A Falkenstein Kastély - Kalandok és témák - Rémtörténetek
A Castle Falkenstein világa remekül adja magát a rémtörténetekhez: a nagyvárosok sikátoraiban, az erdők és romok mélyén, a hajók szűk folyosóin Sötét Tündék, fekete mághia, elszabadult automatonok és tudomány teremtette szörnyetegek lesnek áldozataikra. Bár nem vagyok horror-rajongó, sőt, játékosként kifejezetten nem szeretem ezt a témát, az elmúlt néhány év során jónéhány CF kalandot építettem rá.
Sötét Tündék
Új-Európában a "tündérmese" a "rémmese" szinonimája: még a Fényes Udvar lakói is roppant kegyetlenek tudnak lenni, ha játékról van szó, vagy ha megsértik őket, a Sötét Udvar alattvalói pedig egyenesen vadásznak az emberekre, és nem egy közülük fel is falja az áldozatait. Éppen ezért a Tündék jelentik az első választásomat, ha horror kalandot szeretnék mesélni.
Az Én, Edward Mordake történet középpontjában egy angol főnemes állt, aki rettenetes titkot rejtegetett: az ikertestvérével összenőve született, az anyjuk Tünde vérét öröklő Evelyn a tarkóján élt, öntudatlanul. Végül egy varázsló szabadította meg tőle, mikor a lányt egy varázslattal egy tükörben ejtette csapdába, így Edward megszabadult az örökké fülébe suttogó, önző és gonosz felétől. Ám anyjuk, aki maga is a Sötét Udvar egyik előkelő hölgye volt, nem hagyta ennyiben a dolgot - és a lord vidéki birtokára érkező vendégek hamarosan goblinokkal, vörössipkásokkal és trollokkal kergetőztek a kastélyban.
A Hajó a viharban kaland az Indiai-óceánon játszódott, az SS Batavia teherhajó fedélzetén, mely egy holland felfedező, Dr. Henk Kornelius expedícióját vitte vissza Új-Európába. Előbb egy váratlanul érkező, különös vihar csapott le rájuk, majd egy hatalmas erejű villám cikázott végig a hajótesten, egyenesen az őserdő mélyén fellelt, ismeretlen ősi civilizáció kincseit rejtő raktérig. Hamarosan bizonyossá vált, hogy van még valaki a fedélzeten, egy olyan szörnyeteg, akire nem hatnak az anyagi világ törvényei…
Mindkét kalandban Tündék és Tünde teremtmények jelentették a veszélyt a játékosokra és a mellékszereplőkre: a Káprázat és az egyes vérvonalak képességei remek fegyvernek bizonyultak az emberek ellen, és még a varázsló és Sárkány karaktereket is meg tudták szorongatni. Ráadásul hideg vas hiányában a Tündéket nem lehet valóban megölni - még ha el is pusztítjuk a testüket, előbb-utóbb visszatérnek a Fátyolból, és legtöbbször bosszúra szomjasok. És legfőképpen ne higgyük el, amit állítanak - kérdezzétek csak meg erről a varázslót, aki akaratlanul átvette Evelyn helyét a tükörben!
Fekete Mághia
Bár a varázslórendek többsége legalábbis névleg az emberiség javát szolgálják, vannak köztük a világ feletti hatalomra törekvők is - a renegátok pedig mindenki másnál rosszabbak, hiszen nekik nincsenek szövetségeseik, csak ellenségeik.
A Fekete habok kaland szintén egy hajón játszódott, ahol különös halálesetek borzolták az idegeket - a helyzet pedig pattanásig feszült, mikor a holtak felkeltek, és az élők ellen fordultak. Ez volt az első történet, ahol a játékosaim szembe kerültek Adam Sardonisszal, az Arany Hajnal rendjéből kilépett renegáttal, aki ezúttal egy afrikai eredetű ereklye nyomában volt. Bár úgy tűnt, nagy nehezen sikerült legyőzniük, a kaland végén olvasott újságcikk azt sugallta, nem volt ilyen szerencséjük.
A Hamis arcok története a nyüzsgő Londonban játszódott, ahol a Bank of England igazgatójának felesége kérte a segítségüket, mert a férje különösen kezdett viselkedni - és mikor egy forró teától a szemük láttára olvadt el, mindannyian látták, hogy a hölgy nem tévedett! A fondorlatos bankrablási kísérlet során az elrabolt embereket helyettesítő, mághiával mozgatott viaszbábok törtek a játékosok életére, és sosem lehettek biztosak benne, hogy akivel találkoznak, a valódi személy-e, vagy csak egy hamis képmás!
A mághia hatalmas lehetőségeket rejt, ha egy sötét kalandot, rémtörténetet akarunk mesélni: a nekromancia sötét tanaival élőholtakat lehet felkelteni, az illúziókkal megváltoztathatja, hogy az emberek mit látnak, és testet öltött elemi szellemek bárki helyét átvehetik.
Őrült gépezetek
Új-Európa lakói a modern technológia, a gőzgépek és villanymotorok lázában égnek - mindenki az automotívokról, gőzhajtású velocipédekről, léghajókról, tengeralattjárókról és Kúszóerődökről beszél. A társadalom minden rétegében találunk Feltalálókat, a falusi műhelyekben és a kastélyok pincéiben egyaránt készülnek az új vegyületek és gépezetek. Az Őrült Tudósok és Lángelmék pedig bőséggel szolgálnak izgalommal a hősök számára.
A Vacsora nyolc főre kalandban egy tolószékbe kényszerült Feltaláló hívta meg magához vacsorára mindazokat, akiket saját keserű sorsáért felelősnek vélt. Az este feszengve indult, és sikoltozva folytatódott, amikor óraműszerkezetes automatonok rontottak a vendégekre, akik a hatalmas ház fogságába esve keresték a kiutat, míg végül szembe nem találták magukat a Feltalálóval, aki egy gőzhajtású páncéllal helyettesítette hasznavehetetlen lábait.
A technológiai témájú kalandoknál a misztikum helyére az emberfeletti, legyőzhetetlennek tűnő gépezetek lépnek - de sose feledjük, hogy minden szerkezetnek van egy gyenge pontja!
A Falkenstein Kastély - Kalandok és témák - Rémtörténetek
-Kyrg-
Megjegyzések
Megjegyzés küldése