A Falkenstein Kastély - Betolakodók az űrből

Új-Európában nem a Tündék az egyetlen "idegen" nép: a közelmúltban Új-Európát egy egészen más irányból is támadást érte, legalábbis amennyiben hihetünk a pletykáknak. A dél-kelet angliai Sussexben különös., három lábú harci gépezetek, "tripodok" bukkantak fel, és Borzalmas erejű Pokoli Fegyvereikkel több falut is felperzseltek, és számos brit katonai alakulatot is megsemmisítettek, mielőtt valami véget vetett volna a pusztításuknak. A legyőzésük módjáról ugyanígy nincsenek pontos információk, mint magukról a támadókról, ugyanis a hadsereg és a korona hivatalai mindent tagadtak, még magát az esemény megtörténtét is: amint azt A Gőz Kora 96. oldalán olvashatjuk. A világok háborúja eredeti változata az 1890-es években játszódik, Sussex helyett pedig Surrey-ben érnek talajt az idegen erői. Adja magát tehát a lehetőség, hogy a Castle Falkensteinban szereplő betolakodók valójában a későbbi invázió gondosan eltitkolt előőrsét jelentik.


A közelmúltban mesélt Az elveszett cirkáló című kalandomban is felbukkantak ezek a földönkívüli betolakodók, ám ezúttal a tenger mélyén: a Surcouf francia tengeralattjáró-cirkáló került a markukba. A legénység és a próbaútra meghívott vendégek túlélőinek az Atlantiszi-óceán fenekére épült idegen bázisról kellett kiverekednie magát. A kalandot az eredeti A világok háborúja történet mellett az UFO 2 - Terror from the Deep számítógépes játék is ihlette.


Az idegenek
Az eredeti előörs tagjai közül kevesen maradtak életben: ez még nem az a nagyszámú inváziós sereg, ami az 1890-es években érzik majd. A pár tucatnyi túlélő a Föld rejtett zugaiban igyekezett meglapulni, ám mindegyik tovább szőte a terveket. Fizikailag gyengék, három erős lábuk mellett csak gyenge karokkal bírnak, ám mindezt igen erős mentális képességekkel ellensúlyozzák: ezek a Tündék egyes képességeihez hasonlóan működnek.

Képességek: 
Barkácsolás [J] • Bátorság [N] • Fizikum [GY] • Műveltség [J] • Mentálbilincs [N] • Orvoslás [N] • Varázslás [GY] • Viaskodás [GY] • Vívás [GY] 

Életerő: 6
Fegyverek és Vagyontárgyak:
- Hőpisztoly (Személyes Pokoli Fegyver)

Mentálbilincs [♦]
Ez a képesség hasonlóan működik, mint a Nemes Tündék Bűbája: egyszerre egyetlen személyt képes így irányítani. Az alany a Bátorságával próbálhat ellenállni, és minél nagyobb az idegen sikere, annál jobban rabul ejti a célpontot: Félsikernél minden egyes parancsnak megpróbálhat külön ellenállni, Teljes Sikernél csak az olyan parancsoknál próbálkozhat ellenállással, ami a saját maga vagy egy szerette sérülésével járna, Remek Sikernél viszont teljes felette az idegen hatalma, addig irányítja, amíg csak el nem engedi.


A Szolgák
Mivel az eredeti idegenek közül csak kevesen maradtak életben (bázisonként egy-három fő, egy tripod túlélő legénysége), ezért kiterjedt anatómiai és tudományos képességeik segítségével szolgákat hoztak létre. Ezek az emberből létrehozott hibridek alacsony, vézna lények, nagy fejjel és hatalmas szájjal. Egykori személyiségüknek már nyoma sincs, és legfeljebb nagy hatalmú mághia használatával lehetne őket visszaváltoztatni. Beszédre képtelenek, egymással mentális úton kommunikálnak. Az egyetlen "ruhadarabjuk" egy kesztyű, amivel a hőfalakat és ajtókat lehet nyitni-zárni.

Képességek: 
Barkácsolás [J] • Bátorság [GY] • Fizikum [GY] • Lopakodás [J] • Lövészet [J] • Viaskodás [GY]

Életerő: 3
Fegyverek és Vagyontárgyak:
- Védőöltözék (Védelem 2)
- Hőpisztoly (Személyes Pokoli Fegyver)


Hőfegyver (100 yard, #korlátlan, 10/15/20)
Ez egy Személyes erejű Pokoli Fegyver, ami igen veszedelmes hatású: minden találatnál használni kell a Fekete Pont szabályát, ha pedig az okozott sérülés több, mint a célpont Egészségének duplája, akkor automatikusan úgy kell venni, hogy Pikket húztunk: az áldozat teste gyakorlatilag elporlad. Ezt azt jelenti, hogy a legtöbb embert már egy Teljes Siker is elpusztítja.
Megjegyzés: ahogy a láva vagy a sárkányláng, ez a fegyver se hat a Törpékre.

Rabszolgapánt
Az idegenek portyáik során igyekeznek minél több embert elfogni: nem csak azért, hogy szolgákat hozzanak létre belőlük, hanem rabszolga-munkaerőként és tápanyagként is. Az áldozatokat egy különleges, a fejükre erősített pánt segítségével teljesen engedelmessé változtatják: ettől kezdve ők is képesek "meghallani" a szolgák és az idegenek mentális utasításait. A pántból kiálló vékony tüskék átfúrják a koponyát és egészen az agyig hatolnak, így az eltávolításuk nem veszélytelen feladat: egy Kivételes Orvoslás próba szükséges, és minél jobb a Siker mértéke, annál gyorsabban sikerül. Félsikernél 15 perc, Teljes Sikernél 10 perc, Remek Sikernél 5 perc kihúzni őket, ám az alany minden esetben sérül 1 Sebet. Kudarc esetén nem csak a kísérlet sikertelen, de az alany is az Egészsége felével egyenlő számú Sebet kap, felfelé kerekítve. Balsikernél az alany azonnal Egészség+1 Sebet kap és a Fekete Pont szabályát kell használni.
Ha a sebészi pontosság helyett inkább erővel próbálják eltávolítani a pántot, ez egy Nagyszerű Fizikum tettet igényel: a sérülés mértéke Félsikernél 3, Teljes Sikernél 2, Remek Sikernél pedig 1 Seb, Kudarc és Balsiker esetén ugyanazokkal a következményekkel, mint az Orvoslásnál.

Hőfalak
Az idegen bázison számos helyen különös "falak" vannak: a padlóba, plafonba és falakba épített fénycsíkból akkora hőmérséklet árad, hogy aki hozzáér, azonnal 3 Sebet kap, ha viszont megpróbál áthatolni rajta, a sebzés 30 Seb, és az áldozat elporlad.
Megjegyzés: a hőpisztolyhoz hasonlóan ez se hat a Törpékre.

A Falkenstein Kastély - Betolakodók az űrből

Castle Falkenstein alapkönyv és A Gőz Kora kiegészítő pdf formátumban (külön-külön és kedvezményes csomagban) már a DrivethruRPG oldalon is megvásárolható!

-Kyrg

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések