Forbidden Lands - Kalandhelyszín - A gyilkos molnár malma

A Forbidden Lands kampányunk lassan, de biztosan halad előre, ahogy a két falusi nekivágott, hogy visszavigyék az erdőben, egy halott zsoldos karjai közt talált elf gyermeket az övéihez. Egyelőre még elég messze járnak az északi elf erdőktől, ám a csapat már kiegészült a druida által megszelídített farkassal és egy felfogadott, ember zsoldossal, akinek szintén megvannak a saját titkai. Bár a céljuk nem annyira a kincskeresés, néha szó szerint belebotlanak a mindenhol fellelhető romokba: ilyen volt ez a vízimalom is.
A gyilkos molnár malma egy mini kalandhelyszín, vagy akár egy Véletlen Találkozás is lehet egy kóborló csapat számára. Elkészítettem hozzá a legendát is, amit hallhatnak, útba igazítva őket a kincsek felkutatására.


A legenda

"Nem sokkal a Vérköd előtt élt egy kapzsi molnár, Jörg. Akkoriban sok utazó járt még, és sokan elvetődtek a vízimalomhoz is, ahol a fiával, Gurmmal éltek ketten. Ám azok, akik ott kerestek szállást, néha még hajnalban távoztak, mielőtt a molnár felkelt volna, és olykor még panaszkodott is a fiának, hogy meglopták őt. Azután egy nap Gurm rájött, hogy valójában az apja meggyilkolta a magányos utazókat, és a testüket a folyóba dobta, a kincseiket pedig elásta a pincében! Mikor erre rájött, haragjában megölte Jörgöt, és elmenekült. A malom viszont még mindig ott van, és ott a kincs is, csak arra vár, hogy megtalálják!"

Jörg, a gyilkos molnár történetét főleg a Hollóföld délnyugati területén, az égerföldiek lakta részeken ismerik. A malom bármelyik folyó vagy patak partján állhat, amerre a karakterek megfordulnak, és bármely faluban hallhatják a történetet, azzal kiegészülve, hogy Gurm azután ott telepedett le náluk, de meghalt gyermektelenül, és a háza is leégett azóta. Az útmutatás két-három napi járóföldre helyezi a malmot tőlük, ám olyan környéken, amerre a falusiak nem szívesen járnak.

A vízimalom

Ha a karakterek elindulnak felkutatni a malmot, vagy véletlenül botlanak bele, egy sűrű nádassal borított folyóparton lelik meg. Körülötte egykor jó húsz méteres félkörben tiszta volt a terület, ám most derékig érő gaz borítja, és az idevezető utat is elnyelte a növényzet. A távolság miatt legjobb, ha a karakterek késő délután, kora este érik el a malmot, szemerkélő esőben, amiben egy kisebb vihar ígérete is benne van.

Az épület láthatóan elhagyatott, mindkét bejáratot kisebb pókhálók ékítik. A nagyobb malomhoz északról egy kisebb lakórészt építettek hozzá, ennek külön ajtaja van. A bejutás nem nehéz, semmi sincs bezárva.

1. A lakórész konyhája. Mindössze egy masszív rönkasztal és a helységek sarkaiban álló, mindenhová átlógó kemence alkotja a bútorzatot. A padlón egy aránylag erős, kívülről lelakatolható csapóajtó vezet a pincébe (lakat nincs rajta).

2. A hálószobában két régi ágy és egy ósdi szekrény áll, más bútor nincs idebent. A szekrényben elfoszlott, ősrégi ruhadarabok lógnak, csupa férfiholmi. Az ágykeretekben méretes szalmazsákok, mindkettő használható, ám csak mérsékelten kényelmes.

  • A malom felöli falnál álló ágyban a zsák alatt egy régi, vaskos könyv, a malom egykori őrlési naplója van elrejtve. Jörg ebbe írta, kinek és hány zsák gabonát őrölt meg, viszont, ha valaki az egészet végiglapozza, a közepe táján (előtte-utána üres oldalak), tételesen leírja az itt megszállt és általa meggyilkolt utazókat (Pl: "Égerföldi vándordeák, szőke, részeges. Gyorsan megfulladt. 4 réz, 2 ezüst, egy szép, veretes öv."). 
  • Összesen hét gyilkosság van a naplóban, öt férfi és két nő halálának részletei. Az is szerepel, hogy Gurm mindenről tudott, és aktívan részt is vett benne, bár az utolsó feljegyzés azt leírja, hogy a fiú kezd mogorva lenni, és talán őt is meg kellene fojtani.

3. A malomépületben láthatóan össze van törve a gépezet: felügyelet nélkül maradt, és egy nagyobb viharban a fékezetlen kerék mindent összezúzott. Ha alaposan átkutatják a helyet, rozsdás szerszámokat találhatnak, de más használhatót nem.

4. A pincébe egy meredek, nyikorgó falépcsőn lehet lemenni. Az egész nyirkos, nedves, viszont a kövezett falnak és padlónak köszönhetően nem áll a talajvíz idebent. Tele van összetört, régi ládákkal.

5. Ezen a ponton egy vasalt ládára bukkannak, rajta lakattal. Ha megpróbálják kinyitni vagy felfeszíteni, ez egy -2 nehézségű feladat. A ládában az alábbi holmikra bukkanhatnak:

  • Számos férfi és női ruha: ezek az egykori áldozatok ruhadarabjai, amiket Jörg elrakott, eladásra (pártól meg is szabadult). A beszivárgó nedvességtől penészesek, hordhatatlanok.
  • Egy kis zsákocska pénz (3d6 ezüst, 4d6 réz).
  • Egy kis zsákocska, benne 2 réz és 1 ezüstgyűrűvel, illetve egy ezüstlánccal. A gyűrűk D6/2D6 ezüstöt, a lánc 3D6 ezüstöt ér.
  • Két tőr és egy rövidkard, jó állapotban.
6. A pince délnyugati részén a kövezett padlót nagyjából egy hüvelyk vastagságban föld borítja: ide ásta el a molnár és a fia az áldozatokat, a padlót megbontva, majd visszatemetve. Ha ki akarják bontani, szerszámokkal percek alatt sikerül, anélkül viszont majdnem egy óra.
  • A padló alatt összesen hét csontváz hever, mindegyiknek a nyakában egy-egy, nagyjából egy méter hosszú kötélből készült hurokkal. Jörg és a fia mindegyik áldozatot meztelenre vetkőztette, és csak a gyilkos eszközt hagyta a nyakukban.
  • Ha a karakterek leveszik valamelyik csontvázról a kötelet, az azonnal kiszabadul az őt itt tartó átok alól, így nem fog kikelni éjjel a sírjából!

Az éjszaka

Ha a karakterek úgy döntenek, hogy későre jár és letáboroznak a malomban (odakint rákezd az eső), ez felébreszti a halottakat. Elsőként a csontvázak kezdenek mozgolódni odalent, ám nekik elég sok idő kell, hogy kiássák magukat. Ha állítottak őrt, az egy sikeres Felderítés próbával (-1 büntetéssel) észre veheti, hogy valami történik odalent. Ha viszont senki se őrködik, vagy az őr fáradt és elalszik, hamarosan arra ébrednek, hogy egy csapat csontváz próbálja őket felkelteni és elzavarni! A pincében levő csontvázak ugyanis nem akarják a csapatot bántani, mert azt hiszik, hogy ők lesznek Jörg következő áldozatai: ehelyett megpróbálják őket felébreszteni és figyelmeztetni, hogy meneküljenek!

A csontvázak közül először D3 jelenik meg, majd utána percenként csatlakozik hozzájuk egy újabb, amíg mind a hét (vagy ha valamelyikről levették a kötelet, akkor annyival kevesebb) oda nem ér. Ha a karakterek bármelyiket megtámadják, a holtak azonnal azt hiszik, hogy Jörg és a fia van itt, és mindannyian támadnak. Ekkor az erősítés nem percenként, hanem körönként érkezik odalentről.

A csontvázak viszont egy nagyon is valós veszélyre akarják figyelmeztetni a karaktereket: Gurm ugyanis annak idején a malmon kívül ásta el Jörg átvágott torkú tetemét, és a sírt aligha vették észre a hatalmas gazban. Viszont a molnár is felébredt, amikor a többiek, ám az ő teste nem porladt el: ő ugyanis azóta is ghoulként kísért, és valahányszor a környéken magányos utazó járt, meggyilkolta (bár a kincseit már nem rabolta el). Amikor megérzi, hogy valaki van a malomban, kiássa magát és a ház ablakához lopakodik (Lopakodás vs. az őr Felderítése). Ha a csapat kimegy, a gazban próbálja őket becserkészni, kihasználva a terep nyújtotta lehetőségeket.

Ha a csapat tapasztalt, nagyobb létszámú vagy jól felszerelt, OPCIONÁLISAN Gurm is itt lehet: miután a faluban a halálát lelte, kikelt a sírjából és visszatért a malomhoz, ahol azóta is együtt gyilkol az apjával.

Ha a karakterek legyőzik Jörgöt (és Gurmot is, ha itt van), a csontvázak a gyilkosuk teteme köré gyűlnek, ám a nyakukban lógó kötél még mindig ide köti őket. Az élőholtak az égre nézve "zokognak", csattogó állkapcsokkal, és reggelre kelve sem mennek vissza a föld alá. Ha bárki rájuk támad, harcba bocsátkoznak velük, viszont, ha leveszik róluk a kötelet, széthullanak és a lelkük kiszabadul.

A "Gyilkos molnár malma" kalandhelyszín letöltése.



Forbidden Lands - Kalandhelyszín - A gyilkos molnár malma

Megjegyzések

  1. Ohh ez nagyon jó és szinte bármihez felhsználható. Köszi. Kíváncsian várom a Forbbidenes beszámolókat :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések