Forbidden Lands - Kalandhelyszín - A gyilkos molnár malma
A legenda
"Nem sokkal a Vérköd előtt élt egy kapzsi molnár,
Jörg. Akkoriban sok utazó járt még, és sokan elvetődtek a vízimalomhoz is, ahol
a fiával, Gurmmal éltek ketten. Ám azok, akik ott kerestek szállást, néha még
hajnalban távoztak, mielőtt a molnár felkelt volna, és olykor még panaszkodott
is a fiának, hogy meglopták őt. Azután egy nap Gurm rájött, hogy valójában az
apja meggyilkolta a magányos utazókat, és a testüket a folyóba dobta, a
kincseiket pedig elásta a pincében! Mikor erre rájött, haragjában megölte
Jörgöt, és elmenekült. A malom viszont még mindig ott van, és ott a kincs is,
csak arra vár, hogy megtalálják!"
Jörg, a gyilkos molnár történetét főleg a Hollóföld délnyugati területén, az égerföldiek lakta részeken ismerik. A malom bármelyik folyó vagy patak partján állhat, amerre a karakterek megfordulnak, és bármely faluban hallhatják a történetet, azzal kiegészülve, hogy Gurm azután ott telepedett le náluk, de meghalt gyermektelenül, és a háza is leégett azóta. Az útmutatás két-három napi járóföldre helyezi a malmot tőlük, ám olyan környéken, amerre a falusiak nem szívesen járnak.
A vízimalom
Ha a karakterek elindulnak felkutatni a malmot, vagy
véletlenül botlanak bele, egy sűrű nádassal borított folyóparton lelik meg.
Körülötte egykor jó húsz méteres félkörben tiszta volt a terület, ám most
derékig érő gaz borítja, és az idevezető utat is elnyelte a növényzet. A
távolság miatt legjobb, ha a karakterek késő délután, kora este érik el a
malmot, szemerkélő esőben, amiben egy kisebb vihar ígérete is benne van.
Az épület láthatóan elhagyatott, mindkét bejáratot kisebb pókhálók ékítik. A nagyobb malomhoz északról egy kisebb lakórészt építettek hozzá, ennek külön ajtaja van. A bejutás nem nehéz, semmi sincs bezárva.
1. A lakórész konyhája. Mindössze egy masszív rönkasztal és a helységek sarkaiban álló, mindenhová átlógó kemence alkotja a bútorzatot. A padlón egy aránylag erős, kívülről lelakatolható csapóajtó vezet a pincébe (lakat nincs rajta).
2. A hálószobában két régi ágy és egy ósdi szekrény áll, más bútor nincs idebent. A szekrényben elfoszlott, ősrégi ruhadarabok lógnak, csupa férfiholmi. Az ágykeretekben méretes szalmazsákok, mindkettő használható, ám csak mérsékelten kényelmes.
- A malom felöli falnál álló ágyban a zsák alatt egy régi, vaskos könyv, a malom egykori őrlési naplója van elrejtve. Jörg ebbe írta, kinek és hány zsák gabonát őrölt meg, viszont, ha valaki az egészet végiglapozza, a közepe táján (előtte-utána üres oldalak), tételesen leírja az itt megszállt és általa meggyilkolt utazókat (Pl: "Égerföldi vándordeák, szőke, részeges. Gyorsan megfulladt. 4 réz, 2 ezüst, egy szép, veretes öv.").
- Összesen hét gyilkosság van a naplóban, öt férfi és két nő halálának részletei. Az is szerepel, hogy Gurm mindenről tudott, és aktívan részt is vett benne, bár az utolsó feljegyzés azt leírja, hogy a fiú kezd mogorva lenni, és talán őt is meg kellene fojtani.
3. A malomépületben láthatóan össze van törve a gépezet: felügyelet nélkül maradt, és egy nagyobb viharban a fékezetlen kerék mindent összezúzott. Ha alaposan átkutatják a helyet, rozsdás szerszámokat találhatnak, de más használhatót nem.
4. A pincébe egy meredek, nyikorgó falépcsőn lehet lemenni. Az egész nyirkos, nedves, viszont a kövezett falnak és padlónak köszönhetően nem áll a talajvíz idebent. Tele van összetört, régi ládákkal.
5. Ezen a ponton egy vasalt ládára bukkannak, rajta lakattal. Ha megpróbálják kinyitni vagy felfeszíteni, ez egy -2 nehézségű feladat. A ládában az alábbi holmikra bukkanhatnak:
- Számos férfi és női ruha: ezek az egykori áldozatok ruhadarabjai, amiket Jörg elrakott, eladásra (pártól meg is szabadult). A beszivárgó nedvességtől penészesek, hordhatatlanok.
- Egy kis zsákocska pénz (3d6 ezüst, 4d6 réz).
- Egy kis zsákocska, benne 2 réz és 1 ezüstgyűrűvel, illetve egy ezüstlánccal. A gyűrűk D6/2D6 ezüstöt, a lánc 3D6 ezüstöt ér.
- Két tőr és egy rövidkard, jó állapotban.
- A padló alatt összesen hét csontváz hever, mindegyiknek a nyakában egy-egy, nagyjából egy méter hosszú kötélből készült hurokkal. Jörg és a fia mindegyik áldozatot meztelenre vetkőztette, és csak a gyilkos eszközt hagyta a nyakukban.
- Ha a karakterek leveszik valamelyik csontvázról a kötelet, az azonnal kiszabadul az őt itt tartó átok alól, így nem fog kikelni éjjel a sírjából!
Az éjszaka
Ha a karakterek úgy döntenek, hogy későre jár és
letáboroznak a malomban (odakint rákezd az eső), ez felébreszti a halottakat.
Elsőként a csontvázak kezdenek mozgolódni odalent, ám nekik elég sok idő kell, hogy kiássák magukat. Ha állítottak őrt, az egy sikeres Felderítés próbával (-1
büntetéssel) észre veheti, hogy valami történik odalent. Ha viszont senki se
őrködik, vagy az őr fáradt és elalszik, hamarosan arra ébrednek, hogy egy
csapat csontváz próbálja őket felkelteni és elzavarni! A pincében levő
csontvázak ugyanis nem akarják a csapatot bántani, mert azt hiszik, hogy ők
lesznek Jörg következő áldozatai: ehelyett megpróbálják őket felébreszteni és
figyelmeztetni, hogy meneküljenek!
A csontvázak közül először D3 jelenik meg, majd utána
percenként csatlakozik hozzájuk egy újabb, amíg mind a hét (vagy ha
valamelyikről levették a kötelet, akkor annyival kevesebb) oda nem ér. Ha a
karakterek bármelyiket megtámadják, a holtak azonnal azt hiszik, hogy Jörg és a
fia van itt, és mindannyian támadnak. Ekkor az erősítés nem percenként, hanem
körönként érkezik odalentről.
A csontvázak viszont egy nagyon is valós veszélyre
akarják figyelmeztetni a karaktereket: Gurm ugyanis annak idején a malmon kívül
ásta el Jörg átvágott torkú tetemét, és a sírt aligha vették észre a hatalmas
gazban. Viszont a molnár is felébredt, amikor a többiek, ám az ő teste nem porladt
el: ő ugyanis azóta is ghoulként kísért, és valahányszor a környéken magányos
utazó járt, meggyilkolta (bár a kincseit már nem rabolta el). Amikor megérzi,
hogy valaki van a malomban, kiássa magát és a ház ablakához lopakodik
(Lopakodás vs. az őr Felderítése). Ha a csapat kimegy, a gazban próbálja őket
becserkészni, kihasználva a terep nyújtotta lehetőségeket.
Ha a csapat tapasztalt, nagyobb létszámú vagy jól
felszerelt, OPCIONÁLISAN Gurm is itt lehet: miután a faluban a halálát lelte,
kikelt a sírjából és visszatért a malomhoz, ahol azóta is együtt gyilkol az
apjával.
Ha a karakterek legyőzik Jörgöt (és Gurmot is, ha itt
van), a csontvázak a gyilkosuk teteme köré gyűlnek, ám a nyakukban lógó kötél
még mindig ide köti őket. Az élőholtak az égre nézve "zokognak",
csattogó állkapcsokkal, és reggelre kelve sem mennek vissza a föld alá. Ha
bárki rájuk támad, harcba bocsátkoznak velük, viszont, ha leveszik róluk a
kötelet, széthullanak és a lelkük kiszabadul.
A "Gyilkos molnár malma" kalandhelyszín letöltése.
Ohh ez nagyon jó és szinte bármihez felhsználható. Köszi. Kíváncsian várom a Forbbidenes beszámolókat :)
VálaszTörlés