 48 oldalas Világkönyvet egybegyúrtam, az eredeti formátumról A4 méretre változtatva. A táblázatok és a képanyag összerendezése után a végeredmény egy 85 oldalas pdf lett, vagyis valamivel rövidebb lett az eredetinél, ami részben a nagyobb oldalméret, részben pedig a kevésbé szellős tördelés miatt volt. 


Az eredetiben ugyanis a Szabálykönyv és az Útmutató három hasábra volt tördelve, nagy üres hellyel a lap felső részén, míg a Világkönyv egyhasábos volt, nagyobb betűmérettel és széles margókkal, igazodva a "jegyzetfüzet" hangulathoz. Utóbbiban a szabad helyet használták fel a "régészeti leletekről" másolt képeknek, amiknek viszont az én elrendezésemben nem maradt hely, így inkább egy kicsit átrendeztem a dolgokat.


A Szabálykönyv és az Útmutató nálam így végül egységesen kéthasábos lett, a Világ Könyve pedig megmaradt egynél, viszont jobban kihasználva a helyet, így az is lecsökkent 48 oldalról 30-ra. A képanyagok terén is igyekeztem az eredeti fekete-fehér képeket megtartani, bár volt olyan, ami a szkennelés során szinte kivehetetlen paca lett. Szerencsére szegény sárkányt sikerült az eredeti színes anyagból kiemelve reprodukálni.


Ehhez hasonlóan az eredeti Eredményjelző táblázat sem volt jó állapotban, a megsárgult papír helyett "egyszerűbb" volt az egészet újra alkotni. 


A lektorálás része még hátravan, így a fenti képen látott szöveg sem még a végleges. Ám ha az is megvan, meg is hirdetem az első nyílt kalandot ezzel az igazi klasszikussal!

-Kyrg-


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések