A Falkenstein Kastély - Élő Szerepjáték/LARP Falkenstein világában

Különös megjelenésű steampunk/viktoriánus látványvilágával és szabálykönnyű rendszerével a Castle Falkenstein kiválóan alkalmas a beöltözős élő szerepjátékokhoz is. Már az alapkönyv is többször említi ezt a lehetőséget, akár csak annyira, hogy a játékosok a kornak és karaktereiknek megfelelő öltözéket viselve üljenek az asztalnál (volt már ilyen játékosom, és kifejezetten emelte a hangulatot), vagy akár, hogy az asztaltól felkelve el is játsszuk az eseményeket.


Az alapkönyvben nem említenek kifejezetten a LARP-hoz szükséges szabályokat, és igazából egy kisebb csapathoz nincs is erre szükség. Négy kártyalap bárki zsebében vagy retiküljében elfér, és a Házigazda vagy Házigazdák bármikor oszthatnak új lapokat, ha valaki elhasználna néhányat egy Tetthez. A karakterlap szerepét betöltő Naplóra is csak akkor lehet szükség, ha az általunk játszott Drámai Karakter vissza akarna emlékezni egy korábbi eseményre (természetesen azt feltételezve, hogy szorgosan vezetjük a feljegyzéseinket a kalandokról). A Képességeink akár egy üres kártyalapra is felírhatjuk, ha meg akarnánk mutatni a Házigazdának, milyen tudással is bírunk.


Persze az élő szerepjáték egyik legfontosabb kelléke az illő öltözék: azt már az írók is felismerték a kilencvenes években, hogy nem mindenkinek lapul otthon a szekrényében egy-egy komplett gőzkorszaki szett, így a játékosok kézikönyvének szerepét betöltő Comme Il Faut kiegészítőben hosszan foglalkoznak ezzel a kérdéssel is. Megtudhatjuk, mit mivel helyettesíthetünk, hogy a megfelelő látványt érjük el, vagy hogy hogyan utánozzuk le a jellegzetes régies ruhadarabokat egy-egy modernebb darabbal, esetleg némileg átalakítva.


A könyv tekintélyes része a gőzkorszaki világ működéséről, a társadalmi szokásokról és az életmódról szól, melyek ugyancsak hasznosak lehetnek az élő játék során. Megtudhatjuk, hogyan kell illően bejelentkezni, mikor valakit meglátogatunk (milyen a jó névjegykártya); hogyan zajlik a báli szezon, melyik hónapban hol és hogyan találkoznak az emberek; hogyan viselkedjünk arisztokraták és előkelők társaságában; és milyen volt a gőzkorszaki románc. Mindezek ugyanúgy hasznára válhatnak az élőben nyomozó és az asztalnál ülő játékosoknak is.


A Comme Il Faut rengeteg új szabályt is behozott, melyek többségében nem a régieket írják felül, hanem azok helyett alkalmazható variánsok (mint például az Interlock rendszert használó kockás módszer vagy a módosított, sebzésszintes harcrendszer). A LARP sem marad ki a sorból, ugyanis a nagyobb létszámú élő játékokhoz egy egyszerűsített rendszert kínál, ahol a játékosok Képességeit mutató "névjegykártyán" az is szerepel, hogy ezeket egy-egy alkalom során hányszor lehet használni, automatikus sikerrel - hacsak egy másik játékos a saját képességével ezt meg nem akadályozza! Természetesen arról is kapunk egy hosszú listát, mi mindent tehetünk meg ezekkel a Képességekkel, sőt, még a varázslatokhoz is kapunk ötleteket. Ezen felül a könyv mind a Házigazdáknak, mind a Játékosoknak kínál számos jótanácsot a LARP vezetésére és az élvezetes játékhoz, így még kalandötleteket is kapunk, amiket kibonthatunk.


A hamarosan érkező, a falkensteini világ járműveit és gépezeteit bemutató A Gőz Kora után a Comme Il Faut lesz a Castle Falkenstein szerepjáték második kiegészítője.

A Castle Falkenstein pdf-ként már a DrivethruRPG oldalon is megvásárolható!
-Kyrg-

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések