M.A.G.U.S. / D&D - XVIII. Hősök Napja, Alsónyék

Bár sokakhoz hasonlóan én is a M.A.G.U.S. első kiadásával, a később KKUK-ként elhíresült "nagy zölddel" kezdtem az asztali szerepjátékot, az egyetem után több, mint egy évtizedig jóformán egyáltalán nem játszottam ezzel a játékkal. Az otthoni csapatunkban elég gyorsan én lettem az, aki elkezdte hazahordani az angol nyelvű alapkönyveket, így került be a repertoárunkba a Cyberpunk 2020, az Ars Magica (még a magyar kiadás előtt), az Earthdawn, a Pendragon, a Nephilim és még jó pár másik játék is, amik talán csak egy-egy alkalmat éltek meg. Vagy éppen annyit sem.


Egyetem alatt több M.A.G.U.S. partiban is benne voltam mesélőként és játékosként is, ekkor már az ETK változattal. Ezek a kampányok sokat adtak nekem, hiszen például itt ismertük meg egymást Nervával is. Az egyik csapatunkkal még versenyekre is jártunk Budapestre, bár ezek kicsit olyan volt, mint a foci, ahol 11-11 ember játszik, és a németek nyernek. Ezeket a versenyeket általában a Chutzpah csapata nyerte, megérdemelten, viszont maguk a kalandok sokszor rossz szájízt hagytak maguk után. Volt, hogy a mesélő egyszerűen benézte a főellenség értékeit, így gyakorlatilag esélyünk se volt túlélni, máskor hiába értünk el szinte maximális pontszámot, az első három helyezett csapat hogy-hogy nem a maximálison felül kapott még plusz pontot (mindenki Griffendéles volt a jelek szerint). Egy idő után le is szoktunk ezekről a rendezvényekről. Később, már egyetem után én is vállaltam a mesélést két hasonló versenyen, de ezek sem hagytak bennem jó emlékeket.
Azután pár évvel ezelőtt ismét felmerült, hogy menjünk el egy M.A.G.U.S. eseményre: úgy voltunk, hogy adunk egy esélyt. Az élmény annyira nosztalgikusan kellemes volt, hogy hamarosan mentünk a következő, azután jött egy újabb. Lassan kialakult az évközbeni verseny-naptár, ahol Az AVU Emberei - mindig egy-két plusz emberrel kiegészülve - remek kalandokat játszottak. Néha még egy-két otthoni kalandra is vállalkoztunk az ETK-val, sőt, egy remek UTK kampányba is beszálltunk pár hónapra: nem a mesélőnkön múlt, hogy végül Kránt túlságosan is nyomasztónak találtuk. De a rendszeres heti játékaink közé még ezzel együtt sem került vissza a M.A.G.U.S.
Mégis, amikor Shalafi megkérdezte, nincs-e kedvem mesélni a XVIII. Hősök Napja rendezvényen, Alsónyéken, akkor magam is meglepődtem rajta, hogy milyen természetes dolognak tűnt, hogy igent mondjak rá. Egyrészt megtiszteltetésnek éreztem, hogy felkért (már ismertük egymás stílusát, mind mesélőként, mind játékosként), másfelől pedig ez nekem szinte hazai terep, hiszen az Alsónyékkel szinte határos Bátaszéken nőttem fel.
Nagyon érdekesnek találtam Shalafi koncepcióját a kettős rendszerről: a kalandot ugyanis mind az ETK, mind pedig a D&D 5e rendszerével le lehet játszani! Mindkettőre akadt is bőven jelentkező, az összesen 11 csapatból 8-an választották az ETK, 3 pedig az 5e verziót. Azt tudtam már korábbról, hogy Shalafi szereti a rendszerek közti konvertálást: volt néhány késhegyig menő vitánk annak idején a FAGE/ETK konverzióról, ahol én a "FAGE, Ynevhez igazítva", ő pedig a "M.A.G.U.S., FAGE motorral" álláspontot képviselte. Ez a jelenlegi is szerintem kifejezetten hangulatosra sikeredett: mind az ETK, mind pedig a D&D változat hozza adott rendszer jellegzetességeit. Biztos vagyok benne, hogy minden csapat számára tartogat jó pár meglepetést Ynev! 
Bár elsősorban mesélőként veszek részt a rendezvényen, a kaland előtt, után és a szünetekben szívesen dedikálom az AVU műhelyében megjelent kiadványainkat, és ha valaki vásárolni szeretne belőlük, korlátozott példányban lesz nálam mindegyikből. Ezeket természetesen az ilyenkor szokásos 10%-os kedvezménnyel vásárolhatjátok meg!

Az esemény Facebook linkje.

-Kyrg-

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések